Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Enkel in regering met Leterme als premier (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98756)

Ovidius 1 december 2007 18:33

Enkel in regering met Leterme als premier

Citaat:

'Enkel in regering met Leterme als premier'

Het kartel CD&V/N-VA stapt enkel in een regering als Yves Leterme premier wordt. Dat melden beide partijen op een persconferentie.
De CD&V-kopstukken wachten nu op een initiatief van de koning. Die heeft intussen al het ontslag van formateur Leterme aanvaard. Verschillende CD&V'ers leggen de schuld voor de mislukking bij het CDH.

Zo hekelt Vlaams parlementslid Carl Decaluwé de houding van CDH-voorzitster Joëlle Milquet. Hij verwijt haar 'inciviek gedrag' en betwijfelt of CDH nog wel een zusterpartij van de CD&V kan genoemd worden. Volgens Decaluwé is het nu aan een Franstalige 'om het eens te proberen'. Ook andere CD&V'ers vinden dat het tijd is om een Franstalige in het veld te sturen om een oplossing te zoeken.

CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen wou voor aanvang van de vergadering geen commentaar kwijt. Op de vraag 'C'est �* cause de qui?' ('Wiens schuld is het?'), antwoordde Vandeurzen enkel 'Oui, �* cause de qui, �* cause de qui? ...'.

Lees verder

De vraag is simpel:

Wordt Yves Leterme eerste minister van dit land in de volgende federale regering?

EXTREEM 1 december 2007 18:33

Ja

Geert C 1 december 2007 18:36

Waarschijnlijk wel.

duveltje382 1 december 2007 18:37

Leterme moet eerste minister worden,domme :evil:

EXTREEM 1 december 2007 18:41

Toch geen eerste minister die zich 800m misrekent MR DR:lol:

Ovidius 1 december 2007 18:42

In het huidige federale kader komt er geen regering meer volgens mij.

De enige uitweg is een confederatie als men België wil redden. Artikel 35 gaat ingevuld worden.

Vinzcent 1 december 2007 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3113731)
Leterme moet eerste minister worden,domme :evil:

Van de Vlaamse Republiek 8-)

AdrianHealey 1 december 2007 18:42

Citaat:

Het kartel CD&V/N-VA stapt enkel in een regering als Yves Leterme premier wordt.
Wij willen ons postje. *Ween*Ween*
Dude, serieus. Wat is belangrijker?

Goed bestuur of die kerel premier?
Prioriteiten, mensen. Prioriteiten.

duveltje382 1 december 2007 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vinzcent (Bericht 3113746)

:cheer::cheer::cheer::cheer::thumbsup::thumbsup::t humbsup::thumbsup:

AVV 1 december 2007 18:45

Nr 3 : hoop doet leven !

Geert C 1 december 2007 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius (Bericht 3113745)
In het huidige federale kader komt er geen regering meer volgens mij.

De enige uitweg is een confederatie als men België wil redden. Artikel 35 gaat ingevuld worden.

Dat zal niet volstaand, er moet een nieuwe titel ingevoerd worden die bijna tot in detail per domein de bevoegdheidsverdeling regelt, zoals in Zwitserland. :-) Het geeft wel stof tot nadenken dat Dehaene nog niet zo lang geleden zei dat de invulling van Artikel 35 onrealistisch is en er nog aan toevoegde "en ik kan het weten, ik heb het geschreven." :?

solidarnosc 1 december 2007 18:46

Vreemd dat iemand met 800.000 voorkeurstemmen met een Waalse vader en een Waalse naam het voor elkaar heeft gekregen om zonder een dag geregeerd te hebben het reeds totaal verbrod te hebben aan Franstalige kant en een groot deel van de Nederlandstaligen en in de internationale politiek een sitting duck is.

EXTREEM 1 december 2007 18:49

:cheer:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vinzcent (Bericht 3113746)

:onfire: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Ovidius 1 december 2007 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3113747)
Wij willen ons postje. *Ween*Ween*
Dude, serieus. Wat is belangrijker?

Goed bestuur of die kerel premier?
Prioriteiten, mensen. Prioriteiten.

Mij maakt het geen reet uit wie premier wordt moest je daar twijfels over hebben.

Ik stel me enkel de vraag hoe reëel het is wat CD&V/NVA vraagt?

En je hebt gelijk goed bestuur is belangrijker dan de man die het uitvoert.

AdrianHealey 1 december 2007 18:53

Ik was simpelweg de idiotiteit van de CD&V aan't aanvallen.
Trouwens. Van mij mag 'ie nog premier worden. Maar dan zal't wel de premier worden die door iemand anders op dat plekje is gezet.

EXTREEM 1 december 2007 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3113787)
Ik was simpelweg de idiotiteit van de CD&V aan't aanvallen.
Trouwens. Van mij mag 'ie nog premier worden. Maar dan zal't wel de premier worden die door iemand anders op dat plekje is gezet.

Door wie?
Ik twijfelde ,maar nu niet meer

EXTREEM 1 december 2007 19:05

Toch geen regering met DR MR als premier:lol:
Hij misreekent zich met 800 m:lol:

Den Duisteren Duikboot 1 december 2007 19:11

Wat 'n schandelijke pretentie van het kartel... De man heeft twee keer gefaald en het land in een zware crisis gestort. Het is wel welletjes geweest. Ander en beter. Leterme mag terug naar de kinderboerderij, geitjes knuffelen en gemelijk lachen.

Hij en het kartel moeten hieruit hun conclusies trekken in plaats van nog maar eens een te-nemen-of-te-laten voorwaarde te stellen en te verwachten dat iedereen hierop "ja" of "oui" zegt. De man die de crisis bezweert is de man met de capaciteiten om het land te leiden. Als dat Reynders is, dan zal het Reynders worden. Leterme heeft zijn kansen gehad. Hij is ze onwaardig gebleken.

Amon_Re 1 december 2007 19:12

Er komt geen nieuwe regering, Paarsgroen gaat door tot 2009, Verhofstadt mag de Vlaming nog effe verder uitmelken, vrees ik.

De vraag is, hoe legitiem zou zoiets zijn?

Kaal 1 december 2007 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 3113815)
Wat 'n schandelijke pretentie van het kartel... De man heeft twee keer gefaald en het land in een zware crisis gestort. Het is wel welletjes geweest. Ander en beter. Leterme mag terug naar de kinderboerderij, geitjes knuffelen en gemelijk lachen.

Hij en het kartel moeten hieruit hun conclusies trekken in plaats van nog maar eens een te-nemen-of-te-laten voorwaarde te stellen en te verwachten dat iedereen hierop "ja" of "oui" zegt. De man die de crisis bezweert is de man met de capaciteiten om het land te leiden. Als dat Reynders is, dan zal het Reynders worden. Leterme heeft zijn kansen gehad. Hij is ze onwaardig gebleken.

:)

Jij schrijft zoels een flamingant die een kaakslag moet verteren

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be