![]() |
Internet
Me ervan bewust zijnde dat dit niet de meest objectieve manier plaats voor informatieverwerving hieromtrent is, vraag ik me toch af wat de impact van dit medium op jullie leven is en wat die volgens jullie op de samenleving is.
Gewoon uit nieuwschierigheid, om te controleren of mijn bevindingen overeen stemmen met die van anderen en omdat er weinig studies zijn die hier al onderzoek naar gevoerd hebben. Het lijkt een heel interessant discussie-onderwerp dat niet veel kans maakt om snel te veranderen in dogma's en tevens heel actueel is. De vragen die ik me stel zijn de volgende: Vindt u de aanwezigheid van internet een goede evolutie? Hoeveel tijd per week ongeveer besteedt u eraan? Op welke momenten van de dag zit u meestal op internet? Welke activiteiten laat u voor het internet? Is er een effect op uw sociaal leven? Wat vindt u van chatprogramma's als msn? Wat is uw ervaring met forums? Als uw kinderen geeft: hoeveel vrijheid geeft u deze in het gebruik van internet? Denkt u dat het een goede manier is om informatie te verwerven? Of verhindert ze net het gaan naar bibliotheken en het lezen van kranten? ... Ik ben benieuwd naar de reacties. :) |
Ik had liever gezien dat internet een medium bleef puur voor informatie uitwisseling in de wetenschappelijke wereld. Op dit moment is het voor vele mensen een "tweede leven" geworden. Ik merk al vaak dat men nu avonden achter de computer besteedt in plaats van bij uw familie of met een goed boek. Ik ben er ook schuldig aan.
Ook zit er veeeeeel te veel rotzooi op het internet. En die mag er af. Ik ben daarom ook een voorstander van een soort tweede internet die eigenlijk alleen maar gebruikt kan worden door universiteiten, overheden, bedrijven ed....zodat zij voldoende bandbreedte hebben om hun taken te kunnen verrichten. |
Citaat:
Al was het maar dat ik er mijn betalingen mee uitvoer, mijn belastingaangifte invul, mijn vrouw er reisjes mee reserveert, en mijn kinderen er zeer nuttige informatie vinden. En nog een pak andere mogelijkheden meer, zoals gezellig van ideeën wisselen op Politics als ik wat tijd vind. Noodzakelijk, zo is het internet voor mij. |
Zonder internet wordt mijn leven nutteloos=verslaving dus.8-) Ben ik de enige die het durft toe geven?:-P
|
Citaat:
Maar Internet heeft ook vele goede kanten. Van zo ongeveer eender welke stad kan ik zonder problemen met familieleden communikeren, of zelfs op forums komen:-) En die stad mag dan in België zijn, in Europa, of gelijk waar ter wereld. Is d�*t niet tof? |
Citaat:
|
Internet heeft behalve zijn positieve kanten zeker ook zijn negatieve.
Vb in de verkoop van wagens. Vroeger voor internet stonden die netjes in de kranten, de koper moest zich aanbieden en er konden zaken gedaan worden. Nu staan de auto's op het internet en de koper is anoniem. Zelden zijn ze serieus , geven zelfs biedingen zonder te komen kijken en zeker en vast komen ze ook al hun biedingen niet na. Af en toe eens wel, maar meer niet dan wel. Het lijkt mogelijks een banaal vb maar spreek maar eens met de autohandelaar. Velen zullen u zeggen dat mede hierdoor de markt danig is verstoord om zelfs niet te zeggen zo goed als ingestort. Raar genoeg zou het tegenovergestelde hiervan moeten bekomen geweest zijn. En ditzelfde gaat ook naar vele andere situatie van de markt. Mensen vragen anoniem prijs bestekken, achteraf lijkt het een soort bezigheidstherapie van diezelfde mensen. Die anonimiteit maakt veel kapot. Chat programma of zou men het beter cheat programma of cheat kanalen noemen? Toch heeft internet ook zijn positieve kant. Men kan al eens iets opzoeken of de bank gebruiken en dergelijke. Maar hoe dan ook, internet zou veel duurder moeten worden. Bv de email zou moeten getaxeerd worden dan zou de post niet zoveel gebouwen moeten sluiten en konden de oude mensen ook nog eens een brief gaan afhalen zonder een taxi te gebruiken. Dus economisch zal het zeker al veel kapot gemaakt hebben, tot hiertoe toch. En de anonimiteit zou er uit moeten. |
