![]() |
"Sale flamand" nieuwste modescheldwoord in Wallonië
Citaat:
Ik vind dat er een efficiëntere manier van beteugelen is : geen centen meer van de Vlaamse belastingbetaler voor het franstalig onderwijs. |
Citaat:
|
Belangrijke vaststelling: dit gaat om Brussel, ik heb het al langer gemerkt en ook al gehoord van Walen, het zijn de Franstalige Brusselaars die de grote probleemmakers (en Vlamingenhaters) in dit land zijn. Kijk naar het FDF, kijk naar Milquet.
|
Citaat:
|
Ik heb 'sale flamand' in Wallonië overigens ook nog niet horen gebruiken...
In Bruxelles daarentegen... Maar ja, daar hebben ze het krapuul zowat geconcentreerd. Van alle slag overigens. |
De reactie van die Franstalige leerlingen is logisch aangezien de groeiende Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Tis toch erg met die Vlamingen. Het zou me niet verbazen dat binnenkort blijkt dat we ook de oorzaak zijn van de opwarming van de aarde, de oorlog in Irak en het uitsterven van de dinosauriërs. Toch sympathiek van die Franstaligen dat ze ondanks dat alles 1 land willen blijven vormen met die fascisten uit het noorden. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
En als het genkse supporterskoor denigrerende liedjes zingt, mag het wel allemaal. Komaan, actie = reactie. Laten we allemaal eens beschaafd blijven en ophouden met deze kinderachtige zever. Het schelden hoeft allemaal niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
We weten allemaal dat dat clichés zijn. Bovendien is meestal redelijk onschuldig, en op zich ook is er ook niets mis mee. Zie het als culturele verscheidenheid. ;-) Maar Sale Flamand is gewoon een scheldwoord. Loop maar eens rond in Brussel (of Vilvoorde). |
Citaat:
|
Raar, ik dacht dat het daar allang bestond....
|
Citaat:
|
Citaat:
Of komt het misschien beter uit dat het wel een scheldwoord is en het andere niet? Als u een Nederlander, gierige hollander noemt is duidelijk een scheldwoord. |
Citaat:
|
Citaat:
U weet toch wel het vuur aan te wakkeren. Mensen zoals u zijn JUIST de oorzaak van het Vlaams-Nationalisme. Jammergenoeg voor u, ziet u de ironie er niet in. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be