Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   W. Martens & M. Eyskens kritisch voor N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98644)

filosoof 28 november 2007 23:09

W. Martens & M. Eyskens kritisch voor N-VA

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ds Standaard
Wilfried Martens en Mark Eyskens kritisch voor N-VA

woensdag 28 november 2007 | Bron: belga
BRUSSEL - De gewezen CVP-premiers zijn niet mals voor de houding die artelpartner N-VA momenteel aanneemt. Dat maakten ze duidelijk op het VTM-nieuws. Volgens Eyskens gijzelt de N-VA niet alleen CD&V, maar ook de andere oranje-blauwe partijen.
Volgens Wilfried Martens stelt de N-VA zich onredelijk op. 'Yves Leterme heeft ook de keuze gemaakt om premier te worden, maar zoals de N-VA zich nu gedraagt, maakt ze dit praktisch onmogelijk', verklaarde hij.
Mark Eyskens ging nog een stap verder en poneert dat de Nieuw-Vlaamse Alliantie niet alleen de CD&V, maar ook de andere oranje-blauwe partijen gijzelt. 'Vier partijen waren het eens met de nota. Wanneer één partij met vijf zetels dwarsligt, is dat een houding die neerkomt op gijzeling', klonk het op de commerciële omroep.
svh
Volledige tekst hier:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...7_099#Wilfried

Euh, alleen Y. Desmet??;-)

[Het is niet de vraag of, enkel de vraag wanneer CD&V NVA buitenkiepert-vrij naar BDW]

Citaat:

'Vier partijen waren het eens met de nota. Wanneer één partij met vijf zetels dwarsligt, is dat een houding die neerkomt op gijzeling',
Maar 't is wel gemakkelijker alle schuld op CDH te schuiven uiteraard;)

Jan van den Berghe 28 november 2007 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3106795)

Natuurlijk dat de oude krokodillen de N-VA ook proberen te offeren op het heilig altaar van de Belgische eenheid. Niet zo verwonderlijk: Eyskens was al altijd een notoire belgicist en Martens heeft na de studententijd zijn Vlaamsgezindheid zo diep mogelijk trachten te begraven.

Starkan 28 november 2007 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3106801)
Natuurlijk dat de oude krokodillen de N-VA ook proberen te offeren op het heilig altaar van de Belgische eenheid. Niet zo verwonderlijk: Eyskens was al altijd een notoire belgicist en Martens heeft na de studententijd zijn Vlaamsgezindheid zo diep mogelijk trachten te begraven.

Dat is inderdaad raar, want je staat dezer dagen wel goed als zijnde 'kapitalist' voor de
'Vlaamse zaak'.

Cyrano 28 november 2007 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3106795)

[Het is niet de vraag of, enkel de vraag wanneer CD&V NVA buitenkiepert-vrij naar BDW]

Neen, niet alleen Desmet. Een tijd geleden schreef ik hier ook al : Hoe kaap je een partij ? Dit noemt men optimaliseren van een zwakke positie.:-) Zoals de Spa reeds jaren doet samen met de PS. Het verhaal van het muisje en de olifant. "Zijn wij samen sterk, zeg!"

Niets fout mee. Als het echte gewicht van de partijen bepalend moet zijn voor het serieux van hun boodschap en invloed dan moet Desmet het VB ook haar belang gunnen. Dit kan hij niet. Daarom is hij een hypocriete rode zeikerd.

godisanidiot 28 november 2007 23:19

Laat ze maar doen, de CD&V zal mee splitsen.
Echt wel grappig die Belgisisten.
-> Milquet gijzelt iedereen al 165 dagen, tot ze eindelijk haar goesting krijgt, geen probleem.
-> De Wever zegt paar dagen neen, en dat is natuurlijk een grote schande. Wel hij heeft nog 160 dagen, kom dan nog eens zagen zou ik zeggen :D

Starkan 28 november 2007 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door godisanidiot (Bericht 3106821)
Laat ze maar doen, de CD&V zal mee splitsen.
Echt wel grappig die Belgisisten.
-> Milquet gijzelt iedereen al 165 dagen, tot ze eindelijk haar goesting krijgt, geen probleem.
-> De Wever zegt paar dagen neen, en dat is natuurlijk een grote schande. Wel hij heeft nog 160 dagen, kom dan nog eens zagen zou ik zeggen :D

En jij vindt jezelf ook erg objectief zeker :roll:

filosoof 28 november 2007 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 3106819)
Neen, niet alleen Desmet. Een tijd geleden schreef ik hier ook al : Hoe kaap je een partij ? Dit noemt men optimaliseren van een zwakke positie.:-) Zoals de Spa reeds jaren doet samen met de PS. Het verhaal van het muisje en de olifant. "Zijn wij samen sterk, zeg!"

