Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Het is opnieuw wachten op histerisch franstalig gekrijs! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98618)

Jazeker 28 november 2007 15:20

Het is opnieuw wachten op histerisch franstalig gekrijs!

Citaat:

'Waarom moeite doen om België in stand te houden?'

BRUSSEL - Terwijl de oranje-blauwe delegatieleiders samen met formateur Yves Leterme naar een uitweg zoeken uit de politieke impasse, bevestigde N-VA-voorzitter Bart De Wever gisteren in een interview met de Franse krant Le Monde dat België hem weinig doet.
'Europa kan perfect de werking van ons land en de solidariteit regelen. Waarom zouden we dit tussenniveau dan nog in stand houden,' zegt De Wever retorisch.

De N-VA-voorzitter komt in het interview terug op het ontstaan van de Vlaamse beweging: het Vlaamse volk dat geminoriseerd werd in een Franstalig België. 'De Franstaligen spuwen me uit omdat ik nationalist ben, maar het is makkelijk om geen nationalist te zijn wanneer je deel uitmaakt van een dominante cultuur.'

Brussel is volgens De Wever niet Vlaams en niet Waals. 'De helft van de bevolking is van een andere afkomst. Haar enige toekomst is die van een stad die niemand toebehoort en de hoofdstad is van Europa, Vlaanderen en van Wallonië, indien de Walen dat willen.'
Bart geeft er nog een mot bovenop in een franstalige krant. Laat het histerisch gekrijs en getier bezuiden de taalgrens beginnen! :-D

I amsterdam 28 november 2007 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3105693)
Bart geeft er nog een mot bovenop in een franstalige krant. Laat het histerisch gekrijs en getier bezuiden de taalgrens beginnen! :-D

De grote verdienste van Bart is nu al, dat nu eindelijk de hele wereld weet wat Belgie is.
Zie BBC programma's vandaag.

Knuppel 28 november 2007 15:25

Cordon sanitaire! Cordon sanitaire!
De N-VA is racistisch en hoort, samen het VB, machteloos te roepen van achter een cordon sanitaire!
Wat zegt ik?
VEBIEDEN die neo-nazi's! :twisted:

born2bewild 28 november 2007 15:26

deze draad is als een blokje kaas in een muizeval zeker?

kom maar straatrue, kom

I amsterdam 28 november 2007 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3105704)
De N-VA is racistisch en hoort, samen het VB, machteloos te roepen van achter een cordon sanitaire!
Wat zegt ik?

Is collaboreren met de Fransen politiek correct en opkomen voor je eigen volk een misdaad?:roll:

Knuppel 28 november 2007 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3105714)
Is collaboreren met de Fransen politiek correct en opkomen voor je eigen volk een misdaad?:roll:

:-(

Anna List 28 november 2007 15:29

Citaat:

Wat zegt ik?

plagiaat !
ik ben vrijwel zeker dat t een stukje van Staatrue of dergelijke (filosoof of santos) is ;-)

maarte 28 november 2007 15:29

Citaat:

Wat zegt ik?

Straks zitten er meer vlaamse kiezers achter het cordon dan erbuiten. De democratische partijen zullen nog genoodzaakt zijn deze stemmen ongeldig te verklaren.

Jazeker 28 november 2007 15:35

Citaat:

Wat zegt ik?

Ha, die Hans1 ;-)

I amsterdam 28 november 2007 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 3105719)
Straks zitten er meer vlaamse kiezers achter het cordon dan erbuiten. De democratische partijen zullen nog genoodzaakt zijn deze stemmen ongeldig te verklaren.

:lol::lol::lol:

Pelgrim 28 november 2007 16:18

Waarom durft Bart eens geen radicalere stellingname te doen mbt Brussel?

Zwartengeel 28 november 2007 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3105714)

Welkom in België.

100% VLAMING 28 november 2007 18:36

Bekijk de kop van La Meuse maar eens... :lol:

Het doet ze toch zo'n pijn he, een Vlaming met haar op zijn tanden. Maakt eigenlijk niet uit, moi, je suis fier d'être un emmerdeur.

Laat de stemmingmakerij aan de andere kant maar doorgaan, het zorgt enkel maar voor een versnelling van de splitsing.

job 28 november 2007 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3105854)
Waarom durft Bart eens geen radicalere stellingname te doen mbt Brussel?

