Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   What if: nieuwe verkiezingen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99156)

Patriot! 9 december 2007 13:16

What if: nieuwe verkiezingen!

Stel dat er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven, wat zou u stemmen?

duveltje382 9 december 2007 13:20

En andere vraag dan mij dus,mss eens leren begrijpend lezen ;)

duveltje382 9 december 2007 13:22

Kan ik ook kiezen voor lijst Dedecker :roll:

Patriot! 9 december 2007 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3134926)
Kan ik ook kiezen voor lijst Dedecker :roll:

Ja.

Max van Dietschland 9 december 2007 13:30

Voor de senaat: CD&V-NVA
Voor de kamer: Vlaams Belang

omaplop 9 december 2007 14:07

Blijkbaar weten ze in Wallonië niet dat nieuwe verkiezingen niet mogelijk zijn, want ook daar gaan stemmen op om die te laten doorgaan.

Wel bij de bevolking, niet bij de politiekers.

Patriot! 9 december 2007 14:08

Oké, laten we het op de Kamer houden - dat is toch de belangrijkste Assemblée.

Zwartengeel 9 december 2007 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 3135030)
Blijkbaar weten ze in Wallonië niet dat nieuwe verkiezingen niet mogelijk zijn, want ook daar gaan stemmen op om die te laten doorgaan.

Wel bij de bevolking, niet bij de politiekers.

Niet echt zo verwonderlijk als je al ziet hoe daar alleen de splitsing van BHV al in de media bewust verkeerd wordt uitgelegd. Waarom zouden ze de mensen dan op de hoogte brengen van het ongrondwettelijke karakter van nieuwe verkiezingen?

Pelgrim 9 december 2007 15:01

boycotten uiteraard, net als de vorige keer, zolang BHV niet gesplitst is. Ik vind dat we deze keer zelfs actief de stembussen in de fik moeten gaan steken en de nieuwe verkiezingen fysiek onmogelijk maken.

HAMC 9 december 2007 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3135129)
boycotten uiteraard, net als de vorige keer, zolang BHV niet gesplitst is. Ik vind dat we deze keer zelfs actief de stembussen in de fik moeten gaan steken en de nieuwe verkiezingen fysiek onmogelijk maken.

Misschien moeten we dat iets meer prive afspreken. :)

roger verhiest 9 december 2007 16:16

terug kiezen per arrondissement en alles is wettelijk in orde.. Overigens vind ik dat grote (provinciale) kieskringen de democratische kloof tussen de burger en de politiek vergroot resp; de greep van de partijbesturen op de individuele kandidaten versterkt. Ik ben voor kleinere kieskringen - op die manier wordt BHV nl. ook gesplitst en zal het democratisch gehalte van verkiezingen vergroten (ook de drempel(s) worden kleiner).

Als compromis zou een 2-stemmensysteem zoals in de BRD het overwegen waard zijn. Verkiezingen boycotten is een goed idee voor alle meer extreem denkende mensen - zou meteen ook alle belastingen weigeren te betalen, alle uitkeringen weigeren.. enkel "in het zwart" werken en als "sans papiers" door het leven gaan.

Knuppel 9 december 2007 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 3134913)

Ik ga niet meer stemmen tot BHV gesplitst is.

AVV 9 december 2007 20:42

Nu kunnen we nog uren lullen en debatteren hier op dit forum, ik weet wel heel zeker dat de Vlaamse partijen nu al bij voorbaat voor de Belgische oplossing gaan (gekozen hebben) kiezen.

Wat een verschil met de nodige Vlamse 'vitaminen' die een mens kan opdoen als luisteraar in de waagnatie vandaag.
En om vooral nog meer ervan overtuigd te zijn dat de enige kans op succes de standvastige en onwrikbare houding (al 30jaar lang) van de enige Vlaamse oppositiepartij is! En dat ze ondanks alle mogelijke, 'ontoelaatbare' middelen van het regime wel degelijk weegt op de Vlaamse besluitvorming.
Dat ze haar ziel niet verkoopt, maakt haar alleen maar krachtiger en geloofwaardiger.

the outlaw torn 9 december 2007 20:58

ik zou vr zowel kamer als senaat VB stemmen, de anderen draaien hun kazak met de wind én het kartel is nt extreem genoeg meer ( nt dat ze dat ooit genoeg geweest zijn, mr soit )

Bertt 9 december 2007 21:01

Voor mij Groen!, zowel Kamer als Senaat. Moest er de verkiezing zijn voor premier, dan wordt het Guy Verhofstadt.
Groen! is de partij die het dichtst aansluit bij mijn politieke overtuiging en die volgens mijn overtuiging één van de weinige partijen is die echt op lange termijn denkt.

HAMC 9 december 2007 21:02

Citaat:

What if: nieuwe verkiezingen!
Dan klaag ik de staat aan, die zullen nogal verschieten, gewoonlijk is het omgekeerd.

lombas 9 december 2007 21:16

Nu: thuis blijven.

Als het Grondwettelijk Hof zegt dat het mag (en dus moet): blanco.

Jaani_Dushman 9 december 2007 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 3134913)

Deze keer kan de PVDA fluiten naar mijn stem.
Waarschijnlijk CAP (senaat) en de N-VA'ers van de CD&V/N-VA-lijst (kamer).

Jaani_Dushman 9 december 2007 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3135326)
Overigens vind ik dat grote (provinciale) kieskringen de democratische kloof tussen de burger en de politiek vergroot resp; de greep van de partijbesturen op de individuele kandidaten versterkt. Ik ben voor kleinere kieskringen - op die manier wordt BHV nl. ook gesplitst en zal het democratisch gehalte van verkiezingen vergroten (ook de drempel(s) worden kleiner).

:thumbsup:

straatrue 9 december 2007 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3136050)
Deze keer kan de PVDA fluiten naar mijn stem.
Waarschijnlijk CAP (senaat) en de N-VA'ers van de CD&V/N-VA-lijst (kamer).

Wat heeft PVDA u misdaan?
Er staan nochtans interessante teksten op hun site

http://www.pvda.be/nl/nieuws/article...ialiseren.html

En van uiterst links naar uiterst rechts? Van standvastigheid gesproken.

Van solidair naar Niets - Voor Anderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be