Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   GodverDOEMA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98963)

eno2 5 december 2007 16:56

GodverDOEMA

Putain heeft weer eens de boel verlinkt, met zijn door alle neutrale waarnemers verketterde verkiezingen.
GodverDOEMA!
Ceci n'est pas une démocratie!

tomm 5 december 2007 17:57

Ja, maar Rusland is zeker niet de enige bedenkelijke democratie, ook veel andere landen zijn dat, landen waar zelden of nooit over gesproken wordt. (Thailand, Kasakhstan, Jordanië, Egypte, Georgië, de Filippijnen, etc.) maar die desalniettemin zeer goede relaties met Europa en de VS hebben.

kelt 5 december 2007 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3125379)
Putain heeft weer eens de boel verlinkt, met zijn door alle neutrale waarnemers verketterde verkiezingen.
GodverDOEMA!
Ceci n'est pas une démocratie!

T'is toch ne slimmen ee,diene Poetin...

Laat ons ervan leren: Een democratisch systeem dat zijn eigen wetten niet wenst te doen naleven wordt een anarchie(de jeltsin-jaren).Nadien volgt onvermijdelijk iemand met ijzeren handschoenen.

De Russen hebben geluk dat het Poetin is en geen incarnatie van Stalin :-(

Metternich 5 december 2007 18:34

Leve Poetin!

Volksstormer 5 december 2007 18:38

Er zijn wel vijftien manieren waarop de verkiezingen zouden worden vervalst door Poetin, orakelden de kranten. Ze hebben niet één concreet voorbeeld kunnen geven. Poetin scoorde zelfs onder zijn eigen verwachtigen.

eno2 6 december 2007 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 3125712)
Er zijn wel vijftien manieren waarop de verkiezingen zouden worden vervalst door Poetin, orakelden de kranten. Ze hebben niet één concreet voorbeeld kunnen geven. Poetin scoorde zelfs onder zijn eigen verwachtigen.

Had ie noch maar wat meer opponenten moeten laten oppakken, laten veroordelen, en van de lijsten verwijderen.

Volksstormer 7 december 2007 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3128330)
[/color]
Had ie noch maar wat meer opponenten moeten laten oppakken, laten veroordelen, en van de lijsten verwijderen.

Heeft Poetin ooit het parlement (toen nog: Opperste Sovjet) laten beschieten, zoals Boris Jeltsin?

eno2 7 december 2007 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 3129309)
Heeft Poetin ooit het parlement (toen nog: Opperste Sovjet) laten beschieten, zoals Boris Jeltsin?

Oh Maar de opperste Sovjet beschieten is helemaal niet ondemocratisch, integendeel.

illwill 7 december 2007 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 3125590)
Ja, maar Rusland is zeker niet de enige bedenkelijke democratie, ook veel andere landen zijn dat, landen waar zelden of nooit over gesproken wordt. (Thailand, Kasakhstan, Jordanië, Egypte, Georgië, de Filippijnen, etc.) maar die desalniettemin zeer goede relaties met Europa en de VS hebben.

Je vergeet Belgie.

Chipie 7 december 2007 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 3125712)

Laat het volk stormen... :-D

Volksstormer 7 december 2007 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3129819)
Oh Maar de opperste Sovjet beschieten is helemaal niet ondemocratisch, integendeel.

Waarom? Omdat de naam pas later veranderd werd in Doema? :roll:

eno2 8 december 2007 10:55

Putain heeft 109% van de stemmen gehaald in een aantal kiesdistricten.
Hartelijk gelukgewenst, Putain.

eno2 8 december 2007 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 3131042)
Waarom? Omdat de naam pas later veranderd werd in Doema? :roll:

Het beschieten van Totalitaire Instituties is een democratie-bevorderende daad.

tomm 8 december 2007 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3132151)
Putain heeft 109% van de stemmen gehaald in een aantal kiesdistricten.
Hartelijk gelukgewenst, Putain.

Hij is nu eenmaal erg populair... putain ta gueule maintenant

Ovidius 8 december 2007 12:42

Het helpt als je je carrière bij de KGB kan beginnen zoveel is duidelijk.

tomm 8 december 2007 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3132153)
Het beschieten van Totalitaire Instituties is een democratie-bevorderende daad.

