BigF |
8 december 2007 18:44 |
Rijbewijsje nodig? Iemand?
Je houdt het niet voor mogelijk maar je kan dus een geldig rijbewijs 'kopen' op deze website. Je krijgt dan een EU-rijbewijs voor minder geld dan dat je er hier rijopleiding voor moeten zou volgen.
Wil je een Belgisch rijbewijs betaal je iets meer.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZDNet
Dat kost dan vier- of vijfhonderd euro, afhankelijk van of de aanvrager al een rijbewijs heeft. Hij mag met zo'n rijbewijs door andere EU-landen rijden. Maar de mensen achter Speedlicence hebben er begrip voor dat veel chauffeurs liever een rijbewijs uit eigen land hebben. Dat kan ook worden geregeld, tegen betaling van honderd euro extra.
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZDNet
Er zijn twee methodes om via Speedlicence aan een rijbewijs te komen, afhankelijk van of de aanvrager al zo'n papiertje heeft of niet. Maar in alle gevallen wordt gebruikgemaakt van hiaten in de wetten van negen EU-lidstaten: Cyprus, Tsjechië, Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Malta, Polen en Slovenië.
|
Hoe het juist werkt is me niet geheel duidelijk (ik heb al een rijbewijs, dus ik ga dat niet helemaal uitpluizen) maar het EU-parlement weet ervan en die staan op hun achterste poten!
Dolletjes!! :cheer:
Bron; ZDNet
Website; Speedlicence.net
P.s. Natuurlijk zit ik ook niet te wachten op massa's chauffeurs met zo'n rijbewijs op onze wegen maar ik vind het wel een leuk initiatief. Zo'n dingen houden de EU wakker!
|