Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoe lang moeten we wachten? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98880)

azert 3 december 2007 22:28

Hoe lang moeten we wachten?

In de krant las ik dat de Russische tennismeisjes nu heel goed presteren en dat komt omdat men in... 1990 massaal is beginnen investeren en werken rond het vrouwentennis in Rusland.

Stel dat Wallonië nu ook massaal haar best begint te doen voor het herstel van Wallonië en Nederlands begint te leren.

Hoelang zullen we dan moeten wachten op het herstel van Wallonië (dat ze dus op een aanvaardbaar economisch niveau komen) en hoe lang kan Vlaanderen geduld opbrengen om te wachten?

Ik denk namelijk dat voor de pensioenen en sociale zekerheid in het algemeen een zo groot mogelijk draagvlak te verkiezen is.

Hashiwokakero 3 december 2007 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3120453)
In de krant las ik dat de Russische tennismeisjes nu heel goed presteren en dat komt omdat men in... 1990 massaal is beginnen investeren en werken rond het vrouwentennis in Rusland.

Stel dat Wallonië nu ook massaal haar best begint te doen voor het herstel van Wallonië en Nederlands begint te leren.

Hoelang zullen we dan moeten wachten op het herstel van Wallonië (dat ze dus op een aanvaardbaar economisch niveau komen) en hoe lang kan Vlaanderen geduld opbrengen om te wachten?

Ik denk namelijk dat voor de pensioenen en sociale zekerheid in het algemeen een zo groot mogelijk draagvlak te verkiezen is.

Jammer, 17 jaar wachten is onmogelijk...8-)

Mambo 3 december 2007 22:37

Citaat:

2 �* 3 generaties minstens.
En de 4 generatie wil weer niet meer werken gelijk de vorigen, terug naar af
(gelijk nu bij ons ook het geval is)

straatrue 4 december 2007 17:57

Moet misschien elders staan, want weinig antwoorden.

Als het in het tennis 17 jaar duurt; moeten we voor een economische heropleving misschien wel meer tijd uittrekken.

NL leren: voor we het merken = 1 (halve) generatie?

economie: VL arm in 1950 en rijk vanaf 1980?
En geluk gehad in de gouden jaren 60

Den Ardennees 4 december 2007 18:10

ik heb er geen idee van hoe de topicopener er toe komt om vrouwentennis te vergelijken met een economische heropleving:?

VlaamseKracht 4 december 2007 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3122809)
ik heb er geen idee van hoe de topicopener er toe komt om vrouwentennis te vergelijken met een economische heropleving:?

Lengte van de rokjes en diepte van de decoltees?:-P

azert 4 december 2007 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht (Bericht 3122815)
Lengte van de rokjes en diepte van de decoltees?:-P

Ik heb eens gelezen dat er een verband is tussen de lengte van de rokken en de economische voor- of tegenspoed:-):-D:-D
Maar als het voor een tennisgeneratie zo lang duurt, hoe lang zal het dan niet duren voor de economie van een land weer in orde gebracht is?

Bovenbuur 4 december 2007 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3123006)
Ik heb eens gelezen dat er een verband is tussen de lengte van de rokken en de economische voor- of tegenspoed:-):-D:-D
Maar als het voor een tennisgeneratie zo lang duurt, hoe lang zal het dan niet duren voor de economie van een land weer in orde gebracht is?

De meisjes die tennissen zullen ongeveer tussen de 16 en de 26 jaar zijn. Willen ze goed worden, moeten ze op hun 6de beginnen. Dat betekent dat je vanaf het moment dat je het meisjestennis op volle toeren hebt draaien, veel jeugd binnen krijgt en hen goed traint 20 jaar zal moeten wachten tot je op volle kracht bent, op dat moment heb je zoveel mogelijk talent op de banen staan. De mensen die in een economie meedraaien zijn ongeveer tussen de 20 en de 65 jaar oud, wil je die goed trainen dan moeten die vanaf hun 4de naar school. Zou je nou theoretisch geld, mankracht en allerlei andere mogelijkheden hebben om de economie een soort superbeurt te geven dan moet je dus 61 jaar wachten tot de volledige linie gevuld is en je op volle toeren draait.

ICE-MAN 5 december 2007 03:32

we kunnen niet eeuwig blijven wachten.....hoelang bestaan de taalfaciliteiten ?????gaan we ze nog evenlang de kans blijven geven ????k'denk er nog niet aan !

TomB 5 december 2007 04:49

Het probleem is dat de steun aan wallonie gebruikt wordt om een oubollige verzuilde industrie aan de gang te houden in plaats van nieuw ondernemen te promoten.

Zo'n situaties kunnen zeer snel omgekeerd worden. Kijk bvb. naar wat ierland over de laatste 20 jaar klaargespeeld heeft.

azert 5 december 2007 08:32

Is er daar nog veel oude industrie? Heb de indruk dat alles wat met mijnen en staalfabrieken te maken heeft opgedoekt is?

Jazeker 5 december 2007 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB (Bericht 3124079)
Het probleem is dat de steun aan wallonie gebruikt wordt om een oubollige verzuilde industrie aan de gang te houden in plaats van nieuw ondernemen te promoten.

Zo'n situaties kunnen zeer snel omgekeerd worden. Kijk bvb. naar wat ierland over de laatste 20 jaar klaargespeeld heeft.

Ierland heeft geen Waalse politici.

maddox 5 december 2007 11:44

Ierland had ook geen Vlaanderen om te melken voor arbeidskrachten en netto inkomsten.

Noodzaak is een harde drijfveer nietwaar.

Jazeker 5 december 2007 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 3124576)
Ierland had ook geen Vlaanderen om te melken voor arbeidskrachten en netto inkomsten.

Noodzaak is een harde drijfveer nietwaar.

^2

born2bewild 5 december 2007 14:23

Mittal wil zijn ovens sluiten in Luik...tenzij de overheid eer geld inpompt

dat wordt een leuke test

santos 5 december 2007 14:41

Citaat:

De vergelijking is wat scheef maar bon, tennis kunnen ze toch al in wallonie nu de rest nog 8-)

Dycore 5 december 2007 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3124909)
Mittal wil zijn ovens sluiten in Luik...tenzij de overheid eer geld inpompt

Of tenzij de belastingen naar beneden gaan veronderstel ik, hetgeen enkel mogelijk blijkt na regionalisatie van de fiscaliteit.

straatrue 5 december 2007 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB (Bericht 3124079)

En zou VL in 20 jaar arm kunnen worden?

What can go up, can go down?

vlijmscherp 5 december 2007 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3125186)
En zou VL in 20 jaar arm kunnen worden?

What can go up, can go down?

bij onggewijzigd beleid zou dat kunnen gebeuren natuurlijk. daarom: staatshervorming, dringend. (en staatshervorming wilt niet splitsing zeggen hé)

straatrue 5 december 2007 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3125190)
bij onggewijzigd beleid zou dat kunnen gebeuren natuurlijk. daarom: staatshervorming, dringend. (en staatshervorming wilt niet splitsing zeggen hé)

staatshervorming = staatsuitholling

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be