Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   15 december: amnestie-fakkeltocht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98752)

Pavolini 1 december 2007 17:42

15 december: amnestie-fakkeltocht

Ook dit jaar wordt een fakkeltocht georganiseerd voor amnestie en tegen de vervolging van nationalisten.
Op 15 december weerklinkt niet enkel protest tegen de onrechtvaardige en misdadige repressie na de Tweede Wereldoorlog, die de bedoeling had het Vlaams-nationalisme volledig uit te roeien met tientallen doodstraffen, duizenden beroepsverboden, duizenden jarenlange gevangenisstraffen.
Op 15 december weerklinkt ook een protest tegen de juridische vervolging van nationalisten bij ons in Vlaanderen en de rest van Europa omwille van het verkondigen van hun mening of het plegen van politiek geïnspireerde acties.
Op 15 december weerklinkt opnieuw de stem van vermoordde nationalisten, vermoord door een politiekogel. De stem van een Vlaams-nationalist als Herman Van den Reeck, vermoord in 1920 door een Belgische politiekogel; de stem van een Europees nationalist als Sebastien Deyzieu, vermoord door de Franse politie in 1994.

De amnestie-eis is lang niet meer een eis voor het ongedaan maken van de gevolgen van de repressie in 1944-1950, het is vooral een principiële eis die de ointrechtvaardigheid ervan aanklaagt, zelfs lang nadat de laatste betrokkene van toen overleden zal zijn. Het gaan ook over het aanklagen van de lafheid van het regime tot op de dag van vandaag, niet enkel in ons land maar in gans Europa.

De politie durft wel nationalisten hardhandig aanpakken die betogen tegen de verfransing in gemeentehuizen rond Brussel of tegen de islamisering van Europa, maar doet NIETS tegen de Turkse nationalistische herrieschoppers die een ravage aan vernielingen aanrichten in Brussel, met inbegrip van racistische aanvallen op Armeniërs en Koerden.
De politie durft wel radicale nationalisten in Europa (cfr. Sebastien Deyzieu, vermoord door de Franse politie; en de vele Italiaanse jongeren die tijdens de loden jaren door de Carabinieri werden vermoord) neer te schieten, maar doet bitter weinig tegen criminele vreemdelingen.
Doorheen de decennia werden de slachtoffers talrijk, té talrijk om hen te vergeten.

Daarom: iedereen welkom in Roeselare op 15 december!
Nadien volgt een nationalistische zangavond in de Gezelle (Stationsplein te Roeselare).

Geert C 1 december 2007 17:56

Zolang er mensen zijn die er blijven een partijpolitieke zaak van maken, komt er van amnestie volgens mij niets in huis... :|

Pavolini 4 december 2007 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3113647)
Zolang er mensen zijn die er blijven een partijpolitieke zaak van maken, komt er van amnestie volgens mij niets in huis... :|

Zolang België bestaat zal het er niet van komen en ook de betrokkenen vragen er niet (meer) om. Dit betekent echter geenszins dat het mag vergeten worden, integendeel, het is actueel gelet op de vervolgingen van nationalisten die nog dagelijks gebeuren. Niet enkel in Vlaanderen maar in gans Europa.

Bhairav 4 december 2007 18:36

Ze hebben zich voor de camera laten oppakken.
Wie daarin trapt, gij dus, is achterlijk. Het droop van hun smoel af dat ze het opzettelijk deden. Nul de botten creativiteit.

Nello 5 december 2007 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3122866)
Wie daarin trapt, gij dus, is achterlijk. Het droop van hun smoel af dat ze het opzettelijk deden. Nul de botten creativiteit.

De vriendelijkheid kent weer geen grenzen...

Wat het ook weze, dit zijn democratisch verkozenen volksvertegenwoordigers. Die behandel je niet op deze manier, terwijl je een Abu Jahjah, die Antwerpen kort en klein sloeg behandelt als een toffe kerel die een grote mond heeft.

Het enige wat de heren op de foto's hierboven deden, was opkomen voor hun vrije mening, en d�*t is iets wat heiligs is. Hun behandeling was schandelijk en niet voor herhaling vatbaar.

driewerf 5 december 2007 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello (Bericht 3124297)
De vriendelijkheid kent weer geen grenzen...

