![]() |
CO2 uitstoot & hout
Er is inmiddels handel in CO2 rechten. Opslaan van CO2 vertegenwoordigt dus een bepaalde waarde. Nu heb ik de volgende redenatie.
Als ik een bos aanplant en na 30 jaar kap ik de bomen (ruimte uiteraard herplanten), van het hout bouw ik daarna huizen, dan zit die CO2 opgeslagen in het hout zolang de woning blijft staan (toch zeker zo'n 50 jaar). Zou de bouwer van een huis dan eigenlijk co2 rechten mogen verkopen als hij veel (uiteraard duurzaam) hout in de woning stopt? Moet het gebruik van (duurzaam) hout niet veel meer worden gestimuleerd, middels belastingvrijstelling of subsidies? |
Ik ga een handel in zuurstofrechten beginnen. Als jij teveel zuurstof verbruikt, vlieg je de gevangenis in.
Hoezo, absurd? |
Ik vind die houten huizen wel leuk, ze ruiken goed en leven.
Alleen de verzekering is het daar niet mee eens, nochtans in aankoop zijn die goedkoper dan een stenen huis. Willen de mensen wel in houten huizen wonen? Ik wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee, dat is geen goeie redenering. Dat is boerenbedrog. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zonder een vorm van CO2 taks is het lozen ervan gratis en wordt een bedrijf niet gestimuleerd de uitstoot te beperken. |
Citaat:
Faut le faire. :? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Doorgaans is het zo dat technologische verbetering minder milieubelastende technieken met zich mee brengt. Vervuiling en afvalverwerking is namelijk een serieuze kost. Hoe minder, hoe beter. |
Citaat:
Vervolgens pleit je TEGEN belastingen, wat een essentieel onderdeel is van de kosten die bedrijven hebben, teneinde een duurzaam beleid te kunnen realiseren. Dat is een contradictio in terminis. |
Citaat:
Citaat:
Ofwel omschrijf je de boodschap verkeerd, ofwel hanteer je de verkeerde economische logica, ofwel een combinatie van beide. De bovenstaande stelling is echter het enige dat ik uit je schrijfsel kan ontwarren. (Een stelling die volstrekt belachelijk is.) Wil je dat eens uitklaren? |
Citaat:
Taksen en milieuwetgeving zijn de drijvende kracht om alternatieven te zoeken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be