Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   filip Dewinter hits the BBC (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98732)

born2bewild 1 december 2007 04:46

filip Dewinter hits the BBC

http://www.youtube.com/watch?v=tR3yl4ou1W8

the word goes out!

samenvatting: "There is no Belgian anything any more"
:-P

Ook in de VS, tot en met locale papers.
nice.

Jazeker 1 december 2007 05:15

:cheer:

Mampie 1 december 2007 11:43

yup , zeg het niet graag maar dat heeft onze filip goed gedaan.
De kern van het probleem uitgelegd(er is geen belgie meer) dus tijd dat we belgie aan de realtiteit gaan aanpassen .

HAMC 1 december 2007 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mampie (Bericht 3112917)
yup , zeg het niet graag maar dat heeft onze filip goed gedaan.
De kern van het probleem uitgelegd(er is geen belgie meer) dus tijd dat we belgie aan de realtiteit gaan aanpassen .

Neen, Flip heeft het slecht gedaan, bekijk het nog maar eens.

Het begint al als de reporter zegt dat Vlaamse onafhankelijkheid niet mogelijk is en Flip geeft hem gelijk verdomme.

den ambetantsten 1 december 2007 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3113058)
Neen, Flip heeft het slecht gedaan, bekijk het nog maar eens.

Het begint al als de reporter zegt dat Vlaamse onafhankelijkheid niet mogelijk is en Flip geeft hem gelijk verdomme.

Eh? Hoezo? Ik heb blijkbaar iets gemist want ik heb net het tegenovergestelde gehoord.

Geert C 1 december 2007 13:02

Heeft Philippe gisten niet in een Nederlandse krant gezegd dat België nog minstens tien, twintig, dertig jaar zal blijven bestaan?

Spinoza 1 december 2007 13:06

Na een half jaar zonder nieuwe regering draait het land gewoon door. Dat lijkt me het ultieme bewijs voor de overbodigheid van Belgie.

Geert C 1 december 2007 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 3113105)
Na een half jaar zonder nieuwe regering draait het land gewoon door. Dat lijkt me het ultieme bewijs voor de overbodigheid van Belgie.

Waarom? We hebben nog steeds een regering, als is het een van lopende zaken, en de federale administratie blijft ook gewoon draaien. :-) De partijen moeten nu gewoon nog bepalen wie de komende jaren zich mag proberen te bemoeien met de administratie. :-P

HAMC 1 december 2007 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 3113073)
Eh? Hoezo? Ik heb blijkbaar iets gemist want ik heb net het tegenovergestelde gehoord.

Zo zien we dan maar weer dat alles relatief is. Hughes zegt dat er over Vlaamse onafhankelijkheid niet kan gepraat worden.

Yeah, you are right, antwoordt Flip.

den ambetantsten 1 december 2007 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3113257)
Zo zien we dan maar weer dat alles relatief is. Hughes zegt dat er over Vlaamse onafhankelijkheid niet kan gepraat worden.

Jaja, akkoord, maar hij plaatst dat wel in een context! En uiteindelijk heeft FDW trouwens gelijk, toch? Er kan/wordt momenteel nog steeds niet over onafhankelijkheid gepraat alhoewel dit volgens FDW wel zo stilaan zou mogen. Zo heb ik het in elk geval begrepen.

HAMC 1 december 2007 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 3113267)
Jaja, akkoord, maar hij plaatst dat wel in een context! En uiteindelijk heeft FDW trouwens gelijk, toch? Er kan/wordt momenteel nog steeds niet over onafhankelijkheid gepraat alhoewel dit volgens FDW wel zo stilaan zou mogen. Zo heb ik het in elk geval begrepen.

Hij kan dat in eenders welke context plaatsen, wat denk je dat de buitenlander hoort die de context niet kent?

De buitenlander heeft gehoord dat de leider van de grootste Vlaamse partij beaamt dat er niet kan over gesproken worden.

Geert C 1 december 2007 14:07

Ik heb soms de indruk dat men in het buitenland de context beter kent dan in België...

