Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   "Het bewaarde waarheid in mekka" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98814)

Lincoln 2 december 2007 18:32

"Het bewaarde waarheid in mekka"

Het verhaal van adam en eva is volgens de islaam geen mythe , maar wel de waarheid waarop het geloof zich gebaseerd,.
Wel is het verhaal van adam en eva in de islaam niet hetzelfde als het verhaal uit het N.T en het O.T ,er zijn wel gelijkenissen maar toch is het verhaal niet om gelijk te stellen,.
En ook was adam en eva niet naakt zoals dat geschetst wordt in vele schilderijen ,maar volgens de koran werden zij ontnaakt uit zijn kleren bij het dalen naar de aarde !
En ook dat de paradijs in het NT en het OT een aardse paradijs is (eden), terwijl er in de koran geen enkele referentie bestaat naar deze plaats, wel is deze naam enkel een benaming van deze plaats en niet een "aardse" paradijs,.
Zoals bv dat het begin van de mensheid en de schepping van de aarde en hemel in het jaar 3000 +/- voor christus heeft plaatsgevonden, en dat de zesdagen uit de heilige boeken letterlijk zesdagen zijn !
In de islaam bestaat geen datum alsook de interpretatie van de "zesdagen" ,wel worden deze dagen geinterpreteerd als "fasen" !

Maar nu, in de islaam wordt er gezegd dat adam en eva uit het paradijs verbannen zijn door het eten uit de boom, en dus ook een fout hebben gemaakt om uit het paradijs verbannen te worden !
In het verhaal bij zijn verbanning werd er een steen met zich mee neergedaald en dat ze de bladeren van de boom hebben gebruikt om hun naaktheid te bekleden (staat ook in de hadith) !
Bij hun daling zijn ze in mekka gedaald met de steen.

En dit is het verhaal die in de islaam gebruikt wordt zonder andere details (in hoofdlijnen dus).

Wat ik hier wil zeggen is het volgt;

Natuurlijk was adam en eva na een tijd gestorven, en hun beenderen of resten heeft niemand totnog toe in staat om ze te vinden,.
Maar, de "zwarte" steen die uit een meteoriet bestaat is nog reeds in mekka, en die kan nog voor ons verhelderingen brengen,. Zoals ook bv de datum van die steen en wanneer die steen exact is gevallen, en dit is ongeveer ook een bewijs dat de mensheid buitenaards is,.

Wallaho a3lam.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hadj

http://www.paboplein.nl/vieringen.asp?gid=3&vid=49

Winterhamer 2 december 2007 20:34

Henk's kont kussen
http://forum.politics.be/showthread.php?t=98175

Metternich 2 december 2007 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 3116602)

Dat ziet er voor mij uit als een stuk van de vrouwelijke genitalia, maar dat zal wel aan mij liggen zekers.

Winterhamer 2 december 2007 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3116933)
Dat ziet er voor mij uit als een stuk van de vrouwelijke genitalia, maar dat zal wel aan mij liggen zekers.

Ik denk dat het gewoon een wc pot is 8-)

Bhairav 2 december 2007 21:05

Wat een germaanse stoerheid toch weeral...
En ja het is idd een vagina... maar ook een fallussymbool. Hindoes kennen dit ook hoewel het er wat anders uitziet. MAW het is dus hetzelfde als dienen tsjoep in het Vatikaan. Maar dan kleiner.

Uh-Huh 2 december 2007 21:43

Heeft men de samenstelling van die steen al eens onderzocht? Of mag/kan zoiets niet?

Lincoln 2 december 2007 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3117112)
Heeft men de samenstelling van die steen al eens onderzocht? Of mag/kan zoiets niet?

Nog niet, en ik denk dat het tijd is om dat te onderzoeken, eens zien hoeveel ja(a)r(en) het bestaan van de mensheid geduurd heeft op deze aarde,.

Lincoln 2 december 2007 23:36

Ps: mss is dat ook een reden waarom sommige concervatieven uit de republikeinse zijde van het senaat om mekka te nuken, maw de waarheid eens en voor altijd wegvegen,.

Metternich 2 december 2007 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 3117449)
Ps: mss is dat ook een reden waarom sommige concervatieven uit de republikeinse zijde van het senaat om mekka te nuken, maw de waarheid eens en voor altijd wegvegen,.

Misschien zit 11 september daar ook voor iets tussen. Zo'n zwarte kubus met een grote clitoris uit meteoriet kan die mannen volgens mij nogal redelijk hard gestolen worden.

Pies Descalzos 3 december 2007 03:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 3117438)
Nog niet, en ik denk dat het tijd is om dat te onderzoeken, eens zien hoeveel ja(a)r(en) het bestaan van de mensheid geduurd heeft op deze aarde,.

Het is niet omdat je een steen hebt, dat die steen even oud is als de aarde...

Heftruck 3 december 2007 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos (Bericht 3117796)
Het is niet omdat je een steen hebt, dat die steen even oud is als de aarde...

