Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kleuters op internaat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98638)

André de Hollander 28 november 2007 19:46

Kleuters op internaat

In 2006 zaten er 169 kleuters op internaat. :-(

Is het niet de plicht van ouders om voor hun kinderen te zorgen?

Savatage 29 november 2007 00:10

Neen. Als beide ouders het te druk hebben met hun job om hun kinderen op te voeden, dan mogen ze wat mij betreft gebruik maken van internaten.

Bhairav 29 november 2007 07:19

Dan moeten ze ook geen kinderen nemen.
Waarvoor dienen die kinderen? Om hunzelf op te projecteren?

born2bewild 29 november 2007 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3106982)
Neen. Als beide ouders het te druk hebben met hun job om hun kinderen op te voeden, dan mogen ze wat mij betreft gebruik maken van internaten.

^2

duveltje382 29 november 2007 07:22

Citaat:

Dan moet men maar niet aan kinderen beginnen,opvoeden moet steeds door ouders gebeuren vind ik,waar gaat dat heen met deze verdomste samenleving:evil:

André de Hollander 3 december 2007 22:52

Citaat:

Met welk doel zijn die kinderen dan verwekt? De ouders zijn toch de eerstverantwoordelijke voor deze kinderen. Dat kun je toch niet van maandagochtend tot vrijdagavond afschuiven op een internaat. Er is een leeftijd dat kinderen de ouders echt nodig hebben. De leeftijd van 4 jaar valt daar zeker onder.

Mitgard 3 december 2007 22:55

da's gemakkelijk zo'n internaat, zo zijt ge van die kinderen af en hebt ge tenminste weer tijd voor uzelf.

the outlaw torn 3 december 2007 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3107255)

veelal helaas wel.

de meeste ouders zijn ouders uit bezitterigheid en nt uit het doel om een nieuw, uniek levend wezen op de wereld te zetten en tot volwassenheid te brengen.

Den Ardennees 3 december 2007 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3107255)

inderdaad, sommige mensen die dolgraag kinderen willen, kunnen er geen krijgen, en dit soort onmensen heeft er wel, maar steekt ze al bijna meteen bij anderen op een internaat. Bedroevend.

the outlaw torn 3 december 2007 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3107257)
Dan moet men maar niet aan kinderen beginnen,opvoeden moet steeds door ouders gebeuren vind ik,waar gaat dat heen met deze verdomste samenleving:evil:

ik vind dat men een thuisblijvende ouder een volwaardig loon moet uitkeren, enkel op die manier zal men bekomen dat men vaker kinderen thuis opkweekt en nt dropt in internaten. want tegenwoordig moet men met twee werken om een deftig leven te kunnen leiden.

Mitgard 3 december 2007 22:57

Citaat:

maar dat geldt enkel voor mensen die meer dan 1.500 euro per maand verdienen én in de privé werken.
anderen kunnen het onmogelijk te druk hebben.

Den Ardennees 3 december 2007 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3120596)
maar dat geldt enkel voor mensen die meer dan 1.500 euro per maand verdienen én in de privé werken.

Men dient keuzes te maken in het leven.

Of je vetbetaalde managersjob met als nadelen veel stress, overwerk en dus geen tijd voor kinderen. Of kinderen en dan een eventuele promotie weigeren. Als je beide wilt, dan... tja, de uitdrukking het kind van de rekening, komt ergens vandaan.

Mitgard 3 december 2007 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3120595)
ik vind dat men een thuisblijvende ouder een volwaardig loon moet uitkeren, enkel op die manier zal men bekomen dat men vaker kinderen thuis opkweekt en nt dropt in internaten. want tegenwoordig moet men met twee werken om een deftig leven te kunnen leiden.

en wie gaat dat VB-grapje betalen?
niks volwaardig thuiszittersloon. want eens de kleine in bed ligt die thuisblijvende ouder op zijn/haar luie krent voor tv, daar betaal ik niet voor zenne.

Distel 3 december 2007 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3120614)
want eens de kleine in bed ligt die thuisblijvende ouder op zijn/haar luie krent voor tv

Verkopen ze nu ook al dingen als zelfreinigende huizen en zelfkokend eten?

Juvenalis 3 december 2007 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3120595)

Schippers zijn altijd thuis!
Maar hun kinderen zitten meestal op internaat!

Hoe lost je dat op op dit forum? men heeft hier op alles en nog wat kritiek, maar oplossingen GEEFT men hier nooit.

Den Ardennees 3 december 2007 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 3120661)
Verkopen ze nu ook al dingen als zelfreinigende huizen en zelfkokend eten?

tegenwoordig hebben velen een kuisvrouw en nuttigen ze kant-en-klaar-maaltijden.

Savatage 3 december 2007 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander (Bericht 3120576)
Met welk doel zijn die kinderen dan verwekt? De ouders zijn toch de eerstverantwoordelijke voor deze kinderen. Dat kun je toch niet van maandagochtend tot vrijdagavond afschuiven op een internaat. Er is een leeftijd dat kinderen de ouders echt nodig hebben. De leeftijd van 4 jaar valt daar zeker onder.

Het doel waarmee ze verwekt zijn doet er niet echt toe, ze zijn er. Zo'n kinderen zijn beter af in een internaat dan bij ouders die nooit thuis zijn.

Savatage 3 december 2007 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3120596)

Waarom zou dat enkel voor hun gelden?

André de Hollander 3 december 2007 23:33

Ik ben van mening dat aspirant-ouders weloverwogen prioriteiten moeten stellen. De zorg voor kinderen is best te combineren met werkende ouders, maar dan moet daar wel intelligent mee worden omgegaan en offers worden gebracht.

Als je maandlasten zo hoog zijn dat je beide drukke banen moet blijven vasthouden om rond te komen, of je wilt je succesvolle carriere niet in gevaar brengen, dan is de keuze voor kinderen nog te vroeg. Als je toch heel graag kinderen wilt, dan zul je offers moeten brengen: een stapje lager op de ladder, wat minder uren, enz.

Een volledig loon voor een thuiszittend vader of moeder is wat overdreven. Een ruimere kinderbijslag is wel gewenst.

Juvenalis 3 december 2007 23:34

Hé, sukkers lezen jullie nog wel wat er geschreven staat? of werkt jullie TAMTAM zo goed?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be