Ah ok, dus als president Yeltsin per oekaze decreteert dat het parlement totalitair is (hoewel op hetzelfde moment verkozen als hijzelf) omdat het weigert bepaalde wetten goed te keuren dan is het de plicht van elke rechtgeaarde democraat om tanks te laten schieten op het parlement en zoveel mogelijk parlementariërs neer te leggen, om vervolgens verkiezingen te organiseren waaraan alleen Uw eigen "democratische" mannetjes mogen meedoen, ik snap het... :roll:
we zouden dat beter eens in België toepassen, voordeel is dat je dan zelfs geen tweederde meerderheid meer moet zoeken...
Vanaf dat moment was al duidelijk dat Rusland helemaal geen liberale democratie zou worden.

eno2 8 december 2007 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 3132438)
Hij is nu eenmaal erg populair... putain ta gueule maintenant

Ici on dit ce quon veut. On n'est pas en Russie, putain.

eno2 8 december 2007 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 3132453)
Ah ok, dus als president Yeltsin per oekaze decreteert dat het parlement totalitair is (hoewel op hetzelfde moment verkozen als hijzelf) omdat het weigert bepaalde wetten goed te keuren dan is het de plicht van elke rechtgeaarde democraat om tanks te laten schieten op het parlement en zoveel mogelijk parlementariërs neer te leggen, om vervolgens verkiezingen te organiseren waaraan alleen Uw eigen "democratische" mannetjes mogen meedoen, ik snap het... :roll:
we zouden dat beter eens in België toepassen, voordeel is dat je dan zelfs geen tweederde meerderheid meer moet zoeken...
Vanaf dat moment was al duidelijk dat Rusland helemaal geen liberale democratie zou worden.

Nee nee, je snapt het niet. Ik weet niet veel af van de specifieke toestanden van Yeltsin. Toen was ik toevallig een jaartje of zo vrijwel incommunicado en dat gat in mijn Russische geschiedenis is naderhand eigenlijk niet meer opgevuld geraakt. Ik kan dat schieten dus niet d'office goedkeuren voordat ik er meer van weet.

Maar in elk geval, het gaat niet over hoe Yeltsin aan de macht kwam hier.
Maar over ongeldige verkiezingen.
Mag ik je dus van een afleidingsmanoeuvertje beschuldigen?

eno2 12 december 2007 12:06

En hoe zit dat met het onderzoek van de moord op
politkovskaya Anna?

tomm 12 december 2007 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3132848)
Nee nee, je snapt het niet. Ik weet niet veel af van de specifieke toestanden van Yeltsin. Toen was ik toevallig een jaartje of zo vrijwel incommunicado en dat gat in mijn Russische geschiedenis is naderhand eigenlijk niet meer opgevuld geraakt. Ik kan dat schieten dus niet d'office goedkeuren voordat ik er meer van weet.

Maar in elk geval, het gaat niet over hoe Yeltsin aan de macht kwam hier.
Maar over ongeldige verkiezingen.
Mag ik je dus van een afleidingsmanoeuvertje beschuldigen?

Oh maar behalve het beschieten van een rebels parlement had Yeltsin zaliger wel meer op z'n kerfstok. (we hebben het nog niet eens over het verkwanselen van de Sovjet-Unie en de economie, wat de Russen zelf hem het kwalijkst nemen) Tijdens de cruciale verkiezingen van 1996 had Yeltsin volgens de opiniepeilingen een populariteit van 7%, de communist Zuganov iets meer dan 45%. Doch oh mirakel hij won de tweede ronde met 51%... in sommige oblasten hadden ook de doden op Yeltsin gestemd... ineens bleek Rusland veel meer kiesgerechtigden te kennen... In 1996 was ik in Rusland, op tv zag je niets anders dan vicieuze anti-communistische propaganda, Zuganov die Rusland door het wc spoelde, en overal de aanwezigheid van Yeltsin. Yeltsin plunderde ook de schatkist voor z'n campagne (hij deelde overal waar hij kwam 100'en auto's uit) en, nog veel erger, sloot een pakt met de duivel (de oligarchen). Vanaf 1996 was het eigenlijk niet Yeltsin maar zijn schoonzoon Berezovsky en andere maffia-bazen die Rusland regeerden.
Over Berezovsky gesproken, deze multimiljardair die zowat 25% van de Russische economie bezat en talloze mensen uit de weg liet ruimen, steunde Putin aanvankelijk maar werd later door Putin zelf als een gevaar beschouwd, en kon tijdig Rusland ontkomen. Nu steunt dit heerschap de "democratische oppositie" en blaast hij hoog van de toren over democratie in Rusland... hoe cynisch kun je zijn? De Russen zelf kan hij alvast niet bedotten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be