![]() |
Nederland: SGP krijgt tòch subsidie
Vanochtend op Nederlandse Radio-1: Hoge Raad (=hoogste beroep) heeft beslist dat de SGP ondanks discriminatie van o.a vrouw-in-het-ambt tòch recht heeft op de ongeveer 2 jaar geleden om die reden stopgezette subsidie.
Dit zal het nieuwkomende discriminatie-partijen (nog) gemakkelijker maken om toe te treden. Ik vraag mij af of dit te rijmen valt met EU-verordeningen. http://www.nd.nl/Document.aspx?docum...tikel&id=69331 |
Hier ben ik heel blij om. Niet dat ik de opvattingen van de SGP nou goedkeur. Maar vrouwen kiezen er zelf voor om actief te worden binnen de SGP. Als het ze niet zint dat ze binnen die partij een minderwaardige positie hebben, dan kunnen ze ook lid worden van de vele partijen waar vrouwen wel voor vol worden aangezien. Uiteindelijk houdt vrijheid ook in dat je kan kiezen voor je eigen onvrijheid.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat was mijn punt niet. Wat doet het er toe dat vrouwen door de SGP als minderwaardig worden gezien? Er zijn binnen gereformeerd Nederland genoeg vrouwen die er ook zo over denken. Als zij zichzelf willen onderwerpen aan de man - binnen de wet - dan moet dat kunnen. Citaat:
|
De argumenten TEGEN SGP-subsidie waren en zijn helder; er is nu een uitzonderingssituatie geschapen waarvan ik vermoed dat die bedoeld is om het bedje voor toekomstige islamistische partijen nog beter te spreiden; dhimmitude.
koran 5:51 koran hoofdstuk 9 geheel. http://www.redouan.nl/koran_nl.htm |
Citaat:
|
Citaat:
Groenlinks doet ook aan "positieve" discriminatie :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
Groenlinks discrimineert mannen en daar wordt geen niks op uit gedaan door de huidige cultuur van politieke correctheid. Bah. |
Citaat:
|
Citaat:
Grondwet artikel 3 ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie totaal niet in waarom ik lid zou willen worden van een vereniging die de lengte van de penis als maatstaf wil nemen voor lidmaatschap en hierarchie... En zolang er mensen op stemmen, tja... |
Achterlijke partij. Ik snap niet hoe zoiets kan overleven in een moderne maatschappij.
|
Citaat:
|
Citaat:
De stemmen zijn trouwens ook erg mooi over het land verdeeld... ;-) ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be