![]() |
Graag jullie mening
Laten we van de stelling uitgaan dat België splitst!
En Vlaanderen het economisch véél beter vooruit gaat dan Wallonië. Dat er in Vlaanderen werk in overvloed is. 1ste Vraag: zou het dan niet logisch zijn te denken dat vele Walen dan naar Vlaanderen emigreren, hier komen wonen en werken alsook het Frans onze tweede taal (bijna uit noodzaak) gesproken zal worden op onze werkvloeren? 2de Vraag: is er dan geen gevaar (zoals velen op dit forum denken) dat er nog wijken, gemeenten en streken zouden verfransen? Gefustreerde idioote antwoorden zich onthouden aub. alsook gezever en andere onnozelheden. |
Citaat:
Er is geen enkele reden waarom Vlaanderen zou verfransen door Walen die hier komen werken. Eerder omgekeerd, Walen die vernederlandsen omdat ze anders geen werk vinden. |
Citaat:
2e vraag: het is om te beginnen uiteraard niet automatisch zo dat al die Walen zich permanent in Vlaanderen zouden gaan vestigen. In het geval met West-Vlaanderen (zie vraag 1), ligt een regio als westelijk Henegouwen op een pendelafstand die dagelijks gemakkelijk te overbruggen is. Bovendien zou van eventuele Waalse immigranten precies hetzelfde verwacht worden van immigranten uit andere landen: dat zij zich integreren, de taal van de streek waar zij komen wonen respecteren en die aanleren. Als niet-historische minderheid kunnen zij in dat geval immers geen recht op bijkomende faciliteiten of minderheidsrechten verkrijgen. |
Welke taal er gesproken wordt kan me geen zak boeien, ik hoop enkel en alleen dat ze bij een onafhankelijk Vlaanderen het BROV invoeren.
|
Citaat:
Dat er in West-Vlaanderen veel Fransen werken hoef je me niet te vertellen, en dat Henegouwen op pendel afstand ligt ook niet, maar wat als men uit het Luikse of het Luxemburgse zou komen? |
Citaat:
|
Citaat:
De partijen die voorstander zijn van het BROV vindt men hier op dit forum niet! |
Citaat:
Jammer dat net diegenen die in Vlaanderen komen wonen zulk een harde kop hebben...:roll: |
Citaat:
Nee, maar dan is het al wat moeilijker om te pendelen, ik moet er toch geen tekeningetje bij maken? |
Citaat:
En het VB is ook voorstander van het Brov dacht ik... |
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=32348 |
Citaat:
Burgers die het BRV wensen vindt je op dit forum zat. |
Citaat:
LDD ook. Waar de meeste andere partijen nog een hondenbrokreferendum beweren voor te staan, is het Vlaamse kartel ook daar openlijk tegen. |
Citaat:
Bij mijn weten is er maar één partij die voorstander is van het BROV nl. Vivant. Anderen die het BROV naar zich toetrekken beweren het wel maar... Ik herinner me een voorval in Gent, waar de bevolking het niet echt heeft gehaald van het gemeentebestuur.( ik zoek het even op). Maar dit was niet het onderwerp dat ik hier naar voorbracht, mss het eerste berichtje herlezen, het gaat hier steeds om het zelfde hier, vlug veranderen van onderwerp, dan moeten we ook geen lastige vragen beantwoorden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Gesteld dat een onafhankelijk Vlaanderen opnieuw wordt toegelaten tot de EU, kan je dan zomaar taalvoorwaarden koppelen aan permanente vestiging? Binnen de EU is er toch de vrijheid om je te vestigen waar je wilt?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be