![]() |
Tony Mary richt nieuwe partij op voor een solidair, federaal België
Ik heb gehoord dat Tony Mary een nieuwe partij voor een solidair, federaal België wenst op te richten. Iemand op de hoogte ervan die er mij meer over kan vertellen?
|
Oei, nog concurrentie voor FN, BUB en MR...
|
Maar wel aan nederlandstalige kant met een bekende kop.
|
Zowel FN als BUB hebben een Nederlandstalige werking (gehad).
Verder heb je nog andere anti-flamingantische bekende Nederlandstalige politici: Eyskens, Martens, De Croo, veel Groen!-en,... |
Is Belgisch per definitie anti-flamingantisch?
|
Het Grootoosten heeft hem gestuurd...:-D
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grootoo...an_Belgi%C3%AB |
Citaat:
Maar laat het me anders formuleren: er zijn reeds genoeg anti-separatistische politieke initiatieven en politici. (Waarbij ik met "anti-separatistisch" uiteraard bedoel: tegen een Vlaams separatisme. Ik vermoed dat Mary's beweging wel Belgisch-separatistisch zal zijn.) |
Citaat:
|
Het probleem is gewoon dat men aan beide kanten van de taalgrens verschillende beloftes maakt. Als je een federale kieskring hebt, heb je dat niet. Dan moet men rekening houden met de mensen aan de andere kant van de taalgrens. Dat kan volgens mij veel problemen oplossen. Het is een spijtige zaak dat Reynders nu als een verrader wordt gezien door veel franstaligen, wat hij absoluut niet is. Dat is gewoon een heel bekwame politieker. Hij zou daarvoor beloond moeten kunnen worden, maar dat kunnen wij aan deze kant van de taalgrens niet. Als Bart De Wever op federaal niveau alle toegevingen weigert, vind ik hem even onconstructief als Joelle Milquet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die Franstaligen, brave Waal, die in de Eenheidsstoet door Brussel trok zal toch vaak een ander soort België voor ogen hebben wanneer hij het met vuur verdedigt dan een soortgelijke brave Vlaamse ziel. Het moet van onderuit komen, maar er is geen nood, evenmin een echte reden om dat te laten opborrelen. Trouwens, wie zou weer de inspanning mogen doen? |
Citaat:
|
Citaat:
MR-FDF, cdH, ECOLO, PS, FN, VLD, rechterzijde CD&V, sp.a,... |
Citaat:
Er is geen gevoel, zelfs niet bij lauwe 'Belgen', van staatsidentiteit 'Belg' omdat ten noorden en ten zuiden van de taalgrens men een ander België verwacht en er andere rechten/voordelen van verwacht. |
Citaat:
|
Citaat:
Daarbij, die andere partijen kunnen ook bij jou opkomen. Er lijkt echter geen "markt" voor te zijn. Citaat:
De sp.a is bij mijn weten vòòr een federaal België. Of vergis ik me? Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
A propos, welke krant dan? De Morgen of Het Laatste Nieuws (Van der Kelen) vallen bezwaarlijk Vlaamsgezind te noemen. De Standaard en het Nieuwsblad zijn belgicistisch-vlaamsgezind. Welke krant dan? De BUB komt amper in de media omdat ze niets voorstelt. C'est tout. En ze stelt niets voor omdat ze niet in de media komt (en zeer amateuristisch is - waar ik als V-SB'er uiteraard alle sympathie voor heb ;-)). 't Is een vicieuze cirkel, da's waar. Maar geen complot. Waarom zou het rechtse, belgicistische establishment immers schrik hebben van Hans en z'n trawanten? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be