![]() |
Kleuters op internaat
In 2006 zaten er 169 kleuters op internaat. :-(
Is het niet de plicht van ouders om voor hun kinderen te zorgen? |
Neen. Als beide ouders het te druk hebben met hun job om hun kinderen op te voeden, dan mogen ze wat mij betreft gebruik maken van internaten.
|
Dan moeten ze ook geen kinderen nemen.
Waarvoor dienen die kinderen? Om hunzelf op te projecteren? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
da's gemakkelijk zo'n internaat, zo zijt ge van die kinderen af en hebt ge tenminste weer tijd voor uzelf.
|
Citaat:
de meeste ouders zijn ouders uit bezitterigheid en nt uit het doel om een nieuw, uniek levend wezen op de wereld te zetten en tot volwassenheid te brengen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
anderen kunnen het onmogelijk te druk hebben. |
Citaat:
Of je vetbetaalde managersjob met als nadelen veel stress, overwerk en dus geen tijd voor kinderen. Of kinderen en dan een eventuele promotie weigeren. Als je beide wilt, dan... tja, de uitdrukking het kind van de rekening, komt ergens vandaan. |
Citaat:
niks volwaardig thuiszittersloon. want eens de kleine in bed ligt die thuisblijvende ouder op zijn/haar luie krent voor tv, daar betaal ik niet voor zenne. |
Citaat:
|
Citaat:
Schippers zijn altijd thuis! Maar hun kinderen zitten meestal op internaat! Hoe lost je dat op op dit forum? men heeft hier op alles en nog wat kritiek, maar oplossingen GEEFT men hier nooit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben van mening dat aspirant-ouders weloverwogen prioriteiten moeten stellen. De zorg voor kinderen is best te combineren met werkende ouders, maar dan moet daar wel intelligent mee worden omgegaan en offers worden gebracht.
Als je maandlasten zo hoog zijn dat je beide drukke banen moet blijven vasthouden om rond te komen, of je wilt je succesvolle carriere niet in gevaar brengen, dan is de keuze voor kinderen nog te vroeg. Als je toch heel graag kinderen wilt, dan zul je offers moeten brengen: een stapje lager op de ladder, wat minder uren, enz. Een volledig loon voor een thuiszittend vader of moeder is wat overdreven. Een ruimere kinderbijslag is wel gewenst. |
Hé, sukkers lezen jullie nog wel wat er geschreven staat? of werkt jullie TAMTAM zo goed?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be