Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   En Wat nu? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98877)

ZERO 3 december 2007 20:46

En Wat nu?

Naar welke regering dient men nu te streven?

Noot: Ik ga ervan uit dat België ten vroegste in 2009 uit elkaar valt, dus opties als geen nieuwe regering heb ik niet opgenomen.

Noot2: Oranje-Blauw zonder N-VA zit tezamen met punt3

verten 3 december 2007 20:47

Oranje-blauw tiens...

Andere combinaties blijven nog steeds uitgesloten door veto's van ... bijna iedereen eigenlijk.

Storm 3 december 2007 20:48

nu mag ik nog niet stemmen

Philips Inc. 3 december 2007 20:52

Volgens mij is er maar 1 oplossing: een akkoord over wat federaal blijft en wat regionaal te beslissen in een conventie met de belanrijkste partijen en de drie gewestregeringen met een einddatum en resultaatgarantie.

Maar een confederatie, daar zijn de Walen niet klaar voor: ze ontwaken nu nog maar pas uit hun Belgische droom ...

den ambetantsten 3 december 2007 20:57

Voor mij is er maar een klaar en duidelijke oplossing: nieuwe verkiezingen. Alle partijen nemen daarbij ondubbelzinnige standpunten in ivm de institutionele ordening van dit land en waar ze ermee naar toe willen. En dan de kiezer laten beslissen! Dan moet ik me tenminste niet ergeren aan een VRHFSTDT die na 8 jaar diepvries fris en vrolijk komt verklaren hoe heilig hij wel niet overtuigd is van het feit dat er nood is aan een grote staatshervorming. Hypocrisie van de betere soort!
Goh ja, en voor er hier weer een oeverloze discussie ontstaat over het feit dat dit grondwettelijk niet kan en al die andere zever: verkiezingen kunnen, punt! Prof. Bossuyt mag beweren wat hij wil. Immers, de wil van het volk primeert altijd, en wat is het parlement anders?!

Storm 3 december 2007 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 3120021)
Voor mij is er maar een klaar en duidelijke oplossing: nieuwe verkiezingen.

En BHV?

den ambetantsten 3 december 2007 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Storm (Bericht 3120028)
En BHV?

Vormt, hoe men het ook draait en keert, geen echt onoverkomelijk beletsel. Of twijfelt u aan de juridische spitstechnologie die dit landje kenmerkt?

Knuppel 3 december 2007 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 3120040)
Vormt, hoe men het ook draait en keert, geen echt onoverkomelijk beletsel. Of twijfelt u aan de juridische spitstechnologie die dit landje kenmerkt?

Neen, daar twijfel ik niet aan. Ik weet wel dat verkiezingen mét een ongrondwettelijke kieskring bij het grondwettelijk Hof zouden aangeklaagd worden, én ongeldig verklaard.
Of denk je écht dat de burgemeesters het deze keer over hun kant zouden laten gaan, goed wetend dat ze gelijk zullen krijgen van het GH?

Geert C 3 december 2007 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3120076)
Neen, daar twijfel ik niet aan. Ik weet wel dat verkiezingen mét een ongrondwettelijke kieskring bij het grondwettelijk Hof zouden aangeklaagd worden, én ongeldig verklaard.
Of denk je écht dat de burgemeesters het deze keer over hun kant zouden laten gaan, goed wetend dat ze gelijk zullen krijgen van het GH?

Uiteindelijk zou dat niets uithalen, als de Kamers de verkiezing geldig verklaren... :cry:

Eigenlijk een vreemd systeem... De verkozenen bepalen of hun verkiezing geldig is.

Knuppel 3 december 2007 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3120099)
Uiteindelijk zou dat niets uithalen, als de Kamers de verkiezing geldig verklaren... :cry:

Eigenlijk een vreemd systeem... De verkozenen bepalen of hun verkiezing geldig is.

Verkozen???
Al die opvolgers die vandaag in het parlement zetelen al zeker niet!

Wat een verrassing overigens dat een communist dit vreemd vindt.

Geert C 3 december 2007 21:32

Ik ben geen communist, waar haal je dat vandaan?

Hashiwokakero 3 december 2007 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3120166)
Ik ben geen communist, waar haal je dat vandaan?

Van uit dit bericht, is namelijk een normale uitspraak voor communisten, :rofl:

Knuppel 3 december 2007 21:56

Staat Geert C niet voor Geert Cool?

Geert C 3 december 2007 21:57

Neen. 8O

Kortaf 3 december 2007 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 3120021)
Voor mij is er maar een klaar en duidelijke oplossing: nieuwe verkiezingen.

Ongrondwettelijk.

Als in BHV geboren en getogene zal ik alles doen om uw voornemen te saboteren.

Kortaf 3 december 2007 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3120099)
De verkozenen bepalen of hun verkiezing geldig is.

Ze zijn ongrondwettig verkozen, en kunnen daar dus grondwettelijk niet over beslissen.

jevaly 3 december 2007 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door verten (Bericht 3119989)
Oranje-blauw tiens...

Andere combinaties blijven nog steeds uitgesloten door veto's van ... bijna iedereen eigenlijk.

²

+ nieuwe verkiezingen maken toch geen zak uit. Het kartel zal wel wat winnen, LDD ook, de rest is onzeker, maar in franstalig belgië zal CDH ook winnen en dan zijn de tegenstellingen nog groter. (en voor de volledigheid: op het vlaams belang en sommige personen binnen LDD na, is er gen politicus die het land wil splitsen)

Daimanta 3 december 2007 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3120348)
Ze zijn ongrondwettig verkozen, en kunnen daar dus grondwettelijk niet over beslissen.

Dan kent u België nog niet...

Kortaf 3 december 2007 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3120357)
Dan kent u België nog niet...

Ik ken België al een halve eeuw. Maar ik accepteer het liegen en bedriegen niet.

Daimanta 3 december 2007 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3120397)
Ik ken België al een halve eeuw. Maar ik accepteer het liegen en bedriegen niet.

U niet, maar politici zijn heer en meester in liegen en bedriegen. Vooral in België.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be