Citaat:
Ik heb 4 jaar gestudeerd zonder internet op mijn kot. Jup je hoort het goed, zonder internet. En ik overleefde het prachtig, want het resultaat was ook dat ik tijdens de examens op mijn luie gat kon liggen ;) Tijdens mijn afstuderen werd het wel wat saai, en ik ben toen gaan leechen van de buren hunnen wireless. Toen ben ik maar eens verhuisd naar een studio met fiberglass ;) |
Citaat:
Via chatprogramma's heb ik al veel mensen echt goed leren kennen, in de echte wereld dan, niets te cheaten aan. Er zullen ook al genoeg mensen een auto via het internet hebben gekocht, ook zonder problemen. Het is vooral de manier HOE dat je met internet omgaat dat het verschil maakt. |
Citaat:
|
Citaat:
Serieus? Zet maar eens je auto te koop op kapaza bv en wacht maar eens wat af. Hoeveel relaties zijn er al niet verstoord net door die zogenaamde chat, eerder cheat dan chat. Ik weet er toch al een paar. abonneer je maar eens op bepaalde web diensten voor prijs bestekken en tel de anonieme die niet reageren eens op. 90% zal dicht in de buurt zitten. Vergeet niet dat wij er wel voor betalen, dus eerlijk van hun kant is dat ook weer niet. De post sluit bijna wekelijks gebouwen, email worden miljoenen per dag gratis verzonden, vroeger was dat in vele gevallen een brief met postzegel. Nou ja, voorbeelden zat. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik leerde toen brieven schrijven aan mijn lief, zonder fouten, zonder tippex te moeten gebruiken, en met volle aandacht wegens een zee aan tijd. Alle brieven werden op tijd geleverd. Toch vreemd dat dit nu niet meer kan. |
Ik ben erg blij dat ik het internet heb,zonder zou ik een erg ziek mannetje geweest zijn
Voor mij is dit mijn uitlaatklep,mijn afspraak met mensen over gans de Wereld Mooie thread trouwens Groentje-18 |
Internet heeft zijn mooie kanten en zijn lelijke kanten net zoals alles in het leven en je moet daar gewoon mee leren omgaan.
Net zoals met de auto of met de micromaaltijden. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
tal van anderen téveel mét spijt :cry: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ja en neen letterlijk (zowat) alles staat blijkbaar op het net maar 't probleem is het vaak te vinden gaat het dus om trivialiteiten of huis, tuin & keuken weetjes volstaat de google-knop in het andere geval ben je drie dagen onderweg Citaat:
en indien dat dat klopt is het erg sneu te moeten bedenken dat het triviale internet-opzoeken ( wat die gasten dus doen, kan ook niet anders ) een totaal vertekend beeld scheppen dat gevoel heb je niet zo in een bib als je op zoek bent naar een boek of een werkje en je vindt dat middenin een schap met links en rechts en boven en onder nog heel wat ander materiaal waar je oorspronkelijk niet meteen aan dacht Citaat:
|
Citaat:
alleen vraag ik me af hoe je gaat verhinderen dat dat tweede net uiteindelijk ook niet zal 'vervuilen' en welke criteria je dan moet hanteren om dat te verhinderen ik vermoed toch dat ik mag aannemen dat ik het toch nog een tikkeltje ruimer mag nemen dan univ's en overheden maar alles wat ermee samenwerkt, verbonden is en van repliek dient |
Citaat:
hij heeft ook een punt indien de andere zijde er een zooitje van maakt heb je d'r direct en/of indirect toch ook last van ? |
Citaat:
Voor het eerst zeggen jongeren tussen de 16 en 24 jaar internet belangrijker te vinden dan tv kijken. Dit blijkt uit een onderzoek in tien Europese landen, inclusief Nederland, dat marketingorganisatie EIAA gisteren heeft gepubliceerd. Uit het onderzoek blijkt dat 82 procent minimaal vijf dagen per week online is, terwijl nog maar 77 procent even vaak tv zegt te kijken. Dat is vijf procent minder dan vorig jaar. Van de ondervraagden zegt bijna de helft dat internet de reden is voor de verminderde tv-consumptie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be