![]() |
In een gesprek met enkele OCMW medewerkers heb ik vernomen dat vreemdelingen massaal in het zwart werken terwijl ze een leefloon ontvangen.
Het gaat als volgt: Een familielid zet een bedrijfje in de handel op, andere familieleden laten zich als werkloze inschrijven bij het OCMW maar werken gewoon fulltime mee in de zaak die op papier is opgezet door hun broer/vader noem maar op. Die OCMW medewerkers worden verplicht te zwijgen tegen de pers door hun politiek verantwoordelijken. |
Citaat:
Maar, wees maar gerust, giserke, hoe langer dit nog duurt, hoe sneller het gedaan zal zijn. Hierover valt blijkbaar niet meer te discussiëren met onze politieke 'leiders'; het enige wat hier nog kan helpen is de tabula rasa van dit regime. Wie niet luisteren wil, zal voelen. Stem ze gewoon weg, punt aan de lijn. Vertrouw alleen uw eigen ervaring en uw reflektie daarop. En ga dan stemmen. Tot op 13 juni. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij redeneren mensen die zo handelen vanuit de verwachting dat ze vroeg of laat toch een flinke stamp onder hun kont krijgen en het land uitvliegen.
Ondertussen is het grabbelen en graaien waar en hoe je maar kan geblazen. "Doe het nu het nog kan, want straks is het misschien allemaal voorbij." Denken ze volgens mij. |
Citaat:
OCMW-medewerkers worden verplicht te zwijgen tegen de pers (en tegen iedereen, for that matter) door de WET; OCMW-medewerkers zijn namelijk gebonden door het beroepsgeheim. M.a.w. u bent erg naïef en laat u door malafide "OCMW-medewerkers" ( :roll: ) verhaaltjes op de mouw spelden, of u bent hier zeer doelbewust leugens aan het verspreiden... |
Ik vind het positief dat die mensen werken en daardoor mee aan de welvaart van ons land meehelpen. Het zou beter zijn als alle werklozen dat zouden doen.
|
Citaat:
Laten we ook eerlijk zijn dit soort profijt kom je bij alle klasse's tegen , zowel autochtonen als alochtonen , dus niet zeveren hé ?!!!!! :evil: :evil: |
Als migranten massaal in het zwart werken, lijkt mij dat enkel een prachtig toonbeeld van integratie.
|
Citaat:
Werken opzich vind ik al geen toonbeeld van integratie. Net zoals men tegenwoordig altijd aanhaalt, ik betaal toch belastingen dus ben ik geintegreerd! Bullshit is dat, belastingsplicht heeft NIETS te maken met geintegreerd zijn of niet. |
neruda schreef:
Citaat:
|
Kotsmos schreef:
Citaat:
|
Hoeveel Belgen zouden zwartwerk doen? Nu bon, zoogdier, mijn subtiele punt was dat het nogal vreemd is om selectief het zwartwerk van allochtonen aan te klagen, terwijl het net iets consequenter zou zijn om zwartwerk van iedereen aan te klagen. Niet dan?
|
Citaat:
Ik heb sjans dat ik enkele vrienden en familieleden heb die als sociaals assistent werken bij het OCMW. Er is een verschil tussen zwijgen over prive gegevens van mensen die met het OCMW te maken hebben en officiele cijfers dwarsbomen en verbloemen. En weten dat er overtredingen gebeuren maar niet mogen optreden. En dit laatste is met geen enkele wet goed te keuren |
Citaat:
|
Citaat:
Meer nog, ze verbieden hun medewerkers om hun werk integer uit te voeren. En dat is de laatse 5 jaar bijna verdubbeld |
Citaat:
|
Citaat:
De link tussen profiteren en etniciteit mag echter niet als belangrijk aanschouwd worden, profiteurs moeten aangespoord worden om opnieuw aan het werk te gaan. Trouwens, u moet mij eens uitleggen hoe het komt dat migranten die én een leefloon hebben én full-time werken bij de familie in de zaak (wat in 't zwart ook niet slecht zal verdienen) toch nog vaak in de sloppenwijken wonen? |
Citaat:
En ik ken nog niet te veel vreemdelingen die in krotten van huizen wonen. :twisted: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be