Vooraf:
Dit weekend terug een Derby op de affiche...
Een klassieker, de mannen van het zwarte land komen op bezoek in de vurige stede. Het belooft een spannende match te worden. Standard kan zich geen nieuwe misstap veroorloven, als het druk wil uitoefenen op Club Brugge is winnen de boodschap. Na de topper, waarin Standard op Anderlecht een degelijke eerste helft speelde, opperde Preud'homme dat hij op zijn honger was blijven zitten. Aan zijn mannen om het deze avond waar te maken tegen de Karolo's. Bij standard voelt Dupre zich niet meer thuis, hij wil er weg, zo vlug mogelijk, mogelijk biedt STVV hem een reddingsboei. Sinds zijn boude uitspraken bleef Renard aan de kant. Hij zou het liefst bij Standard blijven, maar voelt ook dat Espinoza op dit moment de voorkeur krijgt.
Nu Standard zijn scoringsmachine, Jovanovic, aan het sputteren is en in een vormcrisis verkeert, richt het zijn pijlen terug op de Portugese markt. De naam van Bruno Moraes, spits op overschot bij Porto, komt nadrukkelijker in beeld, maar vooralsnog is er geen nog akkoord.
Bij Charleroi kunnen ze voorlopig niet gelukkig zijn. De stoere uitspraken van voor de competitie kunnen niet worden waargemaakt, en het is nog maar te zien of dat Charleroi zijn kunstje van vorig jaar kan herhalen. De Karolo's verloren hun laatste 2 wedstrijden, nieuw puntenverlies zou de positie van Vande Walle weleens kunnen verstoren.
Het belooft in elk geval een leuke match te worden.
Topschutters:
Standard:
Milan Jovanovic 7
Igor De Camargo 5
Dieumerci Mbokani 5
Marouane Fellaini 4
Axel Witsel 3
Charleroi:
Joseph Akpala 7
Tim Smolders 3
Orlando 2
Brice Jovial 1
Abdelmajid Oulmers 1
Wat denken jullie van deze klasieker?
Winst voor de Rouches, kan Leterme nog eens juichen?
Of lopen die van Bayat met de 3 punten weg?
Ik gok op een leuke match met veel doelkansen en als het ff kan een gelijkspel of verlies voor Standard (tja de Brugge sup komt in mij naar boven), alhoewel ik wel vermoed dat Standard gemakkelijk afstand zal nemen van Charleroi.