Jantje |
8 december 2007 20:45 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John2one
(Bericht 3133556)
Ik lees en schrijf hier nu al een tijdje berichten maar wat me meer en meer opvalt, is dat het hier totaal niet gaat over federale verkiezingen of federale thema's. Correctie: de regionalisering komt wel degelijk aan bod. Meer zelfs, sommigen proberen van elke discussie een vlaams/waals tegenstelling te maken. Dat begrijp ik niet. Ik begrijp dat er thema's zijn waar over de taalgrens volledig anders wordt gedacht maar behalve of België nu gesplitst moet worden of niet, zijn er toch nog thema's waar breuklijnen te vinden zijn, ook onder de Vlaamse partijen bvb.
Liberalisering Post, NMBS,...
Sluiting van kerncentrales
Vakbondsvertegenwoordiging in bedrijven (onder de 50 werknemers)
....
|
Ik begrijp wat je bedoeld, maar je moet zelf toch wel zien dat Belgie een land met twee snelheden is geworden en dat het niet enkel over de taal gaat, maar veel meer over de grote economische verschillen.
Zo heeft Vlaanderen nu zijn laagste werkloosheidcijfer, terwijl Brussel met een cijfer van boven de 20% zit.
Zo is Vlaanderen een regio waar men meertaligheid als een normaal iets beschouwd en Walonnie een regio waar men raar kijkt als iemand een andere taal gebruikt dan hun Frans.
Zo is het in Vlaanderen heel normaal dat werknemer van kleine bedrijven zelfs geen lid zijn van een vakbond, terwijl men in Walonnie juist gaat eisen dat de vakbond zelfs aanwezig zou moeten zijn in bedrijven waar slechts 1 of 2 werknemers zijn.
En de liberalisering van de post of nmbs heeft eigenlijk niets te zien met België, maar is een Europese beslissing.
Trouwens veel bedrijven werken voor hun dringende post en pakjes niet met de post, maar met een koerierdienst die op het kantoor komt halen en op het andere kantoor afleverd, wanneer de klant belt.
En de kerncentrales, 't ja, daar is waarschijnlijk het laatste woord nog niet over gezegd en geschreven.
En nu is het voor de zoveelste maal bewezen dat deze voor niets goed zijn, ze maken de kinderen zelfs ziek en zwak.
|