Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Jongeren verpesten sinterklaasfeestje (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98816)

kenzo 2 december 2007 19:27

Jongeren verpesten sinterklaasfeestje

Citaat:

Drie gewonden na steekpartij in Antwerpen

zo 02/12/07 - In Antwerpen zijn drie mensen gewond geraakt na een steekpartij in café Zomerhof op de Dageraadplaats. De drie en een vrouw die in shock was, zijn naar het ziekenhuis gebracht.

In het café was een Sinterklaasfeestje aan de gang voor kleine kinderen. Een groepje jongeren van ongeveer twaalf jaar gooide er een paar rotjes binnen.

Enkele vaders van de aanwezige kinderen renden achter de jongeren aan. Een vader gaf één van hen een tik. Het groepje kwam later terug met versterking van oudere jongeren, gewapend met messen.

Twee vaders werden door de oudere jongeren met messen neergestoken. Een van de vaders werd met een verkeersbord geslagen. Hij is zwaargewond aan het hoofd.

De drie gewonden zijn naar het ziekenhuis gebracht. Ook een vrouw die de kinderen probeerde te beschermen en in shock was, is naar het ziekenhuis gebracht.

bron: www.vrtnieuws.net

Omdat de nationaliteit niet bij jongeren staat, zet ik het maar onder binnenland.

Ik vind dit toch heel grof. 12 jaar, sinterklaas feest...
Is er dan niets meer veilig en heilig voor jongeren

lombas 2 december 2007 19:30

Wtf.

Kim 2 december 2007 19:31

Op het nieuws zei men trouwens dat die ventjes nog echt kinderen waren, jonger dan 10.

Ik denk dat we dus gerust kunnen zeggen dat het weer om "jongeren" gaat, zoals altijd.

HAMC 2 december 2007 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenzo (Bericht 3116721)

Omdat de nationaliteit niet bij jongeren staat, zet ik het maar onder binnenland.

Ik vraag me af wat voor straf het gerecht gaat uitspreken voor die gewonde vaders, een tijdje bak zal hen wel leren dat jongeren onaanraakbaar zijn.

:rofl:

daiwa 2 december 2007 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3116734)
Op het nieuws zei men trouwens dat die ventjes nog echt kinderen waren, jonger dan 10.

Ik denk dat we dus gerust kunnen zeggen dat het weer om "jongeren" gaat, zoals altijd.

''Ach, no big deal'' zal Patje van het schoon verdiep zeggen.

kenzo 2 december 2007 19:33

Ik vraag me dan af...
Sinterklaas is een feest dat zij niet vieren. Is dat dan de reden dat ze het voor onze kinderen moeten verpesten??

En gelezen... het zal wel weer uitlokking zijn

luc broes 2 december 2007 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenzo (Bericht 3116740)
Ik vraag me dan af...
Sinterklaas is een feest dat zij niet vieren. Is dat dan de reden dat ze het voor onze kinderen moeten verpesten??

En gelezen... het zal wel weer uitlokking zijn

Ze voelden zich waarschijnlijk gediscrimineerd. En daarbij verveelden ze zich.

kenzo 2 december 2007 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 3116751)
Ze voelden zich waarschijnlijk gediscrimineerd. En daarbij verveelden ze zich.

ach ja, het is ook waar...

hoe durven wij een feest vieren dat zij niet hebben... Eigenlijk zouden we het moeten afschaffen...
Pure uitlokking, discriminatie...

(voor de duidelijkheid; ik doe sarcastisch mee ;-))

duveltje382 2 december 2007 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenzo (Bericht 3116721)

VRT dan wil dit zeggen dat het allochtonen waren,anders zou er Belgen hebben gestaan :?

kenzo 2 december 2007 19:46

mijn gedacht...

kenzo 2 december 2007 19:48

dan wil je als vader je kinderen beschermen...
word je neergestoken of krijg je een verkeersbord tegen je hoofd...

Ook het feit dat ze 'versterking' gingen halen zegt heel veel...

Wanneer komt er nu eens een duidelijk signaal dat dit gedrag niet te tolereren is?

duveltje382 2 december 2007 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenzo (Bericht 3116790)
mijn gedacht...

Idd Uw gedacht,zo brengt VRT een (eerlijk) nieuws,wij zijn dat al gewoon hoor :?

HAMC 2 december 2007 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenzo (Bericht 3116798)
dan wil je als vader je kinderen beschermen...
word je neergestoken of krijg je een verkeersbord tegen je hoofd...

Ook het feit dat ze 'versterking' gingen halen zegt heel veel...

Wanneer komt er nu eens een duidelijk signaal dat dit gedrag niet te tolereren is?

Luister van de week maar naar de media, daar zal u uitgelegt worden dat die vaders nazibeesten zijn die in Beverloo moeten gestoken worden zodat ze door goede Belgen nog wat gemarteld kunnen worden.

Den Ardennees 2 december 2007 19:53

"jongeren"

in feite kun je de afkomst van de daders altijd weten, wanneer ze in de pers niet expliciet zeggen dat het Belgen/Vlamingen zijn, kan je er van op aan dat het allochtonen zijn.

kenzo 2 december 2007 19:54

maar nee, het is dubbele uitlokking...
A. die kindjes waren een feestje aan het vieren dat niet in hun cultuur gevierd zal worden
B. die papa heeft één er van een tik gegeven... volgens eerste bronnen

Op het nieuws zeiden ze ook dat alle jongeren kunnen ontkomen zijn en nog voortvluchtig zijn...

duveltje382 2 december 2007 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3116814)
"jongeren"

in feite kun je de afkomst van de daders altijd weten, wanneer ze in de pers niet expliciet zeggen dat het Belgen/Vlamingen zijn, kan je er van op aan dat het allochtonen zijn.

Heb ik ook al gezegd in deze thread :lol:

kenzo 2 december 2007 19:55

haha ik ben er van overtuigd dat het om allochtonen gaat, wou alleen geen problemen krijgen hier op het forum door het bij integratie te zetten lol

Den Ardennees 2 december 2007 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3116821)
Heb ik ook al gezegd in deze thread :lol:

ja, sorry, ik zie het nu ook. In de berichtgeving over de Franse rellen was het ook zo, ik blijf erbij: dit is maskerende berichtgeving.

PollyCorrect 2 december 2007 20:05

Daarnet op NL1 Nieuws: "Sinterklaas is het toppunt van beschaving."

Onze beschaving loopt gewoon voortdurend gevaar. En het begint al héél jong. We leven ten slotte in Bezette Gebieden, en moeten die binnenkort gaan teruggeven. :evil:

Geert C 2 december 2007 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3116814)
"jongeren"

Sinds wanneer komen nationaliteit en afkomst overeen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be