Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   bussiness is bussiness: Sarkozy nodigt moordenaar Khadafi uit in Paris (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99172)

forumspook 10 december 2007 06:16

bussiness is bussiness: Sarkozy nodigt moordenaar Khadafi uit in Paris

Ons gewiekste en scrupuulloos zakenmannetje laat weer eens van zich horen: hij nodigt de terrorist & moordenaar Khadafi uit in de Franse hoofdstad. Men spreekt over een contract van 20 mijard euros, niks als voor wapens allerhande: Rafale vliegtuigen, gevechtshelicopters en doe maar op. Om nog niet te spreken over de TGV. Alles is vergeven en vergeten, een bladzijde omgedraait, Khadafi is nu een "goeie".
Pittig detail: het bezoek van de brave kerel uit het Midden Oosten is gepland op de "Dag der Mensenrechten"...:lol: Met opzet? Van dit cynisch duo -Sarko & Khadafi- moet men van niks versteld staan!

forumspook 10 december 2007 15:55

Wel een beetje normaal dat niemand hierop reageert, héhé...Nu zit ik wel een beetje tegen veel mensen hun schenen te stampen zeker?
Tussen degenen die Sarkozy verafschuwen, maar Khadafi een moedig man vinden, een grote arabische leider die voor niemand plooit, en de anderen die Sarkozy een hoop voor Frankrijk (eindelijk een rechtse!), en Khadafi een vulgaire moordenaar vinden blijft er niet veel volk over.
Ik echter vind het doodnormaal dat een gewetenloze wapensjacheraar zaken doet met een even gewetenloze moordenaar, maar niet dat beiden staatshoofden zijn.

kelt 10 december 2007 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3137345)
Wel een beetje normaal dat niemand hierop reageert, héhé...Nu zit ik wel een beetje tegen veel mensen hun schenen te stampen zeker?
Tussen degenen die Sarkozy verafschuwen, maar Khadafi een moedig man vinden, een grote arabische leider die voor niemand plooit, en de anderen die Sarkozy een hoop voor Frankrijk (eindelijk een rechtse!), en Khadafi een vulgaire moordenaar vinden blijft er niet veel volk over.
Ik echter vind het doodnormaal dat een gewetenloze wapensjacheraar zaken doet met een even gewetenloze moordenaar, maar niet dat beiden staatshoofden zijn.

Het omschrijven van Sarkozy als "gewetensloze wapensjacheraar" en Kadhafi als "gewetensloze moordenaar" ,terwijl de ene zich houdt aan alle internationale wetgeving ter zake(Libie is niet onderhevig aan sancties op de vooziene militaire spulletjes) en de andere Libie alweer een tijdje teruggebracht heeft in de normale internationale omgeving lijkt me overdreven.....

Overigens,ik kan niet direct bedenken welke misdaad "Libie" jegens Frankrijk begaan heeft,en de Lockerbie-affaires en de chemische- en nucleaire ambities zijn lang geleden al voor de rechtbank en/of volgens internationale normen afgehandeld,zo afdoende dat ook GB en de VS niet speciaal moeilijk meer doen....

Elio di Supo 10 december 2007 18:01

Vloeit een en ander niet voort uit afspraken die werden gemaakt toen Sarkozy had bemiddeld voor de vrijlating van die Bulgaarse verpleegsters?

Lof der Zotheid 10 december 2007 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3136420)
Pittig detail: het bezoek van de brave kerel uit het Midden Oosten is gepland op de "Dag der Mensenrechten"...:lol: Met opzet? Van dit cynisch duo -Sarko & Khadafi- moet men van niks versteld staan!

Klein detail: Libië ligt niet in het Midden-Oosten, maar in Noord-Afrika...

lombas 10 december 2007 21:19

Pas op, het Groene Boekje is wel in orde en Qadhafi is een toffe pee. Die doet dat goed.

forumspook 10 december 2007 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 3138035)
Klein detail: Libië ligt niet in het Midden-Oosten, maar in Noord-Afrika...

OK: kleine vergissing.

forumspook 10 december 2007 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 3137630)
Vloeit een en ander niet voort uit afspraken die werden gemaakt toen Sarkozy had bemiddeld voor de vrijlating van die Bulgaarse verpleegsters?

De Europese Unie was al jaren aan het bemiddelen om die vrouwen vrij te krijgen. Sarkozy heeft daarna precies gedaan alsof alles dankzij hem was.
We weten ook niet welke toegevingen hij allemaal gedaan heeft aan de kolonel. Ondertussen verkoopt hij volop wapens aan die killer/tyran.

forumspook 10 december 2007 22:56

[quote=kelt;3137559]Het omschrijven van Sarkozy als "gewetensloze wapensjacheraar" en Kadhafi als "gewetensloze moordenaar" ,terwijl de ene zich houdt aan alle internationale wetgeving ter zake(Libie is niet onderhevig aan sancties op de vooziene militaire spulletjes) en de andere Libie alweer een tijdje teruggebracht heeft in de normale internationale omgeving lijkt me overdreven.....

Overigens,ik kan niet direct bedenken welke misdaad "Libie" jegens Frankrijk begaan heeft,en de Lockerbie-affaires en de chemische- en nucleaire ambities zijn lang geleden al voor de rechtbank en/of volgens internationale normen afgehandeld,zo afdoende dat ook GB en de VS niet speciaal moeilijk meer doen....[/quote]vraag het aan de nabestaanden van het vliegtuig dat hij laten ontploffen heeft. Nog iets: voor de fameuze Bulgaarse verpleegsters, ten onrechte beschuldigt, gevangen gezet, gemarteld, verkracht jaren lang in de Lybische kerkers, heeft de kolonel een énorm losgeld gevraagd. Dat kwam zo ongeveer overeen met wat hij als schadevergoeding moeten betalen heeft voor de slachtoffers van zijn bomaanslag op dat lijnvliegtuig.
En er is natuurlijk petrol gevonden in Lybië, dat maakt veel goed , hé! Real-politiek noemen ze dat...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be