Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Somers toch (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98874)

satiper 3 december 2007 19:54

Somers toch

Samenvatting Somers in het journaal:
Liberalen zijn goed, steeds ernstig met het belang van de bevolking bezig.
De CDNVA daarentegen, zijn da nen hoop zwanzers, die kunnen er nu eens niks van hé, na zoveel tijd nog altijd geen regering, t’ is toch erg hé.
Niemand die hem tegenspreekt, integendeel, op tv en radio wordt je overspoelt met gelijkaardige berichten, vaak worden ze ook gebracht door de gewone man/vrouw in de straat die blijkbaar ingezet wordt om de massa te bewerken naar een afkeuren van de standvastigheid van de CDNVA.
Je ziet wel, ze bakken er niets van, wat moet er toch van ons geworden zo helemaal alleen zonder federale overheid.
Tja, triestig
En nog triestiger is, dat als men deze show nog lang gaat opvoeren ik vrees dat de Vlaming er nog met zijn ogen open gaat inlopen.

De Waarheid dan (althans zoals ik het zie)
Franstaligen hebben reeds zeer lang van de Vlamingen geprofiteerd.

Je hebt als Vlaming in feite 2 keuzes, ofwel:
1)Laat je ze verder profiteren en heb je binnen de kortste keren opnieuw een regering.
Als je aan de franstaligen toegeeft is er immers geen probleem om een regering te maken, om te profiteren zijn ze altijd akkoord.
2)Zeg je stop aan het parasitair gedrag van de franstalige.
In dat geval, zal het moeilijk zijn een regering te vormen omdat de franstalige niet wil gestopt worden in zijn parasitair gedrag.

De vraag die elke vlaming zich dient te stellen is; wil ik dat de franstalige verder kan parasiteren of niet.
Als je als vlaming tot het besluit komt dat het profiteren moet stoppen, is het in dit land blijkbaar normaal dat men tot geen regeringsformatie kan komen en moet je dat er maar bijnemen.

omaplop 3 december 2007 19:57

Ik ben zeer ontgoocheld in Somers!! Hij moet waarschijnlijk wel aan de leiband lopen, maar zou toch wel zijn Vlaamsvoelende voorgeschiedenis een beetje kunnen laten blijken ipv het tegenovergestelde!!!

satiper 3 december 2007 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 3119804)
Ik ben zeer ontgoocheld in Somers!! Hij moet waarschijnlijk wel aan de leiband lopen, maar zou toch wel zijn Vlaamsvoelende voorgeschiedenis een beetje kunnen laten blijken ipv het tegenovergestelde!!!

idd, net wat ik ook dacht, erg voor een oud vu-er om zo'n veraad te plegen, foei, foei , foei

lomeanor 3 december 2007 19:59

Wie haalde er ooit eens de woede van Schiltz op zijn hals toen hij met een spandoek "Onafhankelijke Vlaamse Republiek" in een vergadering zat?

Philips Inc. 3 december 2007 20:13

Somers is lid geworden van de loge, en dat is de prijs die men betaalt ...

anarchy 3 december 2007 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door satiper (Bericht 3119789)
En nog triestiger is, dat als men deze show nog lang gaat opvoeren ik vrees dat de Vlaming er nog met zijn ogen open gaat inlopen.

Ge moet U geen zorgen maken, de mensen zijn slimmer dan ge denkt. Ik zou nu wel eens een verkiezingspol willen zien ;) Die blijven verdacht weg uit de media! De vraag is enkel: waar kan ik best op stemmen om vlaanderen onafhankelijk te zien als de verkiezingen eraan komen? VB=cordon and racist, De Decker kan misschien genegeerd worden wegens te klein ook al stijgen ze 10%? Advies?

Luc Bekaert 3 december 2007 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door satiper (Bericht 3119789)
Samenvatting Somers in het journaal:
Liberalen zijn goed, steeds ernstig met het belang van de bevolking bezig.
De CDNVA daarentegen, zijn da nen hoop zwanzers, die kunnen er nu eens niks van hé, na zoveel tijd nog altijd geen regering, t’ is toch erg hé.
Niemand die hem tegenspreekt, integendeel, op tv en radio wordt je overspoelt met gelijkaardige berichten, vaak worden ze ook gebracht door de gewone man/vrouw in de straat die blijkbaar ingezet wordt om de massa te bewerken naar een afkeuren van de standvastigheid van de CDNVA.
Je ziet wel, ze bakken er niets van, wat moet er toch van ons geworden zo helemaal alleen zonder federale overheid.
Tja, triestig

De Waarheid dan (althans zoals ik het zie)
Franstaligen hebben reeds zeer lang van de Vlamingen geprofiteerd.

Je hebt als Vlaming in feite 2 keuzes, ofwel:
1)Laat je ze verder profiteren en heb je binnen de kortste keren opnieuw een regering.
Als je aan de franstaligen toegeeft is er immers geen probleem om een regering te maken, om te profiteren zijn ze altijd akkoord.
2)Zeg je stop aan het parasitair gedrag van de franstalige.
In dat geval, zal het moeilijk zijn een regering te vormen omdat de franstalige niet wil gestopt worden in zijn parasitair gedrag.

De vraag die elke vlaming zich dient te stellen is; wil ik dat de franstalige verder kan parasiteren of niet.
Als je als vlaming tot het besluit komt dat het profiteren moet stoppen, is het in dit land blijkbaar normaal dat men tot geen regeringsformatie kan komen en moet je dat er maar bijnemen.

