![]() |
Den Franschen Republikeinse Kalender
Den Franschen Republikeinse Kalender ![]() Alweer eenen programme U toegenegen door lombas - De Moderne Jean-Marianne |
Het is vandaag 3 december 2007:
Correspond �* Duodi, 12 Frimaire, An CCXVI (Tweede Dag, 12 Rijpmaand, Jaar 216) Vandaag is de dag van de Mierikswortel (Raifort). ![]() |
Ik vind het vooral héél ambetant om telkens ik zo'n datum tegenkom, moet grijpen nr mn Republijns kalender.:x Ik onthou dit nooit.:roll:
Verder vind ik het een heel mooie kalender: wijnmaand, lauwmaand, enz. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat feit niet weten zou een gemis in mijn leven zijn geweest. |
Citaat:
Heil de Mierikswortel! Heil het Lombasiaanse Bestuur! Heil de Revolutie! |
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb hier nog papiergeld van het jaar 1 van de republiek liggen.
|
Het is vandaag 4 december 2007:
Correspond �* Tridi, 13 Frimaire, An CCXVI (Derde Dag, 13 Rijpmaand, Jaar 216) Vandaag is de dag van de Ceder (Cèdre). ![]() |
Het is vandaag 6 december 2007:
Correspond �* Quintidi, 15 Frimaire, An CCXVI (Vijfde Dag, 15 Rijpmaand, Jaar 216) Vandaag is de dag van de Ree (Chevreuil). ![]() |
Citaat:
*oventje voorverwarmen* |
Het was gisteren 28 januari 2012:
Correspond �* Nonidi, 9 Pluviôse, An CCXX (Negende dag, 9 Regenmaand, Jaar 220) Vandaag is de dag van de Populier (Peuplier) ![]() |
Zeker van dat de kalender goed gecalibreerd is? Kent deze kalender wel schrikkeljaren? Volgens Wikipedia (zowel in het Frans als het Nederlands) correspondeert de 29ste januari met de 10de regenmaand, de dag van de hakbijl. Dat is het probleem met kalenders die niet meer in gebruik zijn en niet gereguleerd worden door een groep wijzen.
|
Inderdaad! Nog niet aangepast! Hier verbeterd!
|
Het is vandaag 29 januari 2012:
Correspond �* Décadi, 10 Pluviôse, An CCXX (Tiende dag, 10 Regenmaand, Jaar 220) Vandaag is de dag van de Bijl (Coignée) ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
De goeden hebben uiteindelijk verloren, maar niet in onze droomwereld.
|
Het is vandaag 30 januari 2012:
Correspond �* Primidi, 11 Pluviôse, An CCXX (Eerste dag, 11 Regenmaand, Jaar 220) Vandaag is de dag van het Nieskruid (Hellébore) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be