Ketter! :-P

Dycore 3 december 2007 13:57

De bewaarde waarheid Lincoln, de bewaarde waarheid,...

system 3 december 2007 14:00

Citaat:

Het verhaal van adam en eva is volgens de islaam geen mythe , maar wel de waarheid waarop het geloof zich gebaseerd,.
Wel is het verhaal van adam en eva in de islaam niet hetzelfde als het verhaal uit het N.T en het O.T ,er zijn wel gelijkenissen maar toch is het verhaal niet om gelijk te stellen,.
En ook was adam en eva niet naakt zoals dat geschetst wordt in vele schilderijen ,maar volgens de koran werden zij ontnaakt uit zijn kleren bij het dalen naar de aarde !
En ook dat de paradijs in het NT en het OT een aardse paradijs is (eden), terwijl er in de koran geen enkele referentie bestaat naar deze plaats, wel is deze naam enkel een benaming van deze plaats en niet een "aardse" paradijs,.
Zoals bv dat het begin van de mensheid en de schepping van de aarde en hemel in het jaar 3000 +/- voor christus heeft plaatsgevonden, en dat de zesdagen uit de heilige boeken letterlijk zesdagen zijn !
In de islaam bestaat geen datum alsook de interpretatie van de "zesdagen" ,wel worden deze dagen geinterpreteerd als "fasen" !

Maar nu, in de islaam wordt er gezegd dat adam en eva uit het paradijs verbannen zijn door het eten uit de boom, en dus ook een fout hebben gemaakt om uit het paradijs verbannen te worden !
In het verhaal bij zijn verbanning werd er een steen met zich mee neergedaald en dat ze de bladeren van de boom hebben gebruikt om hun naaktheid te bekleden (staat ook in de hadith) !
Bij hun daling zijn ze in mekka gedaald met de steen.

En dit is het verhaal die in de islaam gebruikt wordt zonder andere details (in hoofdlijnen dus).

Wat ik hier wil zeggen is het volgt;

Natuurlijk was adam en eva na een tijd gestorven, en hun beenderen of resten heeft niemand totnog toe in staat om ze te vinden,.
Maar, de "zwarte" steen die uit een meteoriet bestaat is nog reeds in mekka, en die kan nog voor ons verhelderingen brengen,. Zoals ook bv de datum van die steen en wanneer die steen exact is gevallen, en dit is ongeveer ook een bewijs dat de mensheid buitenaards is,.

Wallaho a3lam.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hadj

http://www.paboplein.nl/vieringen.asp?gid=3&vid=49

Volgens de islam geen mythe maar feitelijk wel. Straks gaat u me nog zeggen dat Adam en Eva werkelijk geleefd hebben.

Dycore 3 december 2007 14:00

Citaat:

Somebody PLEASE call the funny farm.

Dycore 3 december 2007 14:06

Heeft er iemand nog twijfels bij de gevaren en de onzin van godsdienst?

Ovidius 3 december 2007 14:10

Wat kan er nu zo speciaal zijn aan ne steen, zelfs al komt diene van aan de andere kant van het heelal? Ik bedoel dit niet denigrerend of zo ik vraag me het werkelijk af. Het gaat hier toch over een symbool.

Betekent die steen voor de Moslims ongeveer hetzelfde als dat laken van Christus voor de Christenen, of zie ik dat verkeerd?

Visjnu 3 december 2007 14:13

Citaat:

Het verhaal van adam en eva is volgens de islaam geen mythe ,

Wat bedoel je eigenlijk met "volgens de islaam"?

system 3 december 2007 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius (Bericht 3118793)
Wat kan er nu zo speciaal zijn aan ne steen, zelfs al komt diene van aan de andere kant van het heelal? Ik bedoel dit niet denigrerend of zo ik vraag me het werkelijk af. Het gaat hier toch over een symbool.

Betekent die steen voor de Moslims ongeveer hetzelfde als dat laken van Christus voor de Christenen, of zie ik dat verkeerd?

Het is een zwarte steen, rechtstreek gevallen uit de hemel (meteoriet). De islamieten nemen het nog altijd letterlijk. De steen viel dus uit de goddelijke hemel. Edoch, vóórdat de islam bestond, werd de steen ook al vereerd.

circe 3 december 2007 14:32

Citaat:

Wat heeft de ouderdom van een meteoriet te maken met de periode dat de mensheid hier zou rondlopen?

(het is DE waarheid Lincoln, niet HET waarheid).

Ovidius 3 december 2007 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3118817)
Het is een zwarte steen, rechtstreek gevallen uit de hemel (meteoriet). De islamieten nemen het nog altijd letterlijk. De steen viel dus uit de goddelijke hemel. Edoch, vóórdat de islam bestond, werd de steen ook al vereerd.

Een vergelijkbare rite dus als die rond Stonehenge elke zomer?! Tja, 't is goe weer buiten wat moet ne mens anders doen hé?

Best wel leuk, allemaal een beetje happy lopen zijn en in dezelfde richting stappen, ik denk dat het wel indrukwekkend is om mee te maken.

Mogen niet Moslims ook rond die steen gaan lopen en wat gebeurt er de rest van het jaar met die steen, kan ik die bezoeken?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be