Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   vreemdelingen met leefloon werken massaal in het zwart. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=9905)

giserke 27 februari 2004 15:09

In een gesprek met enkele OCMW medewerkers heb ik vernomen dat vreemdelingen massaal in het zwart werken terwijl ze een leefloon ontvangen.
Het gaat als volgt:

Een familielid zet een bedrijfje in de handel op, andere familieleden laten zich als werkloze inschrijven bij het OCMW maar werken gewoon fulltime mee in de zaak die op papier is opgezet door hun broer/vader noem maar op.

Die OCMW medewerkers worden verplicht te zwijgen tegen de pers door hun politiek verantwoordelijken.

snofla 27 februari 2004 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
In een gesprek met enkele OCMW medewerkers heb ik vernomen dat vreemdelingen massaal in het zwart werken terwijl ze een leefloon ontvangen.
Het gaat als volgt:

Een familielid zet een bedrijfje in de handel op, andere familieleden laten zich als werkloze inschrijven bij het OCMW maar werken gewoon fulltime mee in de zaak die op papier is opgezet door hun broer/vader noem maar op.

Die OCMW medewerkers worden verplicht te zwijgen tegen de pers door hun politiek verantwoordelijken.

Vertel mij eens iets nieuws! Allochtonen zouden een achterstand in het onderwijs hebben, maar voor dit soort gesjoemel zijn ze blijkbaar wel slim genoeg...
Maar, wees maar gerust, giserke, hoe langer dit nog duurt, hoe sneller het gedaan zal zijn. Hierover valt blijkbaar niet meer te discussiëren met onze politieke 'leiders'; het enige wat hier nog kan helpen is de tabula rasa van dit regime. Wie niet luisteren wil, zal voelen. Stem ze gewoon weg, punt aan de lijn. Vertrouw alleen uw eigen ervaring en uw reflektie daarop. En ga dan stemmen.

Tot op 13 juni.

Cynicus 27 februari 2004 17:26

Citaat:

Het gaat als volgt:

En wat denkt Fatima Woef van CD&V daarvan ? CD&V, de partij waarvan uw partij de appendix geworden is.

Weisse Wolf 27 februari 2004 20:03

Citaat:

Een familielid zet een bedrijfje in de handel op, andere familieleden laten zich als werkloze inschrijven bij het OCMW maar werken gewoon fulltime mee in de zaak die op papier is opgezet door hun broer/vader noem maar op
Oud nieuws. Ik ken een Marokkaan die dat hier al tien jaar doet. Voor een derdehandse auto, al dan niet met gestolen onderdelen moet je bij hem zijn. Altijd druk in zijn zaak, altijd dezelfde mensen. Blijkbaar toch geen goede stielman, ze komen elke dag terug. :P

Darwin 28 februari 2004 09:01

Volgens mij redeneren mensen die zo handelen vanuit de verwachting dat ze vroeg of laat toch een flinke stamp onder hun kont krijgen en het land uitvliegen.

Ondertussen is het grabbelen en graaien waar en hoe je maar kan geblazen. "Doe het nu het nog kan, want straks is het misschien allemaal voorbij." Denken ze volgens mij.

Raf 28 februari 2004 09:40

Citaat:

Het gaat als volgt:

Ik heb in een "gesprek met OCMW-medewerkers" vernomen dat wat u beweert helemaal niet waar is...

OCMW-medewerkers worden verplicht te zwijgen tegen de pers (en tegen iedereen, for that matter) door de WET; OCMW-medewerkers zijn namelijk gebonden door het beroepsgeheim.

M.a.w. u bent erg naïef en laat u door malafide "OCMW-medewerkers" ( :roll: ) verhaaltjes op de mouw spelden, of u bent hier zeer doelbewust leugens aan het verspreiden...

boer_bavo 28 februari 2004 10:59

Ik vind het positief dat die mensen werken en daardoor mee aan de welvaart van ons land meehelpen. Het zou beter zijn als alle werklozen dat zouden doen.

neruda 28 februari 2004 11:07

Citaat:

Het gaat als volgt:

Ontsla deze OCMW medewerkers daar dit soort praktijken juist het sociaal hulpsysteem verziekt.De oorzaak ligt niet aan 't systeem maar aan dit soort 'low life' OCMW ambtenarij parasieten .
Laten we ook eerlijk zijn dit soort profijt kom je bij alle klasse's tegen , zowel autochtonen als alochtonen , dus niet zeveren hé ?!!!!! :evil: :evil:

Kotsmos 28 februari 2004 17:28

Als migranten massaal in het zwart werken, lijkt mij dat enkel een prachtig toonbeeld van integratie.

illwill 28 februari 2004 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Als migranten massaal in het zwart werken, lijkt mij dat enkel een prachtig toonbeeld van integratie.

Dat is een nieuwe!!

Werken opzich vind ik al geen toonbeeld van integratie. Net zoals men tegenwoordig altijd aanhaalt, ik betaal toch belastingen dus ben ik geintegreerd! Bullshit is dat, belastingsplicht heeft NIETS te maken met geintegreerd zijn of niet.