Impliciet geeft Verhofstadt het kartel wel volmondig gelijk : het land heeft nood aan een grondige staatshervorming . Dat was toch het standpunt van het kartel dat hiervan zelfs onder zware druk van de VLD en de franstaligen geen afstand wou van doen ...volledig terecht ....geeft nu zelfs Verhofstadt toe dat de vasthoudendheid van het kartel volledig terecht is . .

the outlaw torn 3 december 2007 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anarchy (Bericht 3120145)
Ge moet U geen zorgen maken, de mensen zijn slimmer dan ge denkt. Ik zou nu wel eens een verkiezingspol willen zien ;) Die blijven verdacht weg uit de media! De vraag is enkel: waar kan ik best op stemmen om vlaanderen onafhankelijk te zien als de verkiezingen eraan komen? VB=cordon and racist, De Decker kan misschien genegeerd worden wegens te klein ook al stijgen ze 10%? Advies?

da's wel een goeie bemerking, ik had het zo nog nt bekeken.
polls blijven idd angstvallig weg uit de media ..... zegt genoeg, idd.

Knuppel 3 december 2007 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert (Bericht 3120159)
Impliciet geeft Verhofstadt het kartel wel volmondig gelijk : het land heeft nood aan een grondige staatshervorming . Dat was toch het standpunt van het kartel dat hiervan zelfs onder zware druk van de VLD en de franstaligen geen afstand wou van doen ...volledig terecht ....geeft nu zelfs Verhofstadt toe dat de vasthoudendheid van het kartel volledig terecht is . .

Verhofstadt geeft zelfs zichzelf ongelijk dus.

En gij gelooft dat hij dit meent?

Zou jij Reynders geloven als hij hetzelfde zegt?

Knuppel 3 december 2007 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3120174)
da's wel een goeie bemerking, ik had het zo nog nt bekeken.
polls blijven idd angstvallig weg uit de media ..... zegt genoeg, idd.

Er staan geen verkiezingen op stapel.
Ten eerste weten ze veel te goed dat die onwettig zouden verklaard worden en ten tweede vrezen ze die nog meer dan na de BHV-crisis van 2004/2005.

Zwartengeel 3 december 2007 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door satiper (Bericht 3119808)
idd, net wat ik ook dacht, erg voor een oud vu-er om zo'n veraad te plegen, foei, foei , foei

Vraag maar aan Anciaux, Lambert, Van Quickenborne...

Kortaf 3 december 2007 21:57

Maak jullie geen zorgen. Somers komt zo vals en onecht over - zo "willen maar niet kunnen" - dat elke TV-verschijning van hem zijn partij een paar duizenden stemmen kost.

Knuppel 3 december 2007 21:57

Gabriëls, Borgignon, Van Krunkelsven....

Kortaf 3 december 2007 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3120249)
Verhofstadt geeft zelfs zichzelf ongelijk dus.

En gij gelooft dat hij dit meent?

Zou jij Reynders geloven als hij hetzelfde zegt?

Knuppel toch, waarom geef je zoveel om wat mensen "menen"?

Dat verwacht toch geen normaal mens van een politieker, dat hij iets "meent"?

Patrik 3 december 2007 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anarchy (Bericht 3120145)

De enigste partij die altijd en volop-zonder tierlantijntjes- de onafhankelijkheid in haar banier gevoerd heeft is en blijft het
Vlaams Belang.

Als we Vlaanderen onafhankelijk krijgen kan iedereen zijn eigen
weg gaan.

Zelfs de nieuwe held van Vlaanderen, Bart Dewever, heb ik
eergisteren nog horen zeggen dat separatisme niet op de
tafel ligt of er ooit gelegen heeft.

Voor de kiezers die werkelijk in separatisme geloven is de
enigste mogelijke stem het VB.

Als ik prof Van Orshoven goed verstaan heb is de nieuwe
regeling met Guynoccio een brug te ver en zelfs ondemocratisch.

Moet ik daaruit besluiten dat het VB de enigste democratische
partij is alhoewel ze reeds bij voorbaat uit de zogenaamde
conventie - een goed middel om alles op de lange baan te
schuiven- geweerd worden.

Belgie bewijst eens te meer dat het geen democratie is!!!!

Knuppel 3 december 2007 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3120305)

Ik weet het.....

Wat ben je met "eerlijkheid" als het tot niets leidt?

Alleen de resultaten tellen, hé?

the outlaw torn 3 december 2007 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3120279)
Vraag maar aan Anciaux, Lambert, Van Quickenborne...

idd, volk genoeg die vlaanderen verraden heeft.

Patrik 3 december 2007 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3120305)

Plotseling zijn alle partijen voor een grondige staatshervorming.
Als Dewael, Somers,Van Rompuy, Decrem en de ganse santeboetiek
dit voor de TV verklaren kan men aan de lichaamstaal zien dat
ze er niets van menen.

Maar ze beginnen te beseffen wat er werkelijk leeft bij de kiezer.

Ik moet er aan toevoegen dat ik de laatste tijd voor een hele
paar joernalisten van de VRT respect begin te krijgen.

the outlaw torn 3 december 2007 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrik (Bericht 3120379)
Plotseling zijn alle partijen voor een grondige staatshervorming.
Als Dewael, Somers,Van Rompuy, Decrem en de ganse santeboetiek
dit voor de TV verklaren kan men aan de lichaamstaal zien dat
ze er niets van menen.

Maar ze beginnen te beseffen wat er werkelijk leeft bij de kiezer.

idd, en zolang ze dat ook uitvoeren kan de rest mij gestolen worden.

HAMC 3 december 2007 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3120368)
Ik weet het.....

Wat ben je met "eerlijkheid" als het tot niets leidt?

Alleen de resultaten tellen, hé?

Het is niet zozeer dat eerlijkheid tot niets leidt, het duurt gewoon veel te lang.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be