Vinzcent 1 december 2007 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3113257)

Volgens mij bedoelt Dewinter de de Vlaamse Onafhankelijkheid nog steeds een politiek taboe is.

DebianFox 1 december 2007 14:10

Het is leuk dat de Dewinter eens op de BBC komt en Vlaanderen bekend maakt, maar ik vind dat hij niet zo zelfzeker overkwam, hij stotterde beetje en hij sprak nogal met een Vlaams accent Engels.

HAMC 1 december 2007 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vinzcent (Bericht 3113286)
Volgens mij bedoelt Dewinter de de Vlaamse Onafhankelijkheid nog steeds een politiek taboe is.

Dat is toch niet waar? Er zijn 2 Vlaamse uitgesproken separatistische partijen, hoe kan dat als het onbespreekbaar is?

Jos Verhulst 1 december 2007 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3112578)
http://www.youtube.com/watch?v=tR3yl4ou1W8

the word goes out!

samenvatting: "There is no Belgian anything any more"
:-P

Ook in de VS, tot en met locale papers.
nice.

FDW vraagt een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid, en dat lijkt me inderdaad de enige democratische oplossing. Indien de uitslag van zo'n referendum pro onafhankelijkheid zou zijn, wat allerminst zeker is, dan zou dit volgens mij best gevolgd worden door referenda per gemeente of gehucht, over het hele Belgische grondgebied, om de lokale preferenties tot uitdrukking te laten komen. Wil Drogenbos liever bij Brussel, wil Eigenbrakel liever bij Vlaanderen, wil Aarlen liever bij Luxemburg: dat het volk spreke! Wordt door één der partijen zo'n allesbestrijkende lokale referendumgolf afgewezen, dan moeten de regionale grenzen tot staatsgrenzen worden.

Geert C 1 december 2007 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3113289)
Het is leuk dat de Dewinter eens op de BBC komt en Vlaanderen bekend maakt, maar ik vind dat hij niet zo zelfzeker overkwam, hij stotterde beetje en hij sprak nogal met een Vlaams accent Engels.

Dan had je Dehaene en de Donnea moeten horen! :lol:

Geert C 1 december 2007 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst (Bericht 3113296)
FDW vraagt een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid, en dat lijkt me inderdaad de enige democratische oplossing. Indien de uitslag van zo'n referendum pro onafhankelijkheid zou zijn, wat allerminst zeker is, dan zou dit volgens mij best gevolgd worden door referenda per gemeente of gehucht, over het hele Belgische grondgebied, om de lokale preferenties tot uitdrukking te laten komen. Wil Drogenbos liever bij Brussel, wil Eigenbrakel liever bij Vlaanderen, wil Aarlen liever bij Luxemburg: dat het volk spreke! Wordt door één der partijen zo'n allesbestrijkende lokale referendumgolf afgewezen, dan moeten de regionale grenzen tot staatsgrenzen worden.

Elke gemeente is wat radicaal, maar toch zeker de gemeenten waar een erkende minderheid is: de faciliteitengemeenten.

Ik ben eigenlijk niet principieel tegen een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid om twee redenen: ik ben een voorstander van meer directe democratie en ik heb er het volste vertrouwen in dat Vlaanderen voor het behoud van de Belgische federatie/confederatie zou stemmen.

DebianFox 1 december 2007 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3113297)
Dan had je Dehaene en de Donnea moeten horen! :lol:

Ik heb dat ook gezien. Ik vind de Donnea zijn uitspraak toch iets beter dan die van Dehaene. Dehaene zijn Engels is echt brak, hij kan duidelijk véél beter Frans. Ge ziet verder echt dat de Donnea gewoon veel klasse heeft. Zijn uitstraling, zijn vloeiende meertaligheid, hij is dan ook ridder.

Vinzcent 1 december 2007 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3113295)
Dat is toch niet waar? Er zijn 2 Vlaamse uitgesproken separatistische partijen, hoe kan dat als het onbespreekbaar is?

1 ervan zit achter een cordon sanitair en een ander wordt om de haverklap door de pers aangevallen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be