Wat het ook weze, dit zijn democratisch verkozenen volksvertegenwoordigers. Die behandel je niet op deze manier, terwijl je een Abu Jahjah, die Antwerpen kort en klein sloeg behandelt als een toffe kerel die een grote mond heeft.

Het enige wat de heren op de foto's hierboven deden, was opkomen voor hun vrije mening, en d�*t is iets wat heiligs is. Hun behandeling was schandelijk en niet voor herhaling vatbaar.

Absolute nonsens.
De maskers vallen hoe langer hoe meer af. nadat het duidelijk is geworden dat de blauwselblauwen er geen graten inzien om een staathervorming door te voeren met de fasco's van het VB, afgelopen zaterdag (gelukkig tegen gehouden door Joelle Milquet), komen ze nu nog eens de platste VB-propaganda nablaten.
Wie hard politie-optreden wil zien, moet maar eens de beelden van Genua herbekijken. Daar werd er zelfs tijdens een raid op de Cameron Diaz school mensen matraksgewijs uit hun bed geslagen. daar was het bloed over alle muren verspreid. terwijl de activisten lagen te slapen. Zoals Baihrav zei:
Citaat:

Maar voor Nello doet dat er niet toe. hoewel hij het fascistische BUB heeft verlaten, heeft hij het fascisme tout court nog geen vaarwel gezegd. Tot voor kort was het nog "streven voor het Vaderland *snik*", nu wordt het VB-gespuis als heren aangeduid.

Aan z'n vrienden kent men zichzelf, Nello. is genoteerd.

Nello 5 december 2007 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3124324)
Wie hard politie-optreden wil zien, moet maar eens de beelden van Genua herbekijken. Daar werd er zelfs tijdens een raid op de Cameron Diaz school mensen matraksgewijs uit hun bed geslagen. daar was het bloed over alle muren verspreid. terwijl de activisten lagen te slapen.

Daar heb ik evenzeer problemen mee, net als met de demonstranten die de politie aanvielen. Zulk een geweld hoort niet.

Citaat:

Maar voor Nello doet dat er niet toe. hoewel hij het fascistische BUB heeft verlaten, heeft hij het fascisme tout court nog geen vaarwel gezegd. Tot voor kort was het nog "streven voor het Vaderland *snik*", nu wordt het VB-gespuis als heren aangeduid.

Voor mij is iedereen met een penis een heer...

Uw categoriek vingergewijs dat éénieder die niet LSP is, fascist is, is al even erg als Hans1 die iedereen die een ander idee heeft, separatist noemt. Op zich is dit een vorm van racisme die u hanteert, want u catalogeert andersdenkenden, en behandelt hen als minderen.

Kortaf 5 december 2007 10:41

Citaat:

Anadat het duidelijk is geworden dat de blauwselblauwen er geen graten inzien om een staathervorming door te voeren met de fasco's van het VB

Heu? De liberalen, een staatshervorming met het VB?

Wat heb ik gemist? Verlicht mij asjeblief.

Jazeker 5 december 2007 10:54

Citaat:

Absolute nonsens.
De maskers vallen hoe langer hoe meer af.

Ik herinner me toen ik nog een middelbare school studentje was dat Humo toen al elke week titelde dat de maskers waren gevallen bij het verfoeide blok. Aan originaliteit is een extreem-linkse nog niet gestorven, me dunkt.

Citaat:

nadat het duidelijk is geworden dat de blauwselblauwen er geen graten inzien om een staathervorming door te voeren met de fasco's van het VB
De fasco's. Wat staan we weer hitsig. Ik heb de stellige indruk dat je bloeddruk wat hoog is na 10 juni.

Citaat:

afgelopen zaterdag (gelukkig tegen gehouden door Joelle Milquet)
Het weze genoteerd dat je front vormt met de dame die het einde van dit land dichterbij heeft gebracht dan ooit. Oops, weer niet nagedacht en enkel je 10juni-frustraties uitgeblazen??? Ja Driewerf, het is me wat.

Citaat:

Genoteerd in de bestanden van de LSP? In hun eigenste geheime dienst?

Jazeker 5 december 2007 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3124399)
Heu? De liberalen, een staatshervorming met het VB?

Wat heb ik gemist? Verlicht mij asjeblief.

Het zal in den humo hebben gestaan. Of weet jij nog altijd niet dat notaris X nog steeds een incestueuze pedofiel is?

