Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Hoe kunnen wij burgerlijk ongehoorzaam zijn?? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98559)

omaplop 27 november 2007 14:26

Hoe kunnen wij burgerlijk ongehoorzaam zijn??

ALS Leterme's menu wordt aangenomen en de Vlamingen komen bekaaid uit de onderhandelingen, wat zouden de burgers kunnen doen om hun ongenoegen te demonstreren?

Hoe kunnen wij onze politici overtuigen dat het bij de basis wel menens is??

HAMC 27 november 2007 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 3102835)

Dat gaat alleen door op het VB te stemmen.

sjarel 27 november 2007 14:28

Citaat:

ALS Leterme's menu wordt aangenomen en de Vlamingen komen bekaaid uit de onderhandelingen, wat zouden de burgers kunnen doen om hun ongenoegen te demonstreren?

Frans spreken op elke gemeenteraad :twisted: Of is dat niet ongehoorzaam?

Overtuigen : massaal op straat komen zou wel overtuigend kunnen zijn.

vrijevlaming 27 november 2007 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3102840)
Dat gaat alleen door op het VB te stemmen.

Of voor LDD, of voor N-VA (als die uit het kartel stapt), of op een nieuwe beweging die zal onstaan.

HAMC 27 november 2007 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 3102848)

Overtuigen : massaal op straat komen zou wel overtuigend kunnen zijn.

Ik wens u veel geluk daarbij, want de gemiddelde Vlaming heeft een slavenmentaliteit. Die blijft thuis want je kan er toch niets aan veranderen.

omaplop 27 november 2007 14:31

Ik bedoel wel iets anders dan stemmen he, iets zichtbaarders en iets wat wel in de pers MOET komen, liefst ook in Wallonië

HAMC 27 november 2007 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 3102852)
Of voor LDD, of voor N-VA (als die uit het kartel stapt), of op een nieuwe beweging die zal onstaan.

Ik ben helemaal niet zeker wat LDD betreft. En trouwens van de NVA ook niet. Het getuigt van weinig realiteitszin als je denkt dat je Belgie stap voor stap gaat afbreken samen met de Walen.

HAMC 27 november 2007 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 3102863)
Ik bedoel wel iets anders dan stemmen he, iets zichtbaarders en iets wat wel in de pers MOET komen, liefst ook in Wallonië

Ja, zegt u het maar?

Amon_Re 27 november 2007 14:33

Citaat:

Lynchen schijnt effectief te zijn. Voor de rest is er niet veel soeps wat mogelijkheden betreft, je kan volgende verkiezingen op andere partijen stemmen, maar ja, welke partijen?

circe 27 november 2007 14:49

Je kan bij de volgende verkiezingen ZONDER SPLITSING gewoon massaal thuisblijven en géén stem meer uitbrengen!
Alleen: helpt dat wel de juiste partijen?

--------------

Het zou nochtans een héél leuk scenario kunnen zijn:

a) ze laten de verkiezingen samenvallen, de broekschijters! dus: iedereen gaat kiezen voor de Vlaamse regering,

b) niemand brengt een stem uit voor de federale regering: zelfs geen overtreding want er is opkomstplicht (je bent er) maar geen stemplicht! FOERT. Je stemt ook niet blanco, je stemt gewoon NIET: lopen al die stemcomputers in de war!

vrijevlaming 27 november 2007 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3102926)
Je kan bij de volgende verkiezingen ZONDER SPLITSING gewoon massaal thuisblijven en géén stem meer uitbrengen!

zou ik niet doen

circe 27 november 2007 14:53

Ook niet als je al die stemcomputers in de war kan laten lopen door gewoon je kaartje erin te laten zitten en niét te stemmen?

Daimanta 27 november 2007 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3102926)

--------------

Het zou nochtans een héél leuk scenario kunnen zijn:

a) ze laten de verkiezingen samenvallen, de broekschijters! dus: iedereen gaat kiezen voor de Vlaamse regering,

b) niemand brengt een stem uit voor de federale regering: zelfs geen overtreding want er is opkomstplicht (je bent er) maar geen stemplicht! FOERT. Je stemt ook niet blanco, je stemt gewoon NIET: lopen al die stemcomputers in de war!

Als je de politiek het lastig wil maken dan moet je op VB stemmen en als het kartel breekt dan moet er NVA gestemd worden.

vrijevlaming 27 november 2007 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3102946)
Ook niet als je al die stemcomputers in de war kan laten lopen door gewoon je kaartje erin te laten zitten en niét te stemmen?

zou ik niet doen.
Blanco of ongeldige stemmen zijn nooit een oplossing, zeker niet in een land als België

Amon_Re 27 november 2007 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 3102950)
zou ik niet doen.
Blanco of ongeldige stemmen zijn nooit een oplossing, zeker niet in een land als België

Klopt, je versterkt er alleen maar de klassieke partijen mee

circe 27 november 2007 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 3102950)
zou ik niet doen.

daarom zei ik NIET stemmen, niet blanco of ongeldig stemmen, maar NIET stemmen. Het is trouwens voldoende om je ID kaart af te geven, je te laten registreren en terug buiten te lopen: dit is géén blanco stem. (voor blanco moet je in dat kotje op " blanco " tikken).

Het voorstel van Daimanta hierboven is echter meer realistisch.

HAMC 27 november 2007 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3102949)
Als je de politiek het lastig wil maken dan moet je op VB stemmen en als het kartel breekt dan moet er NVA gestemd worden.

Precies!

Kortaf 27 november 2007 14:59

Een oude truuk: bij elke overschrijving aan de overheid 1 eurocent te weinig betalen. (Teveel is ook goed).

Fred Kroket 27 november 2007 15:01

Booee roepen als je ze ziet.

Stel je eens al die leuke kwisjes voor, waarin ze mogen opdraven.

BOOOOEEEEEE

vrijevlaming 27 november 2007 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3102967)
Een oude truuk: bij elke overschrijving aan de overheid 1 eurocent te weinig betalen. (Teveel is ook goed).

leg uit?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be