Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Federale verkiezingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99132)

John2one 8 december 2007 19:37

Federale verkiezingen

Ik lees en schrijf hier nu al een tijdje berichten maar wat me meer en meer opvalt, is dat het hier totaal niet gaat over federale verkiezingen of federale thema's. Correctie: de regionalisering komt wel degelijk aan bod. Meer zelfs, sommigen proberen van elke discussie een vlaams/waals tegenstelling te maken. Dat begrijp ik niet. Ik begrijp dat er thema's zijn waar over de taalgrens volledig anders wordt gedacht maar behalve of België nu gesplitst moet worden of niet, zijn er toch nog thema's waar breuklijnen te vinden zijn, ook onder de Vlaamse partijen bvb.

Liberalisering Post, NMBS,...
Sluiting van kerncentrales
Vakbondsvertegenwoordiging in bedrijven (onder de 50 werknemers)
....

Chipie 8 december 2007 20:06

Tja... U begrijpt zelfs de minimale eisen van (bijna) alle Vlaamse partijen niet... ;-)

born2bewild 8 december 2007 20:07

De post laten failliet gaan of privatiseren.Interessante 'breuklijn'

Geert C 8 december 2007 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3133663)
De post laten failliet gaan of privatiseren.Interessante 'breuklijn'

Ze kan niet failliet tenzij ze geprivatiseerd wordt. Een overheidsbedrijf dat een tekort heeft, zou gewoon meer geld krijgen.

born2bewild 8 december 2007 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3133672)
Ze kan niet failliet tenzij ze geprivatiseerd wordt. Een overheidsbedrijf dat een tekort heeft, zou gewoon meer geld krijgen.

uw geliefd europa zal u een goed uitlachen, terecht trouwens.
man toch, wat een ondraaglijke lichtheid etaleert u hier keer op keer

John2one 8 december 2007 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3133682)
uw geliefd europa zal u een goed uitlachen

U etaleert alvast een egoïsme dat men in de 20e eeuw nog niet kende. Misschien ooit gehoord van openbare diensten ? Of zal Coca Cola zorgen voor uw gezondheid, brieven, mobiliteit, pensioen, gerecht,... ?

Geert C 8 december 2007 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3133682)
uw geliefd europa zal u een goed uitlachen, terecht trouwens.

Waarom zou Europa mij uitlachen? Omdat ik de liberalisering van de posterijmarkt steun?

Wijziging: Liberalisering, niet privatisering. ;-)

born2bewild 8 december 2007 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door John2one (Bericht 3133694)
U etaleert alvast een egoïsme dat men in de 20e eeuw nog niet kende. Misschien ooit gehoord van openbare diensten ? Of zal Coca Cola zorgen voor uw gezondheid, brieven, mobiliteit, pensioen, gerecht,... ?

hahahahahahajaha
die john

John2one 8 december 2007 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3133717)
hahahahahahajaha
die john

Sterke onderbouwing :-o

born2bewild 8 december 2007 20:31

Wat wil je dat ik onderbouw johnny? Ik geef u gelijk. Ik ben de meest egoistsche mens uit de 20ste eeuw., omdat de post oneerlijke concurrentie moet kunnen blijven doen met andere beschutte werkplaatsen. Ga bij de euroctrats janken he man.

WhAt's to discuss?

John2one 8 december 2007 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3133746)
Wat wil je dat ik onderbouw johnny? Ik geef u gelijk. Ik ben de meest egoistsche mens uit de 20ste eeuw., omdat de post oneerlijke concurrentie moet kunnen blijven doen met andere beschutte werkplaatsen. Ga bij de euroctrats janken he man.

WhAt's to discuss?

Discussiëren met u, is zoals jagen op ijsberen in België; misschien dat het lang geleden mogelijk was maar nu...hopeloos en dan bedoel ik niet alleen de posts in dit topic. We zullen maar hopen op een heilige geest zeker ? Leterme is ook een beetje deus ex machina; de machina van Wim Delvoye wel te verstaan:lol:

born2bewild 8 december 2007 20:44

Johnny, heb je er problemen mee dat ik u gelijk geef?

Groeten,
Lucifer

Jantje 8 december 2007 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door John2one (Bericht 3133556)
Ik lees en schrijf hier nu al een tijdje berichten maar wat me meer en meer opvalt, is dat het hier totaal niet gaat over federale verkiezingen of federale thema's. Correctie: de regionalisering komt wel degelijk aan bod. Meer zelfs, sommigen proberen van elke discussie een vlaams/waals tegenstelling te maken. Dat begrijp ik niet. Ik begrijp dat er thema's zijn waar over de taalgrens volledig anders wordt gedacht maar behalve of België nu gesplitst moet worden of niet, zijn er toch nog thema's waar breuklijnen te vinden zijn, ook onder de Vlaamse partijen bvb.

