Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   "Waarom België nog behouden?" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98612)

vrijevlaming 28 november 2007 13:55

"Waarom België nog behouden?"

http://www.demorgen.be/dm/nl/1341/Ho...d-houden.dhtml

Bart De Wever in De Morgen.
Hij weet zijn moment om dit nog eens op te gooien te kiezen: net nu de boel vast zit :-D

Kaal 28 november 2007 14:11

Bart, Bart, Bart, kunnen wij je nog vertrouwen? Speel je het heel dom of juist heel slim?

vrijevlaming 28 november 2007 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 3105498)
Bart, Bart, Bart, kunnen wij je nog vertrouwen? Speel je het heel dom of juist heel slim?

Mijn god, als dit goed uidraait kunnen we niet anders dan erkennen dat ze bij de partijtop van de n-va het toch koelbloedig en o zo tactisch gespeeld hebben.
Maar zover zijn we nog niet

stab 28 november 2007 14:15

Citaat:

Hopelijk speelt hier onmiddellijk lesoir op in.
De radicalisering van Franstalige publieke opinie is efficiënter om de kortsluiting, de confrontatie, de clash te bewerkstelligen.:twisted:

stab 28 november 2007 14:17

Citaat:

Voor Vlamingen is politiek niet een spel, itt Franstaligen.
Dat is meestal een nadeel.

Kaal 28 november 2007 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 3105512)
Hopelijk speelt hier onmiddellijk lesoir op in.
De radicalisering van Franstalige publieke opinie is efficiënter om de kortsluiting, de confrontatie, de clash te bewerkstelligen.:twisted:

Waar is Maingain als we hem nodig hebben? :D

vrijevlaming 28 november 2007 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 3105519)
Waar is Maingain als we hem nodig hebben? :D

verbazend stil de laatste dagen

Johan217 28 november 2007 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 3105521)
verbazend stil de laatste dagen

Jep, we hebben hem al een hele tijd niet meer gehoord. Reynders houdt hem bewust in zijn kot, om de algemene indruk te wekken dat de Franstalige partijen in alle redelijkheid tot een akkoord willen komen. Milquet heeft haar taalgebruik ook bijgesteld, en zelfs di Rupo houdt zich kalm. Een goed uitgevoerde gezamenlijke strategie, wees daarvan maar overtuigd. VLD speelt dit overigens goed mee.

stab 28 november 2007 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 3105543)
Jep, we hebben hem al een hele tijd niet meer gehoord. Reynders houdt hem bewust in zijn kot, om de algemene indruk te wekken dat de Franstalige partijen in alle redelijkheid tot een akkoord willen komen. Milquet heeft haar taalgebruik ook bijgesteld, en zelfs di Rupo houdt zich kalm. Een goed uitgevoerde gezamenlijke strategie, wees daarvan maar overtuigd. VLD speelt dit overigens goed mee.

Dat voorspelt niks goeds en versterkt mijn overtuiging dat n-va op geen enkele manier aan die formateursnota mag ingaan.

Mampie 28 november 2007 15:33

En eigenlijk heeft Bart nog gelijk ook
waarom zouden we Belgie nog in stand houden
als deze formatie ronde iets bewijst is dat vlaanderen en franstallig belgie twee totaal verschillende landen zijn die over bijna alles totaal verschillend denken.
Kan maar twee dingen bedenken om belgie te behouden Brussel en dat het zuiden van het land ineens 10 miljard euro te weinig heeft.
Want een splitsing van belgie gaat een enrome verarming van het zuiden van het veroorzaken. En denk dat ze dat goed genoeg beseffen.

Garry 28 november 2007 15:41

Citaat:

Seeds meer waardering voor Bart. Lijkt dat Bart de Walen op de knieen aan 't krijgen is, zoniet........gaan de walen maar op een tak zitten met een bos uien.

I amsterdam 28 november 2007 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 3105444)
http://www.demorgen.be/dm/nl/1341/Ho...d-houden.dhtml

Bart De Wever in De Morgen.
Hij weet zijn moment om dit nog eens op te gooien te kiezen: net nu de boel vast zit :-D

Gelukkig weet het buitenland sinds een paar maanden dat in Belgie ook Nederlands wordt geproken.
Bart verdient eigenlijk nu al een standbeeld.

Jan Meuleman 28 november 2007 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mampie (Bericht 3105729)
En eigenlijk heeft Bart nog gelijk ook
waarom zouden we Belgie nog in stand houden
als deze formatie ronde iets bewijst is dat vlaanderen en franstallig belgie twee totaal verschillende landen zijn die over bijna alles totaal verschillend denken.
Kan maar twee dingen bedenken om belgie te behouden Brussel en dat het zuiden van het land ineens 10 miljard euro te weinig heeft.
Want een splitsing van belgie gaat een enrome verarming van het zuiden van het veroorzaken. En denk dat ze dat goed genoeg beseffen.

Bart heeft overschot van gelijk. En tacktisch speelt hij het formidabel.
We weten immers dat de boel slechts zal ontploffen als de franstaligen het willen. En Bart is bezig ze in de richting te duwen.
Als reactie verwacht ik nu een NON van Milquet en dan is het bye bye Belgium.

Johan217 28 november 2007 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 3105772)
Als reactie verwacht ik nu een NON van Milquet en dan is het bye bye Belgium.

Ik ben niet zo optimistisch. Ik verwacht eerder een verklaring van CD&V dat ze "deze uitspraken betreuren en dat deze ongepast zijn op een ogenblik als dit". Vlaamse pers zal het daar uiteraard roerend mee eens zijn.

Maar gelijk heeft hij wel.

Kaal 28 november 2007 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3105752)
Seeds meer waardering voor Bart. Lijkt dat Bart de Walen op de knieen aan 't krijgen is, zoniet........gaan de walen maar op een tak zitten met een bos uien.

Ik ben even gaan kijken en BDW kan ongeveer de helft van alle lezers van HLN en DS bekoren die online reageren op de actualiteit. Dat is toch vrij veel voor iemand die maar 6-7% haalde. Hij doet het dus goed.

Daimanta 28 november 2007 16:03

Ik vraag me af, waarom hebben ze in België geen zetelpeilingen? In Nederland hebben we dat elke week(bij Nova/Den Haag Vandaag).

André de Hollander 28 november 2007 16:05

Bart heeft gelijk. Een toekomstige Vlaamse regering past perfect binnen Europa. Daar is geen Belgie voor nodig. De relatie met de Walen zal na splitsing ook verbeteren. Op vrijwillige basis kunnen we prima zaken doen met onze buren. Zoals de meeste Nederlanders de Vlamingen beschouwen als goede buren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be