![]() |
Het aantal vreemdelingen in het Brusselse Gewest
Bekijk hier de statistieken. En schrik ook maar eens wanneer u Sint-Joost-Ten-Node, Schaarbeek en Sint-Gillis bekijkt.
Wat er nog zo 'Franstalig' is aan Brussel, weet ik ook niet goed .. buiten het kiesgedrag misschien. |
Ik werk nu al 25 jaar in Brussel (behalve korte onderbrekingen), en heb de evolutie duidelijk meegemaakt.
Het is inderdaad zou dat Brussel verfranst is voornamelijk dankzij de inwoners van N-Afrikaanse afkomst. Deze spraken vanuit hun geboorteland meestal al Frans als 2de taal, dus eens in Belgie was de keuze tussen Nederlands en Frans snel gemaakt. Als sommige franstalige burgemeesters eisen om Nederlands te mogen spreken in de gemeenteraad van de faciliteitengemeenten, dan moeten de gemeenteraden van St Joost, ... eigenlijk in het Arabisch doorgaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Zoek ook eens Molenbeek 8O Vergelijk dan ook eens St-Pieters-Woluwe :-D een rijke en dure gemeente :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
Wat bedoel je eigenlijk? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien klappen ze Berbers?
|
Citaat:
http://lvb.net/item/5756 Citaat:
|
Citaat:
ben benieuwd hoeveel van die "vreemdelingen" werken? daar ligt het voor een groot deel aan. ze hangen vooral aan onze sociale voorzieningen af, denk ik. ze wonen altijd in samen een soort Ghetto. dat is een manier om de huisprijzen naar beneden de trekken. het is nu eenmaal zo, dat in een gemeente/stad, waar er veel vreemdelingen wonen (daarmee bedoel ik van Turkse, Marokaanse,.. afkomst) de huisprijzen naar beneden gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
PS: het boek van Marc Platel is trouwens een echte aanrader. |
Citaat:
"Eigen schuld, dikken bult" of zoiets? |
Citaat:
Maar je hebt wel gelijk dat als de "vreemdelingen" verfransen (en dat gebeurt wel, zij het niet zo snel als de Franstaligen ons wel eens voorhouden), dan is dat ook omdat de Nederlandstaligen geen adequate strategie hebben om hen "voor Vlaanderen te winnen". En, inderdaad, het VB helpt niet bij de beeldvorming - jammer, want in principe zouden die "vreemdelingen" niet belast moeten zijn met de vooroordelen t.a.v. het Nederlands/de Nederlandstaligen die bij vele Franstaligen leeft. Maar ja, je komt dan in een milieu terecht waarvan van jou verwacht wordt dat je Frans spreekt, waar er een negatieve houding heerst t.a.v. Nederlandstalingen... en dan blijkt er nog een partij te zijn die aan een deel van die clichés beantwoordt... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn bewering geldt trouwens voor alle Brusselse gemeenten, maar zeker voor Sint-Joost waar, voor zover ik weet, vooral de Turken sterk vertegenwoordigd zijn. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be