....

Ik begrijp wat je bedoeld, maar je moet zelf toch wel zien dat Belgie een land met twee snelheden is geworden en dat het niet enkel over de taal gaat, maar veel meer over de grote economische verschillen.
Zo heeft Vlaanderen nu zijn laagste werkloosheidcijfer, terwijl Brussel met een cijfer van boven de 20% zit.
Zo is Vlaanderen een regio waar men meertaligheid als een normaal iets beschouwd en Walonnie een regio waar men raar kijkt als iemand een andere taal gebruikt dan hun Frans.

Zo is het in Vlaanderen heel normaal dat werknemer van kleine bedrijven zelfs geen lid zijn van een vakbond, terwijl men in Walonnie juist gaat eisen dat de vakbond zelfs aanwezig zou moeten zijn in bedrijven waar slechts 1 of 2 werknemers zijn.
En de liberalisering van de post of nmbs heeft eigenlijk niets te zien met België, maar is een Europese beslissing.
Trouwens veel bedrijven werken voor hun dringende post en pakjes niet met de post, maar met een koerierdienst die op het kantoor komt halen en op het andere kantoor afleverd, wanneer de klant belt.

En de kerncentrales, 't ja, daar is waarschijnlijk het laatste woord nog niet over gezegd en geschreven.
En nu is het voor de zoveelste maal bewezen dat deze voor niets goed zijn, ze maken de kinderen zelfs ziek en zwak.

John2one 8 december 2007 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3133791)
Johnny, heb je er problemen mee dat ik u gelijk geef?

Groeten,
Lucifer

Nee, mijn zoon, neem hier de absolutie en nog drie weesgegroetjes voor je gaat slapen hé ;-)

De schoofzak 8 december 2007 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door John2one (Bericht 3133556)

....

Is het je al opgevallen dat Vlaanderen vrij rechts stemt, en Wallonië vrij links (je mag gerust de Vlaamse tsjeven centrum-rechts noemen, en de Waalse Nonnekes zo mogelijk nog linkser dan ekolo) (en bovendien is de SPa iets van het sosialisme van de derde weg, ttz gemoderniseerd, geworden, terwijl de SP nog een strijd van in de tijd van de industriële revolutie meent te moeten voeren)?

John2one 8 december 2007 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3133885)
Is het je al opgevallen dat Vlaanderen vrij rechts stemt, en Wallonië vrij links (je mag gerust de Vlaamse tsjeven centrum-rechts noemen, en de Waalse Nonnekes zo mogelijk nog linkser dan ekolo) (en bovendien is de SPa iets van het sosialisme van de derde weg, ttz gemoderniseerd, geworden, terwijl de SP nog een strijd van in de tijd van de industriële revolutie meent te moeten voeren)?

Vlaanderen mag dan al rechts stemmen maar het is toch niet zo dat dat betekent dat er geen verschillen meer zijn en zeker over België hoor ik gisteren dat 80% wil dat België blijft bestaan, als de splitsing al een 'rechts' standpunt is wat bindend werkt ?

De andere thema's zijn maar voorbeelden hoor...

born2bewild 8 december 2007 22:17

Schoofzak, verkiezingen...waar komt gij nu mee af.
ouderwetse zak

filosoof 8 december 2007 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3133798)
En de liberalisering van de post of nmbs heeft eigenlijk niets te zien met België, maar is een Europese beslissing.

De vakbondsvertegenwoordiging in KMO's is ook een Europese beslissing. Elke week of maand dat ze niet uitgevoerd wordt betalen we een boete. Voor de verkiezingen deed de SPa een voorstel om de vertegenwoordiging in KMO's in te voeren, maar dat werd afgeschoten na lobbywerk van UNIZO, dus betalen we de boete:cry:

Knuppel 8 december 2007 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door John2one (Bericht 3133901)
en zeker over België hoor ik gisteren dat 80% wil dat België blijft bestaan

Dat wilden de Tsjecho-Slowaken ook, alleen stemden ze zo verschillend in beide landsdelen dat er geen regering meer op poten kon worden gebracht.

Knuppel 8 december 2007 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3134040)
De vakbondsvertegenwoordiging in KMO's is ook een Europese beslissing. Elke week of maand dat ze niet uitgevoerd wordt betalen we een boete. Voor de verkiezingen deed de SPa een voorstel om de vertegenwoordiging in KMO's in te voeren, maar dat werd afgeschoten na lobbywerk van UNIZO, dus betalen we de boete:cry:

Bwa. 'We' belaten elke dag de Brusselse boetes omdat de heren uit Brussel wel onze luchthaven claimen als 'Brussel-nationaal' maar niet willen dat de vliegers die er opstijgen hen tot in Brussel last bezorgen.

De lusten voor Brussel.

De lasten voor Vlaanderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be