Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Belgische migratiewet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99032)

Uh-Huh 6 december 2007 23:19

Belgische migratiewet

Weet iemand waar ik de Belgische migratiewet (+ gezinsherenigingswet e.d.) kan vinden?

En ik zou ook graag willen weten of de perceptie van de modale burger (België heeft 'losse' migratiewetten) klopt.

Ik ben namelijk van plan om mijn hele stamboom naar hier te halen. :mrgreen:

Visjnu 7 december 2007 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3129097)
Weet iemand waar ik de Belgische migratiewet (+ gezinsherenigingswet e.d.) kan vinden?

http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...js.aspx?id=159

Citaat:

En ik zou ook graag willen weten of de perceptie van de modale burger (België heeft 'losse' migratiewetten) klopt.
Bwah, voor economische migratie in ieder geval niet echt. Over gezinshereniging durf ik mij niet uitspreken. Hoogstwaarschijnljk wel veel bureaucratie en gerondloop.

Citaat:

Voor zover ik weet geldt gezinshereniging enkel voor echtgenoot, (klein)kinderen en (groot)ouders.

Lincoln 8 december 2007 17:04

Citaat:

Ik wens u heel veel veel succes ! :twisted:

longhorn 8 december 2007 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 3133166)
Ik wens u heel veel veel succes ! :twisted:

Ik niet. Tenzij de familie hier werk heeft en voor zichzelf kan zorgen. Ik vind dat steun in eender welke vorm alleen voor mensen met de Belgische nationaliteit mag.

Uh-Huh 9 december 2007 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu (Bericht 3129709)
http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...js.aspx?id=159

Bwah, voor economische migratie in ieder geval niet echt. Over gezinshereniging durf ik mij niet uitspreken. Hoogstwaarschijnljk wel veel bureaucratie en gerondloop.

Voor zover ik weet geldt gezinshereniging enkel voor echtgenoot, (klein)kinderen en (groot)ouders.

Bedankt voor de moeite, Visjnu. Maar dat van die 'stamboom' was maar een grapje, hoor. ;-)

Wimpeus 12 december 2007 11:48

Raar, ik lees op dit forum altijd berichten dat wij Belgen (of minstens toch de Vlamingen) het slechtste, meest onverdraagzame, kwaadste, meest racistische, extreem-rechtse klotevolk ter wereld zijn.
Wij zij volkomen islamofoob, stemmen op niet democratische partijen, wensen een burgeroorlog uit te lokken en verbieden de hoofddoek.
Allochtonen worden geen kansen geboden, worden altijd ten onrechte beschuldigd van alle soorten misdrijven, kunnen hun godsdienst nooit vrij beleven en worden voortdurende gediscrimineerd op alle vlakken maar op de arbeidsmarkt eerst.

En u wenst uw ganse stamboom dit lot te laten ondergaan ?
Foei foei, uw familie zoveel kwaad toewensen.

Gargamel 12 december 2007 12:12

Citaat:

Kom je uit het Rifgebergte ?
Dan heb je de lotto gewonnen,volstaat dat je gans je dorp doet overkomen.En verklaar al de kinderen van het dorp ernaast,ook maar je kroost.Je hoeft ze niet te tonen,zelfs als ze niet bestaan kan je er kindergeld voor trekken.
:-P

filosoof 12 december 2007 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel (Bericht 3141591)
Kom je uit het Rifgebergte ?
Dan heb je de lotto gewonnen,volstaat dat je gans je dorp doet overkomen.En verklaar al de kinderen van het dorp ernaast,ook maar je kroost.Je hoeft ze niet te tonen,zelfs als ze niet bestaan kan je er kindergeld voor trekken.
:-P

Weer een post met hoog Gargamelgehalte...

born2bewild 12 december 2007 14:22

Vrij logisch want het is een post van gargamel

langs de andere kant: verwittig ons als er iets met een hoog filosofie gehalte uit uw koker komt. Dat Zou pas verschieten zijn.

Gargamel 12 december 2007 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3141631)
Weer een post met hoog Gargamelgehalte...

Jij gaat werk krijgen.Allen wie moord proberen goed te praten....snappie...Begin maar alvast met de rechter die de ganse jury buitensmeet,en lastige vragen stelde aan de lieverd van dienst,voor eremoord ;-)

Je zal nog zeer lang mogen nadenken en filosoferen,eens dat die lieverdjes je in hun vergeetputten zullen steken,eens ze hier de baas zijn.Met een beetje sjans mag je hun schoenen poetsen en koffie schenken.

filosoof 12 december 2007 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel (Bericht 3141976)
Jij gaat werk krijgen.Allen wie moord proberen goed te praten....snappie...Begin maar alvast met de rechter die de ganse jury buitensmeet,en lastige vragen stelde aan de lieverd van dienst,voor eremoord ;-)

Je zal nog zeer lang mogen nadenken en filosoferen,eens dat die lieverdjes je in hun vergeetputten zullen steken,eens ze hier de baas zijn.Met een beetje sjans mag je hun schoenen poetsen en koffie schenken.

:rofl:

filosoof 12 december 2007 21:56

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be