![]() |
telefoon-angst
hoi.
iemand die ik ken zit met een probleem, nl. hij heeft last van telefoon-angst. d.i. voornamelijk angst om te bellen naar mensen maar ook angst om de telefoon op te nemen. gewoon diepe angst voor de confrontatie met de stem aan de andere kant van de lijn. meer mensen dan u denkt hebben daar last van. zeer hinderlijk in het dagelijks functionneren, want hij neemt vaak de telefoon niet op wanneer hij rinkelt, en durft bepaalde telefoontjes niet doen. iemand een idee hoe die persoon geholpen zou kunnen worden? dank u (die persoon die ik ken dankt u dus hé. ik niet) |
e-mail?
|
Citaat:
en vaak blijft het antwoord dan lang op zich wachten of komt er geen antwoord. |
Heeft hij dat alleen maar bij telefoons, of is hij in andere situaties ook verlegen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Heeft die persoon ook in andere omstandigheden problemen om te communiceren met anderen of is het enkel over de telefoon? |
Zal ik je even bellen? ;)
|
Postduiven! 8-)
|
Das dus drie keer dezelfde vraag.
:-D |
PS: ik was vroeger dol op telefoon. Tot ik een paar jaar gewerkt heb met een bitch die over de telefoon allerlei chantage pleegde. Daarvan kreeg ik ook kleine tijdelijke fobie :(
|
Citaat:
|
Ik heb het ook niet zo op telefoon of gsm gesprekken begrepen. Veel liever contact via email.
|
Zeg hem dat de menselijke stem iets moois is, iets om te koesteren...
En dat zal je nooit via e-mail, sms, msn of wat dan ook kunnen vervangen... Ik begrijp anderzijds wel heel goed wat er bedoeld wordt met geen zin hebben om de telefoon op te nemen... vooral als je weet wie er aan de lijn gaat hangen ;-) Oplossing: secretaresse nemen, en boodschappen laten doorgeven :mrgreen: |
Citaat:
:-D |
De telefoon gewoon altijd opnemen, die angst verdwijnt dan wel vanzelf.
|
Ik had dat vroeger ook. Enkel het buitenbellen, dan. Maar sinds ik in een callcenter werk, is dat serieus verbeterd (gene zever). Dus best thing to do: oefenen.
|
Citaat:
|
Je hebt ook nog mensen die de telefoon bewust niet opnemen, niet uit angst, maar meer uit een provocerende nonchalance.
|
0903/42.310
Heeft hij ook schrik om naar dit nummer te bellen? 't Is nochtans een lief meiske ;) |
Die persoon moet psychologische hulp zoeken. Ik ben zeker dat er psychotherapeuten zijn die hem kunnen helpen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be