Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Moeten Verhofstadt en Co. dopgeld trekken? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98813)

Marc Spandel 2 december 2007 18:18

Moeten Verhofstadt en Co. dopgeld trekken?

Om het kort te houden.

Verhofstadt en zijn vriendjes zitten nu al een half jaar 'ON-VERKOZEN' in de grootste stilte hun zakken te vullen.

Aangezien een interimaris (een tijdelijke invaller) steeds te werk gesteld wordt aan minimumloon en minimum-voordelen, en aangezien iemand die niet werkt werkloosheidsuitkering of een andere sociale uitkering krijgt, stel ik het volgende voor.

1) Als blijkt dat Verhofstadt en Slangen en co. in feite geen regering-prestaties leveren, en ik kom tot die vraag omdat ze vroeger dagelijks in het nieuws kwamen vanwege hun werkzaamheden en sinds de verkiezingen praktisch NIET MEER te bespeuren zijn in de media ... dan zouden ze misschien beter aan de dop gezet worden en een werkloosheidsuitkering krijgen, waardoor de staat maandelijks miljarden nutteloos uitgegeven 'lonen' en andere 'onkosten' zou besparen.

2) Als blijkt dat Verhofstadt en Slangen en co. officieel een interim functie uitoefenen in afwachting van een 'nieuwe' regering, dan zou het maar billijk zijn dat ze net zoals de andere interimarissen een minimumloon en minimum voordelen krijgen.

3) Als ze onder 1) of 2) vallen, moeten ze de, sinds de verkiezingen te veel ontvangen lonen teugstorten in de grote kas.!

Akkoord, of niet akkoord?

Marc Spandel 2 december 2007 18:29

De stilte die rond deze profiterende groep hangt valt op...8-)

Wanne 2 december 2007 18:40

Is het niet een klein beetje simplistisch om zo maar even te verkondigen dat Verhofstadt en co ondertussen niets doen? Ondertussen moet het land wel verder.

Geert C 2 december 2007 18:43

Freya probeert toch een oogje in het zeil te houden wat den André zijn uitgaven betreft.

Van haar zijn we dus zeker dat ze nog iets doet.

toccata 2 december 2007 18:48

Verhofstadt blijft premier tot de nieuwe regering aantreedt en gezien hij nog naar internationale ontmoetingen ed gaat neem ik aan dat hij werkt voor zijn geld

Marc Spandel 2 december 2007 19:50

1) Aannemen dat iemand werkt voor zijn geld is géén zekerheid dat dit wel gebeurt.

2) 'Internationale ontmoetingen' wil nog niet zeggen dat deze altijd het welzijn van ons land beogen.

3) Veronderstel dat ze 'tijdelijk werken' als invaller, dan zouden ze dus recht hebben op een minimum verloning als interimaris voor de periode sinds de verkiezingen.
Hun regeringsperiode is achter de rug, en het gaat immers om 'uitgetreden' mensen (mensen die hun ontslag hebben ingediend) als ik me niet vergis8-).

Geert C 2 december 2007 20:45

Hun ontslag gaat wel pas in op het moment dat er een nieuwe regering is, dus eigenlijk "werken" ze nog. :-)

Dogbert 3 december 2007 00:05

Het is een droom mijn beste ...

Ze mogen geen nieuwe domme plannen, projecten, cheques, etc. meer lanceren. Enkel gewoon beheer doen van hun departementen. Het is nog nooit zo efficiënt en goedkoop geweest. Het is een liberale droom :)

En je ziet ... het draait net zo goed ... zelfs beter dan anders ;-)

De Garde 3 december 2007 00:13

Voor wie het zich afvraagt: alle parlementairen hebben recht op een vergoeding ten belope van één jaar wedde van een parlementair. Bij ministers krijgen ze daar nog een medewerker bij (cfr. Vera Dua). De kans dat ze hun stempelkaart bij de vakbond zullen binnendragen (en het zijn dan al zelfstandigen) is nul.

Herr Oberst 3 december 2007 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dogbert (Bericht 3117525)

Ze mogen geen nieuwe domme plannen, projecten, cheques, etc. meer lanceren. Enkel gewoon beheer doen van hun departementen. Het is nog nooit zo efficiënt en goedkoop geweest. Het is een liberale droom :)

En je ziet ... het draait net zo goed ... zelfs beter dan anders ;-)

De Lijst Dedecker is voorstander van een regering die enkel de bestaande projecten uitvoert en geen nieuwe initiatieven neemt?

Dogbert 3 december 2007 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 3117585)
De Lijst Dedecker is voorstander van een regering die enkel de bestaande projecten uitvoert en geen nieuwe initiatieven neemt?

Minimale regering ... die het noodzakelijk doet ... maar niet veel meer. Dit in tegenstellig tot de 'fat government' nu :)

Geert C 3 december 2007 00:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dogbert (Bericht 3117525)

Ze kunnen moeilijk anders met hun voorlopige twaalfden. :lol:

De Garde 3 december 2007 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3117655)
Ze kunnen moeilijk anders met hun voorlopige twaalfden. :lol:

yep, geen nieuwe autostrades, laat staan dubbele autostrades.

born2bewild 3 december 2007 00:50

koningshuis eist en krijgt zijn voorschot 6 maand op voorhand.

werklozen 1 maand.

Dogbert 3 december 2007 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 3117658)
yep, geen nieuwe autostrades, laat staan dubbele autostrades.

Ben blij dat het VB ook nieuwe autostrades wil :lol:

De Garde 3 december 2007 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dogbert (Bericht 3117661)
Ben blij dat het VB ook nieuwe autostrades wil :lol:

géén woorden in mijn mond leggen, hé schat...

Maar goe, gij wilt een minimale overheid... suffer the consequences!

Dogbert 3 december 2007 00:53

Minimale overheid ... die het noodzakelijke doet ... leer lezen aub :)

De Garde 3 december 2007 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dogbert (Bericht 3117671)
Minimale overheid ... die het noodzakelijke doet ... leer lezen aub :)

En wat is 'het noodzakelijke' en 'waarmee'? Ik kan gerust lezen hoor. Alleen lijk jij niet te beseffen dat in de huidige toestand er zelfs geen sprake van kan zijn om nieuwe autostrades aan te leggen. Twaalfden zijn werkingsmiddelen voor de lopende zaken, niet voor nieuwe.

Als ervaren politieke rot zou je dat toch moeten weten.

Geert C 3 december 2007 00:56

Wat is dan precies het noodzakelijke? Ik ben ervan overtuigd als je nu aan de Voorzitter van de FOD Economie gaat vragen of zijn ministerie overbodige dingen doet, dat hij ook zal zeggen dat alles wat daar gebeurt noodzakelijk is?

Wijziging: De Garde was me voor. :thumbsup:

Dogbert 3 december 2007 01:04

Uiteraard moet er ooit een nieuwe regering komen. Al zou een mindere dadingsdrang van ministers handig zijn. Daarom dat de huidige situatie een verademing is die duidelijk wijst dat voor niets al die plannen, cheques, projecten, etc. niet nodig zijn om ons land te doen draaien.

Het overheidsbeslag in ons land kan gerust halveren :)

En uiteraard dat de huidige ambtenaren vinden dat ze nuttig werk doen ... hoe dom ben je als je je eigen werk gaat minimaliseren ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be