Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Nu weten we eindelijk welke regering er gaat komen..... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98616)

I amsterdam 28 november 2007 15:12

Nu weten we eindelijk welke regering er gaat komen.....

Eindelijk weten we welke regering er gaat komen,
namelijk.......

vrijevlaming 28 november 2007 15:15

?

edit: aaa, de poll was nog niet te zien

HAMC 28 november 2007 15:16

Geen.

vlijmscherp 28 november 2007 15:31

ik denk oranje-blauw zonder NVA tot 2009 en dan nieuwe verkiezingen.

I amsterdam 28 november 2007 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3105720)
ik denk oranje-blauw zonder NVA tot 2009 en dan nieuwe verkiezingen.

Dat denk ik ook.;-)

Johan217 28 november 2007 15:34

Oranje Blauw zonder NVA. Meest waarschijnlijke, CD&V capituleert, NVA kiest dan hopelijk wel echt voor de oppositie

Oranje Blauw + NVA: ik wil nog niet geloven dat NVA erin stapt/trapt
Noodregering/Geen regering: te mooi om waar te zijn, dus niet

Anna List 28 november 2007 15:36

noodregering tot 2009

is het hoogst haalbare zonder al te grof kiesbedrog ... wat in 2009 suicidaal zou zijn

Garry 28 november 2007 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3105669)
Eindelijk weten we welke regering er gaat komen,
namelijk.......

Die is er toch al,.....De Vlaamse regering. Of is dat niet genoeg soms om Vlaanderen te regeren?

I amsterdam 28 november 2007 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3105765)
Die is er toch al,.....De Vlaamse regering. Of is dat niet genoeg soms om Vlaanderen te regeren?

Meer dan genoeg;-)

vlijmscherp 28 november 2007 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3105765)

neen, want de Vlaamse regering heft geen belastingen, ze heeft dus geen inkomsten zonder de federale regering.

Garry 28 november 2007 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3105802)
neen, want de Vlaamse regering heft geen belastingen, ze heeft dus geen inkomsten zonder de federale regering.

Zotteke, grappenmaker, een federale regering kan niet bestaan zonder Vlaanderen, wil je zeggen zeker. Brussel sterft zonder Vlaanderen van de groten honger. Waarom denkt ge dat ze allemaal zo staan te janken?

vlijmscherp 28 november 2007 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3105834)
Zotteke, grappenmaker, een federale regering kan niet bestaan zonder Vlaanderen, wil je zeggen zeker. Brussel sterft zonder Vlaanderen van de groten honger. Waarom denkt ge dat ze allemaal zo staan te janken?

de FOD Financiën is de enigste die belastingen int, en die is en blijft federaal hoor. van waar dat geld komt, maakt niet uit, het komt allemaal samen bij de Federale Overheidsdienst Financiën. nadien wordt er weer een stuk herverdeelt over de Gewesten, dat is iets anders.

maar Vlaanderen kan op dit moment niet zelfstandig besturen, het zal eerst een Ministerie van Financiën moeten oprichten, iedere Vlaming een belastingsbrief opsturen en de bedrijven natuurlijk ook. pas als die allemaal hun belastingen hebben gestort, kan Vlaanderen beginnen zelfstandig te regeren.

Anna List 28 november 2007 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3105802)

als het niet hebben van een federale regering betekent dat we geen belastingen meer moeten betalen ... leve de onderhandelingen, doe gerust nog een paar jaar voort ! :lol:

vlijmscherp 28 november 2007 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3105889)
als het niet hebben van een federale regering betekent dat we geen belastingen meer moeten betalen ... leve de onderhandelingen, doe gerust nog een paar jaar voort ! :lol:

de FOD blijft belastingsbrieven sturen hoor, daarvoor hebben ze geen minister nodig.
en nu dat Reynders zich er niet mee moeit, kan het mss nog beter gaan!

Anna List 28 november 2007 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3105926)
de FOD blijft belastingsbrieven sturen hoor, daarvoor hebben ze geen minister nodig.
en nu dat Reynders zich er niet mee moeit, kan het mss nog beter gaan!

zie je wel dat we geen federale regering nodig hebben ! :-D qed

André de Hollander 28 november 2007 17:40

Een noodregering. Of de Walen moeten ineens Oui leren zeggen...

Garry 28 november 2007 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3105869)
de FOD Financiën is de enigste die belastingen int, en die is en blijft federaal hoor. van waar dat geld komt, maakt niet uit, het komt allemaal samen bij de Federale Overheidsdienst Financiën. nadien wordt er weer een stuk herverdeelt over de Gewesten, dat is iets anders.

maar Vlaanderen kan op dit moment niet zelfstandig besturen, het zal eerst een Ministerie van Financiën moeten oprichten, iedere Vlaming een belastingsbrief opsturen en de bedrijven natuurlijk ook. pas als die allemaal hun belastingen hebben gestort, kan Vlaanderen beginnen zelfstandig te regeren.

Ik versta wel wat je bedoeling is maar dat is allemaal zever in pakskes. In geval van een splitsing bestaat er geen federale overheidsdienst financiën meer. punt uit.

I amsterdam 28 november 2007 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander (Bericht 3106042)

Je kunt van de Walen niet het onmogelijke vragen:roll:

HAMC 28 november 2007 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander (Bericht 3106042)

Een noodregering? Voor hoelang? Tot de volgende federale verkiezingen? En dan weer een noodregering? Of denkt u dat de NVA weggaat? De CD&V weet dat de macht in vlaanderen ligt, die trekken de Belgische kaart niet meer.

Het is nu buigen of barsten voor Belgie.

Noorman 28 november 2007 22:33

Mannekes en Meiskes,

Ik schat oranje-blauw zonder NVA onder leiding van Yves- ik moet en zal premier worden al moet ik er mijn moeder en mijn geit voor verkopen- Leterme, en dit tot.........................ongeveer volgende maand want bij de eerste activiteit die van ver al wat op een regeringsbeslissing gelijkt zegt Madame hoogstwaarschijnlijk non en zit dat ganse zootje ongeregeld op zijn gat!

Albert dient dan van zijn skilatten gerukt in plaats van op zijn badhanddoek!

Hoe dan ook, het is en blijft lachen :)

Noorman

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be