Jazeker 5 december 2007 10:58

Citaat:

Politie zegt op voorhand dat ze de betoging zullen gedogen. Eens de betogers er zijn worden ze allen hardhandig opgepakt hoewel ze geen geweld of zelfs maar ongemak hebben veroorzaakt.

Citaat:

Wie daarin trapt, gij dus, is achterlijk.
Gij omdat ge die domme linkse praatjes nabroebelt zonder maar een seconde voor jezelf te denken. Is uw verstand nu ook al aan den dop?

Nello 5 december 2007 11:12

Nooit gedacht dat ik het nog eens eens met u zou zijn, Jazeker, maar je hebt volledig gelijk in die laatste post

Den Ardennees 5 december 2007 11:15

over amnestie ivm WO II heb ik maar één commentaar. Zwijgen daarover, we moeten geen slapende honden wakker maken, bovendien is er een wet die zegt dat eenieder die toegeeft dat hij toen verkeerd was, amnestie krijgt.

Een veel prangender probleem is idd de aanpak van radicaal-rechts VANDAAG, de verboden betoging en de gebeurtenissen die dag, bewijzen dat er daar inderdaad een groot democratisch deficiet is.

Den Ardennees 5 december 2007 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello (Bericht 3124469)
Nooit gedacht dat ik het nog eens eens met u zou zijn, Jazeker, maar je hebt volledig gelijk in die laatste post

laten wij (Belgisch rechts & Vlaams rechts) de handen in elkaar slaan. Uiteindelijk is de PS ook de vijand van België, door hun anti-Vlaamse retoriek (vb Onkelinx), door hun corruptie en cliëntelisme ondergraven ze ook de Belgische staat.

Nello 5 december 2007 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3124480)
over amnestie ivm WO II heb ik maar één commentaar. Zwijgen daarover, we moeten geen slapende honden wakker maken, bovendien is er een wet die zegt dat eenieder die toegeeft dat hij toen verkeerd was, amnestie krijgt.

Mijn visie daarover is gekend. Ik stel het dikwijls zeer grof op dit forum, zoals JVDB zal beamen, maar ja, dat is iets anders. Het moge wel duidelijk wezen dat ik tegen amnestie ben, maar dat is mijn - vrije - visie.

Citaat:

Een veel prangender probleem is idd de aanpak van radicaal-rechts VANDAAG, de verboden betoging en de gebeurtenissen die dag, bewijzen dat er daar inderdaad een groot democratisch deficiet is.

Radicalisme leidt enkel tot lijden meestal, niettemin is zo een behandeling eenieder oneerbiedig. Het blijven mensen, ongeacht hun mening. Ik ben zeker dat Driewerf minstens even luid riep als ik, indien het zijn mensen waren.

Wat hier gebeurde is eveneens een schending van de vrije meningsuiting, gezien er geen dreiging van geweld uitging door de aanwezigen.

jamás será vencido 5 december 2007 11:32

Citaat:

.

grotendeels met eens

driewerf 5 december 2007 12:49

Citaat:

hetgeen des te meer zegt over diegenen die geen amnestie hebben gekregen.

Montalcino 5 december 2007 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini (Bericht 3113629)

Op 15 december weerklinkt niet enkel protest tegen de onrechtvaardige en misdadige repressie na de Tweede Wereldoorlog, die de bedoeling had het

Dat is 63 jaar geleden. De betrokkenen zijn overleden of seniel.

Excuses hadden er ooit moeten komen, dat is correct. 63 jaar na datum is dat te laat. Bart De Wever zou dat terecht omschrijven als "gratuit" als hij consequent is.

Citaat:

Nadien volgt een nationalistische zangavond in de Gezelle (Stationsplein te Roeselare).
Is dat dat café aan dat rondpunt, met rasters voor de ramen en een affiche van het Vlaams Belang tegen de gevel?

Nello 5 december 2007 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 3124702)
Is dat dat café aan dat rondpunt, met rasters voor de ramen en een affiche van het Vlaams Belang tegen de gevel?

Zou me verbazen als het het clubhuis van de Rode Wacht is...

Elio di Supo 5 december 2007 13:04

Citaat:

Ik begin te vermoeden dat keet schoppen voor jou volgens de regels van de kunst moet verlopen. Verveling kan dodelijk zijn. Is 't daarom dat uw avatar een dode muis is?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be