Niets fout mee. Als het echte gewicht van de partijen bepalend moet zijn voor het serieux van hun boodschap en invloed dan moet Desmet het VB ook haar belang gunnen. Dit kan hij niet. Daarom is hij een hypocriete rode zeikerd.

De grote kunstenaars in dat spelletje waren destijds de VU, vooral Vic Anciaux en Hugo Schiltz.

groene flamingant 28 november 2007 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 3106806)
Dat is inderdaad raar, want je staat dezer dagen wel goed als zijnde 'kapitalist' voor de
'Vlaamse zaak'.

Tja, als een groot deel van de radicale linkerflank (heb je hem?) zich onverschillig toont tegenover de Vlaamse zaak, kan je natuurlijk niet verbaasd zijn dat de 'Vlaamse zaak' een rechtse bijklank krijgt. Niet?

godisanidiot 28 november 2007 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 3106846)

Iedereen die niet door een Begisistische bril kijkt ziet dat of kan dat zien.

Starkan 28 november 2007 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant (Bericht 3106852)
Tja, als een groot deel van de radicale linkerflank (heb je hem?) zich onverschillig toont tegenover de Vlaamse zaak, kan je natuurlijk niet verbaasd zijn dat de 'Vlaamse zaak' een rechtse bijklank krijgt. Niet?

Wie toont zich aan de linkse zaak onverschillig?

Starkan 28 november 2007 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door godisanidiot (Bericht 3106854)
Iedereen die niet door een Begisistische bril kijkt ziet dat of kan dat zien.

Dus, wat we van u zouden kunnen leren is dat De Wever de persoon is met 'de' objectieve kijk op waar we met ons land heen moeten, misschien?
Maw, scheiden dus. Mooi hoor. Mooi.

godisanidiot 28 november 2007 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 3106865)
Dus, wat we van u zouden kunnen leren is dat De Wever de persoon is met 'de' objectieve kijk op waar we met ons land heen moeten, misschien?

Toch mooi niet? :lol:
Je ligt hier trouwens dingen te besluiten die ik nergens gezegd heb. 'De' objectieve kijk bestaat trouwens niet.

Starkan 28 november 2007 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door godisanidiot (Bericht 3106869)
Toch mooi niet? :lol:
Je ligt hier trouwens dingen te besluiten die ik nergens gezegd heb. 'De' objectieve kijk bestaat trouwens niet.

Ik vraag me gewoon af wat volgen jou 'de' objectieve kijk is... Dat de objectieve kijk niet voor handen is en nog meer: dat deze 'zeker' niet/nooit op p.be te vinden zal zijn, ligt reeds lang en voor iedereen vast hoor ;)

Mogelijk hecht ik meer belang aan uw mening dan uzelf...

born2bewild 29 november 2007 00:13

Eyskens en Martens kritisch?

EXCELLENT.

het zou zeer treurig zijn moesten die 2 sukkels staan te juichen.

Elio di Supo 29 november 2007 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 3106846)

Even objectief als jij dus niets aan het handje.

Savatage 29 november 2007 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 3106865)

Heel mooi zelfs :-)

groene flamingant 29 november 2007 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 3106858)
Wie toont zich aan de linkse zaak onverschillig?

Voor zover ik weet is er niet één partij links van de SP-A die bij communautaire discussies verder komt dan het clichématige woord 'solidariteit', wat dit in de Belgische praktijk ook mag betekenen. Ik meen dat dit wel een idee geeft qua onverschilligheid.

En voor de duidelijkheid: Ik schreef 'Vlaamse zaak' en niet 'linkse zaak'.

filosoof 29 november 2007 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant (Bericht 3106852)

de 'Vlaamse zaak' heeft die rechtse bijklank al sinds Wies Moens & C°. Het VNV en zijn ofsprings maakten 't alleen erger.
J�*, links staat natuurlijk dichter bij de Waalse werk"nemer" dan bij de Vlaamse werk"gever".

Nr.10 29 november 2007 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3106849)
De grote kunstenaars in dat spelletje waren destijds de VU, vooral Vic Anciaux en Hugo Schiltz.

Emo-tv = tv die verkoopt
Nationalisme ==> emo-tv

born2bewild 29 november 2007 00:39

yves desmet en Mark Eyskens

bien etonnes de se retrouver ensemble ...monsterverbond(je)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be