![]() |
Een politieke aardverschuiving of niet?
Nu we 6 maanden achter de verkiezingen zijn en de politiek bijna dagelijks het nieuws beheerde, zou er dan een aardverschuiving in het stemgedrag kunnen komen.
Stel dat er zondag nieuwe verkiezingen zouden zijn..nee, ik wil niet weten op wie je zou gaan stemmen. Ik zou eens willen peilen welke Vlaamse partij, los van die van uw voorkeur, er het meeste op vooruit zou gaan. |
Wellicht toch LDD, denk ik.
|
Citaat:
wat baat hebben nieuwe verkiezingen ? 1) Volgens het arrest van het Grondwettelijk hof kan er geen geldige verkiezing meer gebeuren 3 maand na het ontbinden van de kamer (zonder oplossing van BHV). We zijn nu zes maand. (herinner de toespraak van de nieuwe voorzitter van het hof) 2) Als de uitslag van de verkiezingen het fransdolle hof en frankofoon België niet passen, stellen ze een cordon sanitair in, geholpen door enkele vlaamse klaplopers die hopen op een postje bij "papa België" Helpt dat ook niet dan negeren ze gewoon de uitslag (zie de huidige vaudeville mer verafstoot) En die klaplopers noemen zich dan democratische partijen |
federale verkiezingen onmogelijk
Citaat:
Het lijkt er inderdaad op dat Franstalig België met steun van de koning een cordon spannen voor elke Vlaamse politieke beweging die zich niet onvoorwaardelijk onderdanig neerlegt voor hun vermeende superioriteit. Desnoods negeren ze grondwet, democratische besluiten en elk respect voor de staatsinstellingen om hun doel te bereiken. De huidige vaudeville met Verhofstadt, Reynders en de koning heeft veel weg van een staatsgreep... |
LDD zelfs zonder deze heisa, deze heisa zal het alleen maar stimuleren.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het probleem bhv werd niet genegeerd, maar schaamteloos niet aangepakt en naar de toekomst verschoven. En de man die daar het meest voor verantwoordelijk is, werd nu nota bene aangeduid om de partijen te verzoenen .... de tsjeven hadden daarvoor kritiek op le roi, ewel, ik zou het geloven !! |
Eigenlijk is er totnogtoe nog steeds geen sprake geweest van een "politieke aardverschuiving".Het heen en weer schuiven van de "politieke aanwijsnaald" van centrum-links naar centrum-rechts is van alle tijden....
De blokkage in de politieke situatie heeft niks te maken met "links" of "rechts".. En hoewel "linkse" partijen doen alsof het communautaire voor hen "niet zo hoeft" weten ze heel goed dat ze er niet onderuit meer kunnen! |
Volgens mij LDD, N-VA, Vlaams Belang, cdH en PS.
SP.a en Groen! trappelen ter plaatste, VLD en MR gaan (licht) achteruit. Dat denk ik toch van. |
Citaat:
|
Citaat:
Neem nu BHV, toen twee jaar geleden alles afsprong, dacht ik naïeveling dat ze wel in alle rust en zonder pers zouden voortpraten, maar neen dus, ze hebben gewoon de boel in de frigo gestoken, goed wetende dat dit tegen 2007 moest opgelost zijn of dat er anders enorme problemen zouden komen. Ik vind het bijna misdadig dat ze dat gedaan hebben, nu zit iedereen met de gebakken peren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ach Verhofstadt, hopelijk moet hij ooit voor een volksrechtbank verschijnen, en zit ik dan in de jury!:evil: |
Citaat:
|
Ik denk Lijst Dedecker.
De mensen weten dat hun stem niet nutteloos is en dat ze zowiezo de kiesdrempel halen. En men is bezig met het vergelijken van open VLD met CD&V, maar niemand die zich rept over LDD en daar zal gewonnen worden volgens mij. |
Lijst Dedecker, CD&V en N-VA aan Vlaamse kant. PS, cdH en Ecolo aan Waalse kant. Oftewel: regionalisme versus unitarisme.
|
Citaat:
Ik stel ook vast dat in deze enquête 88 procent van de ondervraagde Vlamingen vindt dat België behouden moet blijven. Wat de waarde is van deze peilig laat ik maar in het midden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be