![]() |
kristallen fiets
Wie wint de Kristallen fiets?
wordt het Tom Boonen of Sven Nys? 'spanning' is verzekerd Tom Boonen 'enkel' maar de groene trui en Nys heeft alles gewonnen vorig seizoen, behalve het wereldkampioenschap... |
Tom Boonen, niets en de grote prijs pakken en alles maar niet de grote prijs pakken... dat tweede oogt niet zo mooi dus...
|
die kristallen fiets is weer zo'n trofee die in de eerste plaats is in het leven geroepen tot meerdere eer en zelfbevrediging van de organisatoren zelf van die trofee.
die trofee had 30 jaar geleden misschien zinvol geweest, toen kon je echt van grote concurrentie spreken tussen de vele Vlaamse toppers: Van Impe, Walter Godefroot, Frans Verbeeck, de broers De Vlaeminck enz... Nu is er maar één Vlaamse topper meer: Boonen. |
Sven Nys de oververdiende winnaar
|
Citaat:
is geen belgisch kampioen en is geen wereldkampioen |
Sven Nys mag hem hebben voor mijn part, Tom heeft zijn nieuw materiaal al.
Sven moet ook eens wat aan zijn fans denken gelijk Tom. Tom is beter op TV en laat mooiere foto's trekken van hem in volle ornaat. |
is dat belangrijk voor een sportman? Volgens mij zijn prestaties het belangrijkste ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De 2 prijzen die het meest in de belangstelling zijn
maar daarom zijn ze niet meer dan een wereldbeker... In feite zou het veldrijden een ander systeem moeten hebben om de wereldkampioen te kronen Op basis van een gans seizoen... En je moet nu toch zelf toegeven dat Sven Nys alles won wat er te winnen viel vorig seizoen en dit seizoen + hij doet mij aan de Olympische spelen |
ik zal niet ontkennen dat hij zeer veel gewonnen heeft, maar ik blijf er bij hij stond er niet bij de 2 belangrijkste wedstrijden.
Nu ja ik ben niet echt een nijs fan ;-) |
ja, hij stond er niet bij de twee wedstrijden
maar Boonen ook niet op de weg |
groene trui?
|
ja, ik doel op het WK en BK zo u wil
Ik ben geen Boonen fan Alé begrijp mij niet verkeerd. Ik heb oneindelijk veel respect voor hem als sportman en wat hij allemaal presteert en bijvoorbeeld de manier waarop hij wint maar ja... voor de een meer supporter dan de ander zeker |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar het is sinds jaar en dag dat wielrennen op de weg meer verdiend dan het veldrijden een voorbeeld vind je bij het startgeld dus blijven wegcoureurs daar liever weg. |
Citaat:
Maar het is geen mondiale, zelfs geen Europese sport => niet internationaal bekend => minder sponsoring => minder aan te verdienen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be