Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   poetin zijn logica (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98702)

illwill 30 november 2007 12:17

poetin zijn logica

Poetin vind dat raketten plaatsen die enkel dienen voor het afweren van vijandelijke raketten niet mag en dreigt er dan maar mee raketten te plaatsen die enkel dienen om het Westen aan te vallen. :roll:
Toch een goede leider e die poetin. Wil hij nu echt oorlog? Hoe zit zijn logica eigenlijk in mekaar?

Hashiwokakero 30 november 2007 12:31

Die man is een visionair! Hij ziet namelijk dat het Europees continent wordt overgenomen door het Islamitische ras! Clever guy.

Den Duisteren Duikboot 30 november 2007 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 3110784)
Poetin vind dat raketten plaatsen die enkel dienen voor het afweren van vijandelijke raketten niet mag en dreigt er dan maar mee raketten te plaatsen die enkel dienen om het Westen aan te vallen. :roll:
Toch een goede leider e die poetin. Wil hij nu echt oorlog? Hoe zit zijn logica eigenlijk in mekaar?

De VS en de SU/Rusland hebben in het verleden wel vaker verschillende interpretaties gehanteerd van ontwapeningsakkoorden...

Laat ons elkaar geen kool verkopen: de VS zijn terecht zeer bezorgd over de ontwikkelingen in Rusland. De wrevel waarmee het Kremlin reageert wijst erop dat Rusland niet veel goeds in haar schild voert. Waarom zou een goedmenend land gekant zijn tegen defensiestrategieën? Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet wat Poetin nu juist wil...

parcifal 30 november 2007 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 3111071)
Waarom zou een goedmenend land gekant zijn tegen defensiestrategieën? Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet wat Poetin nu juist wil...

Om te scoren bij de verkiezingen?

Bovendien is het niet zo simpel.
Als in een pat-stelling met nucleaire raketten, zoals al jaren het geval tussen de VS en Rusland, 1 partij een verdedigingsmiddel ontwikkeld waardoor die niet meer getroffen kan worden, dan is dat een zeer ernstige verstoring van het evenwicht.

En dan zijn tegenreacties te verwachten uitereaard.

Bhairav 30 november 2007 14:13

Citaat:

Dat AMerika daar maar gauw binnenvalt!

kelt 30 november 2007 17:00

Rusland is zo enorm groot,de bevolking zo verspreid,de economische verbindingen zo verspreid ,en de drang van honderduizenden jongere Russen om te "verdwijnen" of "op te gaan" in een meer "Westers denkpatroon" zo sterk dat het Kremlin strak moet ingrijpen...

Anders zit daar op den duur in het Kremlin een "nomenclatura" die nog baas is over het Rode plein en niks meer.....(onder jeltsin was het ei zo na zover)

Bovendien moet de (in mijn ogen waanzinnige-) uitbreiding van de EU,waar Rusland geen deel van zal uitmaken,erg storend overkomen op een leiderschap dat totnogtoe dacht alle Slaven en alle Orthodox-Christelijke volkeren te kunnen bemeesteren....

Langs de andere kant,de afhankelijkheid van de EU voor Ruslands mineralen en energie moet het Kremlin onvermijdleijk een beetje arrogant maken.kandidaat-afnemers genoeg.....

Wat die amerikaanse raketten betreft,ik verwijt de Vs niks,het zijn de Europese leiders die de ballen niet hebben hun EIGEN geo- en militaire politiek te voeren(dat kon zelfs al met de kern-EU heel overtuigend geweest zijn) :evil:

groene flamingant 30 november 2007 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 3111071)
De VS en de SU/Rusland hebben in het verleden wel vaker verschillende interpretaties gehanteerd van ontwapeningsakkoorden...

Laat ons elkaar geen kool verkopen: de VS zijn terecht zeer bezorgd over de ontwikkelingen in Rusland. De wrevel waarmee het Kremlin reageert wijst erop dat Rusland niet veel goeds in haar schild voert. Waarom zou een goedmenend land gekant zijn tegen defensiestrategieën? Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet wat Poetin nu juist wil...

