![]() |
De N-VA is de enige oranje-blauwe partij die de communautaire nota van Leterme ...
De N-VA is de enige oranje-blauwe partij die de communautaire nota van Leterme nog afkeurt. Moet de partij haar verzet staken, zodat er een regering kan worden gevormd?
Momenteel op Vrtnieuws.net aantal stemmen: 314
|
Neen
|
als zij in 2009 nog willen blijven bestaan, kunnen ze niets anders doen dan dit verwerpen.
|
Citaat:
|
De NVA 'moet' natuurlijk niets. Wat is dat nu voor onzin?
|
Citaat:
Heb daarnet nog in een Vlaamse krant gelezen over een man die de LDD in zijn stad zal opstarten. Heeft al in ongeveer alle politieke partijen gezeten die er bestaan. Was ooit prominent lid ROSSEM. LDD zal vol zitten met opportunisten en windhanen. |
Citaat:
|
Moet de NVA kiezers hebben om een leefbare partij over te houden na de volgende verkiezingen? Ja.
Zal ze om die reden de nota afkeuren? Ik denk het wel. Ik vind dat ze niet mogen buigen en aan haar standpunten (resoluties Vlaams parlement) trouw moet blijven, ik stem dus neen. |
DS:
Citaat:
|
Op z'n Gents gezegd: Nie pleuje!
Ze zijn de enige die nog geen grote bocht gemaakt hebben, wel een paar toegevingen hier en daar, maar volgens mij nog voldoende consequent om het vertrouwen te verdienen. Misschien is er zelfs kans dat een weigering door NVA andere dissidente stemmen doet opgaan binnen CD&V, en, wie weet, nog een paar VLD'ers die menen dat ze zich daardoor populair kunnen maken. Een afscheuring van een deel CD&V'ers is misschien ook nog mogelijk. Nu consequent zijn zal NVA zeker stemmen opleveren bij verkiezingen. Toegeven betekent het einde... |
Citaat:
De N-VA is de enige oranje-blauwe partij die de communautaire nota van Leterme nog afkeurt. Moet de partij haar verzet staken, zodat er een regering kan worden gevormd? aantal stemmen: 1633 ja 714 (44%) nee 919 (56%) |
Status
aantal stemmen: 1658 * ja 725 (44%) * nee 933 (56%) EDIT: Dubbel |
Het is een droevig lot om als partij beslissingen te moeten nemen met zulke nipte meerderheden. Op deze wijze is de Volksunie al eens gesplitst, is er al ooit de beslising genomen JMDD niet in de partij op te nemen...
Hoeveel versplintering kan het politieke landschap in een land eigenlijk verdragen ? |
Citaat:
Het is geen uitslag van een partijbureau stemming of zo. |
Ik vind natuurlijk dat de N-VA niet mag toegeven.
|
Citaat:
Of wil je het aantal toegelaten partijen vastleggen in de grondwet? |
Citaat:
|
Citaat:
De N-VA is de enige oranje-blauwe partij die de communautaire nota van Leterme nog afkeurt. Moet de partij haar verzet staken, zodat er een regering kan worden gevormd? aantal stemmen: 2277 ja 961 (42%) nee 1316 (58%) |
Uiteraard niet.
|
Citaat:
De communautaire nota van formateur Yves Leterme is eigenlijk rond. Vier partijen stemden in met de voorlopige inhoud, alleen kartelpartner N-VA ligt nog dwars. Ligt er voldoende op tafel om met een regering van start te gaan? Nee 70,84% Ja 29,16% [Aantal stemmen : 4383] (de standaard) :-P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be