Dit zal de Walen al meer dan voldoende tegen de borst stoten :
Citaat:

Haar enige toekomst is die van een stad die niemand toebehoort en de hoofdstad is van Europa, Vlaanderen en van Wallonië, indien de Walen dat willen.

HAMC 28 november 2007 19:14

Citaat:

BRUSSEL - Terwijl de oranje-blauwe delegatieleiders samen met formateur Yves Leterme naar een uitweg zoeken uit de politieke impasse, bevestigde N-VA-voorzitter Bart De Wever gisteren in een interview met de Franse krant Le Monde dat België hem weinig doet.
'Europa kan perfect de werking van ons land en de solidariteit regelen. Waarom zouden we dit tussenniveau dan nog in stand houden,' zegt De Wever retorisch.

De N-VA-voorzitter komt in het interview terug op het ontstaan van de Vlaamse beweging: het Vlaamse volk dat geminoriseerd werd in een Franstalig België. 'De Franstaligen spuwen me uit omdat ik nationalist ben, maar het is makkelijk om geen nationalist te zijn wanneer je deel uitmaakt van een dominante cultuur.'

Brussel is volgens De Wever niet Vlaams en niet Waals. 'De helft van de bevolking is van een andere afkomst. Haar enige toekomst is die van een stad die niemand toebehoort en de hoofdstad is van Europa, Vlaanderen en van Wallonië, indien de Walen dat willen.'
BDW is Brussel aan het weggeven, goed bezig. O.o

maarte 28 november 2007 19:16

Daar is de eerste:
'MR wil geen toegevingen meer doen' :dixit De Donnea

Hebben zij überhaupt al iets toegegeven?

vooruit 28 november 2007 19:17

“L’emmerdeur”, of vertaald “etterbak”. Die belediging prijkt op de covers van krantengroep Sud Presse naast een foto van N-VA-voorzitter Bart De Wever. De militante taal van de Franstalige pers staat in schril contrast met bepaalde Vlaamse opiniemakers. Zo stelt De Morgen dat de formatie mislukt “omdat de N-VA het redelijke overboord heeft gegooid”. Dus niet omdat Milquet al 170 dagen non zegt en niet omdat het FDF de uitbreiding van Brussel eist...

Hysterisch genoeg?

vooruit 28 november 2007 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3106259)
BDW is Brussel aan het weggeven, goed bezig. O.o

Je kan ook zeggen dat hij realistisch is..
Brussel DC is ook volgens mij het beste en meest realistische scenario.
Je kan niet alles hebben, én onafhankelijkheid én Brussel deel van Vlaanderen. Nu ja Brussel als deel van Vlaanderen hebben we sowieso niet dus dat moet ons niet afschrikken om onafhankelijk te worden.

HAMC 28 november 2007 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vooruit (Bericht 3106281)
Je kan ook zeggen dat hij realistisch is..
Brussel DC is ook volgens mij het beste en meest realistische scenario.
Je kan niet alles hebben, én onafhankelijkheid én Brussel deel van Vlaanderen. Nu ja Brussel als deel van Vlaanderen hebben we sowieso niet dus dat moet ons niet afschrikken om onafhankelijk te worden.

Ik merk dat de Walen Brussel wel willen en wij moeten realistisch zijn?

vooruit 28 november 2007 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3106318)
Ik merk dat de Walen Brussel wel willen en wij moeten realistisch zijn?

Willen de Walen Brussel? Vanwaar die wanhopige pogingen van een deel van de politieke kaste om Brussel en Wallonië zo veel mogelijk te verbinden?

Maar nog belangrijker, wil Brussel Wallonië? Het zou me betwijfelen. Brussel heeft veel meer kansen als onafhankelijke stadstaat die zowel van Vlaanderen als van Europa de hoofdstad is. Moest Brussel samengaan met Wallonië is de kans al veel kleiner dat Vlaanderen haar als hoofdstad houdt, met alle economische gevolgen. Bovendien heeft Brussel graag de pretentie zich een wereldstad te noemen. Meer nog het heeft zelfs alle mogelijkheden om dat ook echt te zijn, maar enkel als het zich echt als Europese hoofdstad profileert. En dat gaat veel beter als Brussels DC dan als hoofdstad van een arm deelstaatje als Wallonië.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be