![]() |
Plan: in hele Benelux bellen met binnenlands gsm-tarief
Plan: in hele Benelux bellen met binnenlands gsm-tarief
ANP gepubliceerd op 08 december 2007 15:27 , bijgewerkt op 15:27 LUXEMBURG - Mobiel bellen in de grensstreek moet altijd kunnen met het binnenlands tarief. Op den duur moet in de hele Benelux een nationaal tarief gelden, bepleiten christendemocratische Kamerleden van Nederland, België en Luxemburg. Grensbewoners moeten nu soms ongewild bellen tegen een duur internationaal tarief van een buitenlandse gsm-aanbieder, als hun eigen aanbieder geen antenne in de buurt heeft. De Kamerleden hebben hun voorstel zaterdag in Luxemburg ingediend bij het Beneluxparlement. Het parlement zal het idee later bespreken. Eventueel volgt een aanbeveiling voor ministers in de drie landen, die het kunnen voorleggen aan de Europese Unie. De Benelux kan dan een proeftuin worden voor soortgelijke initiatieven in de Europese Unie, zo is het doel. De politici vermoeden dat de gsm-aanbieders interesse hebben om iedereen van bijvoorbeeld Amsterdam naar Brussel te laten bellen tegen lokaal tarief. De bedrijven werken nu veelal nationaal en zouden zo nieuwe klanten kunnen werven over de grens. Bron: de Volkskrant |
Geen slecht idee. :-D
|
Mijn gebeden worden gehoord!
|
Ik heb geen mobiel..:-(
|
slecht idee
|
waarom niet in de gehele EU? vrij verkeer van goederen en diensten, valt dat hier niet onder?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Afgezien daarvan vind ik het een prachtig initiatief. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan weten de politici weer niet waarover ze spreken : waarom zou een gsm-aanbieder interesse hebben om iedereen tegen lokaal tarief te laten bellen ? 1) de huidige "roaming" is een zeer belangrijke bron van inkomsten 2) gesprekken over verschillende netwerken tegen lokaal tarief (bv vandaag van Base naar Mobistar) brengen zeer weinig op voor de operators (de opbrengst moet in 2 gedeeld worden, omdat ook de "ontvangende" operator een "termination fee" ontvangt). Reken dus maar dat het lokale tarief zal stijgen, indien ook internationale oproepen tegen dit tarief moeten afgehandeld worden. En dan zou het gsm'en voor de doorsnee Belg dus duurder worden ... |
Citaat:
|
Vandaag betaalt wie internationaal belt een hogere kost per minuut (door de "roaming fee"). En wie lokaal belt, betaalt een lagere kost per minuut.
Dit "hoog" en "laag" tarief zou dus in de toekomst verdwijnen, en vervangen worden door een "eenheidstarief" (wat zich ergens tussen de huidige beide tarieven zal bevinden). Door dit eenheidstarief, zal de extra kost van het internationaal bellen gespreid worden over gans de bevolking ipv moeten gedragen te worden door de personen die effectief internationaal bellen (een beetje te vergelijken met de manier waarop verzekeringsmaatschappijen risico's spreiden over al hun aangeslotenen). De personen die veel internationaal bellen, zullen hierdoor een financieel voordeel ondervinden. En wie weinig internationaal belt, zal in totaal toch iets meer betalen dan vandaag. Ik vermoed dat dit dus voornamelijk een financiëel voordeel gaat inhouden voor bedrijven (die vaak heel veel internationaal bellen) en een nadeel voor de doorsnee burger (die vaak weinig internationaal belt). |
ik vind het enerzijds goed en anderzijds slecht. vr mensen die veel internationaal bellen is dit goed, vr mensen die weinig internationaal bellen ( zoals ik ) is dit slecht.
nu ja, ze doe mr, veel bellen doe ik zowiezo al nt. geld dit ook vr sms'en of enkel vr effectief bellen ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik héb een mobiel, maar ik wou dat ik er geen had.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be