Weisse Wolf 28 februari 2004 17:58

neruda schreef:
Citaat:

Laten we ook eerlijk zijn dit soort profijt kom je bij alle klasse's tegen , zowel autochtonen als alochtonen
Daar heb je gelijk in. Maar het komt opvallend vaker voor bij allochtonen dan bij autochtonen. Of betwist je dit? Komt er ook nog eens bij dat het gedoogd word als het om allochtonen gaat. De schuld van het beleid dat met de broek op de enkels zit. Dit is weer een zuivere vorm van discriminatie tegenover autochtonen.

Weisse Wolf 28 februari 2004 17:59

Kotsmos schreef:
Citaat:

Als migranten massaal in het zwart werken, lijkt mij dat enkel een prachtig toonbeeld van integratie
Nog zo eentje en het is Pasen. :lol:

Kotsmos 28 februari 2004 18:44

Hoeveel Belgen zouden zwartwerk doen? Nu bon, zoogdier, mijn subtiele punt was dat het nogal vreemd is om selectief het zwartwerk van allochtonen aan te klagen, terwijl het net iets consequenter zou zijn om zwartwerk van iedereen aan te klagen. Niet dan?

giserke 28 februari 2004 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:

Het gaat als volgt:

Ik heb in een "gesprek met OCMW-medewerkers" vernomen dat wat u beweert helemaal niet waar is...

OCMW-medewerkers worden verplicht te zwijgen tegen de pers (en tegen iedereen, for that matter) door de WET; OCMW-medewerkers zijn namelijk gebonden door het beroepsgeheim.

M.a.w. u bent erg naïef en laat u door malafide "OCMW-medewerkers" ( :roll: ) verhaaltjes op de mouw spelden, of u bent hier zeer doelbewust leugens aan het verspreiden...

beste vriend, ik ben OCMW raadslid ik weet vaan binnen en buiten hoe het loopt.
Ik heb sjans dat ik enkele vrienden en familieleden heb die als sociaals assistent werken bij het OCMW.

Er is een verschil tussen zwijgen over prive gegevens van mensen die met het OCMW te maken hebben en officiele cijfers dwarsbomen en verbloemen. En weten dat er overtredingen gebeuren maar niet mogen optreden.
En dit laatste is met geen enkele wet goed te keuren

giserke 28 februari 2004 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:

Het gaat als volgt:

Ontsla deze OCMW medewerkers daar dit soort praktijken juist het sociaal hulpsysteem verziekt.De oorzaak ligt niet aan 't systeem maar aan dit soort 'low life' OCMW ambtenarij parasieten .
Laten we ook eerlijk zijn dit soort profijt kom je bij alle klasse's tegen , zowel autochtonen als alochtonen , dus niet zeveren hé ?!!!!! :evil: :evil:

zij kunnen daar niks aan doen, het zijn hun politiek verantwoordelijken die daar verantwoordelijk voor zijn, en de arbeidsinspectie

giserke 28 februari 2004 22:12

Citaat:

Hoeveel Belgen zouden zwartwerk doen? Nu bon, zoogdier, mijn subtiele punt was dat het nogal vreemd is om selectief het zwartwerk van allochtonen aan te klagen, terwijl het net iets consequenter zou zijn om zwartwerk van iedereen aan te klagen. Niet dan?

ik heb het al of niet aanklagen van zwartwerk. Ik heb het over geweten feiten bij de overheid, die het op zijn beurt vertikt iets te ondernemen.
Meer nog, ze verbieden hun medewerkers om hun werk integer uit te voeren.

En dat is de laatse 5 jaar bijna verdubbeld

Weisse Wolf 29 februari 2004 00:05

Citaat:

Dus we zijn het eens, geen gedoogbeleid voor zwartwerkers. :wink:

Bert 29 februari 2004 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wolf

Ik denk dat iedereen het dáár wel over eens is, profiteurs zijn de rotte plek in de appel van de samenleving. Als u denkt dat linksen erop uit zijn die profiteurs te vertroetelen dan hebt u het lelijk mis, het is van kapitaal belang dat zij eruit worden gefilterd.

De link tussen profiteren en etniciteit mag echter niet als belangrijk aanschouwd worden, profiteurs moeten aangespoord worden om opnieuw aan het werk te gaan.

Trouwens, u moet mij eens uitleggen hoe het komt dat migranten die én een leefloon hebben én full-time werken bij de familie in de zaak (wat in 't zwart ook niet slecht zal verdienen) toch nog vaak in de sloppenwijken wonen?

giserke 29 februari 2004 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Citaat:

Ik denk dat iedereen het dáár wel over eens is, profiteurs zijn de rotte plek in de appel van de samenleving. Als u denkt dat linksen erop uit zijn die profiteurs te vertroetelen dan hebt u het lelijk mis, het is van kapitaal belang dat zij eruit worden gefilterd.

De link tussen profiteren en etniciteit mag echter niet als belangrijk aanschouwd worden, profiteurs moeten aangespoord worden om opnieuw aan het werk te gaan.

Trouwens, u moet mij eens uitleggen hoe het komt dat migranten die én een leefloon hebben én full-time werken bij de familie in de zaak (wat in 't zwart ook niet slecht zal verdienen) toch nog vaak in de sloppenwijken wonen?

ik heb nog niet te veel vreemdelingen in de staions in brussle zien bedelen.
En ik ken nog niet te veel vreemdelingen die in krotten van huizen wonen. :twisted:

Bobke 29 februari 2004 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Citaat:

Om dezelfde reden dat soms ook tweeverdieners nog in sloppen wonen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be