De VS hebben de laatste jaren anders wel goed hun best gedaan om Rusland te provoceren hé: Ze zetten revoluties in gang in een hele resem ex-Sovjetstaten (rozenrevolutie, anjerrevolutie,...), ze pompen die landen vol met Amerikaanse militaire basissen (gevolg: Rusland volledig omsingeld door Amerikaanse basissen) en dan gaan ze nog een afweerschild zetten in Oost-Europa. Moet je dan verbaasd zijn dat die Russen zenuwachtig worden en op hun beurt óók raketten gaan zetten in de andere richting?

En wat die ontwapeningsakkoorden betreft: Je kan niet zeggen dat de regering Bush zich de laatste jaren veel van die akkoorden heeft aangetrokken. De VS zijn dus wel de laatsten die hier de Russen op de vingers moeten tikken.

groene flamingant 30 november 2007 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 3111424)
Langs de andere kant,de afhankelijkheid van de EU voor Ruslands mineralen en energie moet het Kremlin onvermijdleijk een beetje arrogant maken.kandidaat-afnemers genoeg.....

Dat mes snijdt langs twee kanten: De EU heeft Rusland nodig (voor zijn grondstoffen en olie of gas) maar Rusland heeft óók de EU nodig.

Praetorian 30 november 2007 17:37

Ik ontvang het Russische leger met open armen. Ik hoop dat ze vlug komen.

Daimanta 30 november 2007 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 3111543)

Even een vlugge nota. U weet hopelijk toch dat de Sovjet Unie al meer dan 10 jaar ineengestort is?

kelt 30 november 2007 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3111578)
Even een vlugge nota. U weet hopelijk toch dat de Sovjet Unie al meer dan 10 jaar ineengestort is?

8-) dat wordt inderdaad wel eens vergeten ja.......

Maar het idee is wel goed,we bieden die Russische dienstplichtigen een tas koffie en een boterham met kaas of hesp aan zodra ze opduiken :lol:

(en s avonds gaan we allemaal in de drank natuurlijk,dan heeft het Kremlin een kompleet leger kwijt )

Kallikles 30 november 2007 18:29

Citaat:

Het is niet "Poetin zijn logica", maar "Poetin's logica".

evilbu 30 november 2007 23:12

Citaat:

Bron?????

the outlaw torn 30 november 2007 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant (Bericht 3111489)
De VS hebben de laatste jaren anders wel goed hun best gedaan om Rusland te provoceren hé: Ze zetten revoluties in gang in een hele resem ex-Sovjetstaten (rozenrevolutie, anjerrevolutie,...), ze pompen die landen vol met Amerikaanse militaire basissen (gevolg: Rusland volledig omsingeld door Amerikaanse basissen) en dan gaan ze nog een afweerschild zetten in Oost-Europa. Moet je dan verbaasd zijn dat die Russen zenuwachtig worden en op hun beurt óók raketten gaan zetten in de andere richting?

En wat die ontwapeningsakkoorden betreft: Je kan niet zeggen dat de regering Bush zich de laatste jaren veel van die akkoorden heeft aangetrokken. De VS zijn dus wel de laatsten die hier de Russen op de vingers moeten tikken.

Idd, mr zoals steeds, Amerika mag alles e. Waarmee ik nt wil zeggen dat ik een fan van de russen ben, wel integendeel. Mr de Amerikanen hebben idd weinig recht van spreken

Praetorian 30 november 2007 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3111578)

Revolution can come in many forms.

Hashiwokakero 30 november 2007 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3112246)
Idd, mr zoals steeds, Amerika mag alles e. Waarmee ik nt wil zeggen dat ik een fan van de russen ben, wel integendeel. Mr de Amerikanen hebben idd weinig recht van spreken

Planten de Amerikanen een basis in Rusland??? Nee! Hebben de Amerikanen democratische toestemming van de landen waarin ze het raketschild willen plaatsen? Ja!

Als je een democraat bent is dit geen meer of minder mogen!

Chipie 30 november 2007 23:26

Citaat:

'Zot zijn doet geen pijn', zegt men in Geel...;-)

Metternich 30 november 2007 23:34

Citaat:

Dat ze maar snel komen, liefst op een manier die aanleunt bij onderstaande afbeelding ;)

longhorn 30 november 2007 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3112298)
Dat ze maar snel komen, liefst op een manier die aanleunt bij onderstaande afbeelding ;)

Waren dat niet die soldaten die massaal Duitse meisjes en vrouwen verkrachtten?

Daimanta 30 november 2007 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 3112258)
Revolution can come in many forms.

Klopt, lang leve Tsaar Poetin!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be