Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De rechtstaat aan het werk. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99147)

Animalman 9 december 2007 10:00

De rechtstaat aan het werk.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-YouTube.dhtml

Hoe kan een serieus mens van een inbreker zeggen dat zijn privacy wordt geschonden als hij gefilmd wordt terwijl hij inbreekt.
Een bordje 'CCTV in action' naast de deur?
Of gewoon niet zo stom zijn om het op youtube te plaatsen?

duveltje382 9 december 2007 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Animalman (Bericht 3134530)
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-YouTube.dhtml

Hoe kan een serieus mens van een inbreker zeggen dat zijn privacy wordt geschonden als hij gefilmd wordt terwijl hij inbreekt.
Een bordje 'CCTV in action' naast de deur?
Of gewoon niet zo stom zijn om het op youtube te plaatsen?

Het zagen er wel Vlamingen uit moet ik eerlijk zeggen :roll::roll::roll:

De schoofzak 9 december 2007 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3134538)
Het zagen er wel Vlamingen uit moet ik eerlijk zeggen :roll::roll::roll:

Ja maar, wat voor soort Vlamingen?
Vlamingen uit Sjarlerwa?
Vlamingen uit Borgerokko?
Vlamingen uit Polen, en zo ja uit de NoordPool of de ZuidPool?
Vlamingen uit Genk die zich dood rijden?

DenKempenzoon 9 december 2007 10:29

Als je op je eigendom niet meer mag filmen, waar eindigt het dan...

Eens benieuwd of ze de inbrekers vinden.

De schoofzak 9 december 2007 10:44

Hoe zou zo'ne inbreker reageren als ie zichzelf ziet op het internet?

Enne, zou het juridisch iets uithalen, mocht je een bordje hangen naast dat bestaande bordje met de hond van "hier waak ik":
op dat bordje de tekst: u wordt gefilmd. U gaat akkoord met de publikatie van de film. Als u niet akkoord gaat, gelieve dan buiten te blijven.

Ernstig nu: eigenlijk is er geen probleem.
Voorbeeld: in die geschiedenis waar de dief zich dood reed toen hij achtervolgd werd door de eigenaar: wel, die eigenaar mag geen snelheidsovertredingen plegen tijdens die achtervolging.
Je kan toch moeilijk in de wet zetten dat je toch sneller mag rijden, als je je eigen dief of die van je buur aan het achtervolgen zijt.
En het zou pas echt een drama geweest zijn, mocht die achtervolgende eigenaar, tijdens die achtervolging, een meisje op haar fiets had aangereden omdat hij ze niet meer kon ontwijken door zijn te hoge snelheid.

Maar het is wel aan onze politiekers, en aan onze minister van Zustitie (van de kwaliteit en maatschappij-vizie als Onkeldinges ????????) om ervoor te zorgen dat de wetten zodanig ineen zitten dat er geen vrijspraak kan komen voor die dieven, omwille van dat filmke op het internet.
Er moet gesleuteld worden aan de vereenvoudiging van de wetten, en aan de gevolgen van prosedurefouten e.d.m., maar, maar, ... ra ra, wat zou er in de weg staan ...

Animalman 9 december 2007 23:03

Ze zullen de mogelijkheid tot procedurefouten er nooit uithalen, die gebruiken ze voor zichzelf.

Desiderius 9 december 2007 23:09

Gewoon niet zo stom zijn om het voor het proces op Youtube te zetten.

(pas nad�*t het krapuul z'n verdiende straf heeft gekregen, kan je nog effe natrappen indien gewenst. Hoewel de geviseerde dan ook weer zou kunnen procederen.)

praha 9 december 2007 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 3136126)
Gewoon niet zo stom zijn om het voor het proces op Youtube te zetten.

