Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Applaus voor Leterme? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98754)

azert 1 december 2007 18:26

Applaus voor Leterme?

Ik heb op tv gezien dat Leterme applaus kreeg.
Is dat niet een beetje raar, hij heeft na meer dan 4 maanden niets bereikt en thuisgekomen krijgt hij toch applaus .

Vooral omdat de toekomst er niet beter uitziet.
Zonder CDH is de liberale familie sterker en als Ecolo meedoet zal de N-VA weer problemen krijgen.

Hoe komt het toch dat wij applaus geven voor iemand die niets bereikt heeft (na zeer lang onderhandelen).

Zijn er binnenlandse of buitenlandse voorbeelden van verliezers die toch enthousiast onthaald werden? Of zegt het iets over ons volk?

duveltje382 1 december 2007 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3113692)
Is dat niet en beetje raar, hij heeft na meer dan 4 maanden niets bereikt en thuisgekomen krijgt hij toch applaus .

Zonder CDH is de liberale familie sterker en als Ecolo meedoet zal de N-VA weer problemen krijgen.

Hoe komt het toch dat wij applaus geven voor iemand die niets bereikt heeft (na zeer lang onderhandelen).

Zijn er binnenlandse of buitenlandse voorbeelden van verliezers die toch enthousiast onthaald werden? Of zegt het iets over ons volk?

Omdat hij het Vlaamse volk niet verraden heeft en dat verdient zekers een applaus;-)

rookie 1 december 2007 18:29

Citaat:

Of zegt het iets over ons volk?

het zegt dat zelfs CD&V niet meer te koop is voor het instandhouden van het wangedrocht België

Starsforsaken 1 december 2007 18:30

Applaus van zijn partijleden, ja. Dat zij nog steeds achter Leterme staan lijkt mij logisch.

azert 1 december 2007 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starsforsaken (Bericht 3113701)
Applaus van zijn partijleden, ja. Dat zij nog steeds achter Leterme staan lijkt mij logisch.

Zou je niet ontgoocheld zijn wanneer je toponderhandelaar na zoveel tijd nog niets bereikt heeft en de toekomst misschien nog moeilijker zal zijn?

Gebeurt dat ook in andere landen: applaus na een nederlaag?

duveltje382 1 december 2007 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3113711)
Zou je niet ontgoocheld zijn wanneer je toponderhandelaar na zoveel tijd nog niets bereikt heeft en de toekomst misschien nog moeilijker zal zijn?

Den eerste keer dat Vlamingen nu eens nee leren zeggen tegen Walen verdient niets anders dan dikke bewondering,en mss zelfs mijn stem in 2009

Online 1 december 2007 18:35

Citaat:

Is dat niet een beetje raar, hij heeft na meer dan 4 maanden niets bereikt en thuisgekomen krijgt hij toch applaus .

Hij krijgt applaus omdat voor de 1ste keer in 177 jaar België een Vlaams politicus het been stijf hield en zijn principes niet overboord gooide voor snelle postjes. Dit is een primeur, te meer daar het door een tjeef gepresteerd werd.

azert 1 december 2007 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3113717)
Den eerste keer dat Vlamingen nu eens nee leren zeggen tegen Walen verdient niets anders dan dikke bewondering,en mss zelfs mijn stem in 2009

Nee zeggen is niet moeilijk.
Maar je hebt wel de indruk dat hij achteruit gaat in plaats van vooruit?

Vette Pois(s)on 1 december 2007 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3113711)

Waarom vergelijken met andere landen?

Vette Pois(s)on 1 december 2007 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3113724)
Nee zeggen is niet moeilijk.
Maar je hebt wel de indruk dat hij achteruit gaat in plaats van vooruit?

Ten opzichte van wat of wie?

EXTREEM 1 december 2007 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 3113719)
Hij krijgt applaus omdat voor de 1ste keer in 177 jaar België een Vlaams politicus het been stijf hield en zijn principes niet overboord gooide voor snelle postjes. Dit is een primeur, te meer daar het door een tjeef gepresteerd werd.

:onfire:

azert 1 december 2007 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3113726)
Waarom vergelijken met andere landen?

Ik vraag me af of dat normaal is, applaus geven voor een verliezer?

duveltje382 1 december 2007 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3113732)
Ten opzichte van wat of wie?

Idd heel juist,enkel maar bewondering voor Leterme,in 2009 zal hij daar zekers de vruchten van plukken

azert 1 december 2007 18:41

Hier krijgt hij zelfs een standbeeld:

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF01122007_052

Met een bordje? "De man die zijn volk neen leerde zeggen"

EXTREEM 1 december 2007 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3113735)

Hij is de winnaar:lol:
Madam non de groote verliezer:lol:

Online 1 december 2007 18:44

Citaat:

Het spreekt boekdelen dat de enige slechte verliezer in deze draad ....jij bent.

azert 1 december 2007 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 3113757)
Het spreekt boekdelen dat de enige slechte verliezer in deze draad ....jij bent.

Nee, maar ik zie geen voorbeelden uit een ander land waar men blij is met verliezers.
Wij voelen ons vaak minderwaardig en nu zijn we weer blij.

duveltje382 1 december 2007 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3113765)
Nee, maar ik zie geen voorbeelden uit een ander land waar men blij is met verliezers.
Wij voelen ons vaak minderwaardig en nu zijn we weer blij.

Wij voelen ons teminste voor de eerste keer echte Vlamingen,en wij zijn het voorbeeld voor het buitenland 8-)

straatrue 1 december 2007 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3113772)
Wij voelen ons teminste voor de eerste keer echte Vlamingen,en wij zijn het voorbeeld voor het buitenland 8-)

Maar ze zijn zich weer aan het vastrijden: YLT gooit de handdoek in de ring; maar toch wil hij weer premier worden.

MisterXYZ 1 december 2007 18:56

Citaat:

Jonge, ga ergens anders keuvelen hé, want u snapt er de ballen van!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be