(pas nad�*t het krapuul z'n verdiende straf heeft gekregen, kan je nog effe natrappen indien gewenst. Hoewel de geviseerde dan ook weer zou kunnen procederen.)

btw Desi... is het nu al toegestaan om zelf genomen beeldmateriaal aan te wenden en in hoever worden ze als bewijslast aanschouwd ?
( 'k weet dat dat in de maak was... maar ken de exacte afloop er niet van )

Animalman 9 december 2007 23:17

Stel: Ik zie iemand inbreken en doe niks anders dan alles filmen met mijn gsm. (een uitzonderlijk staaltje van zelfbeheersing zeg maar)
Kan dat nu gebruikt worden als bewijsmateriaal? De dieven wisten tenslotte niet dat ze gefilmd werden en hebben dus ook hun akkoord niet gegeven...

pinbag 9 december 2007 23:39

zolang je het niet verspreid in het openbaar.

Denk ik.

Desiderius 9 december 2007 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 3136149)
btw Desi... is het nu al toegestaan om zelf genomen beeldmateriaal aan te wenden en in hoever worden ze als bewijslast aanschouwd ?
( 'k weet dat dat in de maak was... maar ken de exacte afloop er niet van )

In een privé-woning, jij maakt beelden met je bewakingscamera (ruim begrip overigens): kunnen gebruikt worden.

Je monteert een camera aan de buitengevel en filmt op de openbare weg (of filmt het zaakje met je GSM vanop straat): probleem. Afhankelijk van de situatie zullen de beelden niet ontvankelijk worden beschouwd.

Altijd probleem: als je de beelden publiek maakt.
Dus: eerst proces z'n beslag laten krijgen.

Chipie 9 december 2007 23:47

Ik ben eens benieuwd hoe de vakbonden van de inbrekers gaan reageren...
Want dit kan toch niet!...

giserke 10 december 2007 16:42

Sinds wanneer is het verboden huistaferelen op internet te plaatsen?
Bij genodigde gasten kun je nog aaneemen dat ze moeten toestemming geven, maar ongenodigde gasten worden geacht daar niet te zijn.

giserke 10 december 2007 16:49

Eigenaardige vaststelling.
Linkse rakkers stellen in de pers dat de privacy geschonden wordt,
Terwijl hun partijen vrolijk meestemmen in de Europese commissie om biometrische gegevens zoals vingerafdruk en gelaatscan op te nemen in de chip van het paspoort die men dan nog van op afstand kan inlezen zonder dat we het weten.

Hoomer 10 december 2007 16:56

Dus ik film een moord met een illegale en verborgen camera, de rechtbank zegt illegaal verkregen bewijsmateriaam, de moordenaar word vrijgesproken wegens gebrek aan bewijzen, alhoewel de moord gewoon gefimd is.
Tja waarom is België zo een aantrekkelijk land, voor misdadigers?

Vorenus 10 december 2007 16:56

Gewoon bij de ingang een klein tekstje plaatsen " bij het betreden van het huis zonder toestemming verklaart u zich akkoord met de huisregels."

En stel een huisregel op dat men bij het betreden zonder toestemming zich akkoord verklaard met afstand van portretrechten die gemaakt zijn in het huis.

giserke 10 december 2007 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 3137501)
Gewoon bij de ingang een klein tekstje plaatsen " bij het betreden van het huis zonder toestemming verklaart u zich akkoord met de huisregels."

En stel een huisregel op dat men bij het betreden zonder toestemming zich akkoord verklaard met afstand van portretrechten die gemaakt zijn in het huis.

afstaan van rechten moet met een getekende overeenkomst gebeuren.
Dus iedereen die binnenkomet eerst even een briefje laten ondertekenen...:roll: :lol:

HAMC 10 december 2007 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3136242)
Ik ben eens benieuwd hoe de vakbonden van de inbrekers gaan reageren...
Want dit kan toch niet!...

Welke vakbond is dat? Ik weet voor de corrupten is er het ABVV, maar inbrekers?

giserke 10 december 2007 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3137511)
Welke vakbond is dat? Ik weet voor de corrupten is er het ABVV, maar inbrekers?

De PS

Vorenus 10 december 2007 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 3137509)
afstaan van rechten moet met een getekende overeenkomst gebeuren.
Dus iedereen die binnenkomet eerst even een briefje laten ondertekenen...:roll: :lol:

Slechts een detail.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be