Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Gesloten topics. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99192)

Rudy 10 december 2007 18:24

Gesloten topics.

Een vraag aan de moderatie.

Waarom worden gesloten topics niet verwijderd ? Ik denk in het bijzonder aan de gesloten topics binnen de rubriek "maatschappij en samenleving".

Kadee 17 december 2007 18:17

Sommige worden effectief verwijderd omdat ze in het geheel niet relevant zijn. Sommige topics die gesloten worden kunnen echter wel relevant blijven en dus voor inzage toegankelijk.

Rudy 17 december 2007 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kadee (Bericht 3153281)
Sommige worden effectief verwijderd omdat ze in het geheel niet relevant zijn. Sommige topics die gesloten worden kunnen echter wel relevant blijven en dus voor inzage toegankelijk.

Kadee,

Kan je mij eens uitleggen wat de meerwaarde zou kunnen zijn van een gesloten topic ?

Pantoffeldiertje 17 december 2007 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3153349)
Kadee,

Kan je mij eens uitleggen wat de meerwaarde zou kunnen zijn van een gesloten topic ?

Een zeer gevoelige kwestie die gesloten is wegens gescheld maar waar toch de zaak van twee kanten en objectief belicht wordt?

Kadee 18 december 2007 19:20

Citaat:

Kadee,

storen die threads u dan?

Rudy 19 december 2007 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kadee (Bericht 3155511)

Ja

Als een draad wordt gesloten lijkt het mij vanzelfsprekend dat er om te beginnen wordt vermeld, in de afsluitingspost, waarom de draad wordt gesloten.

Ik stel 2 redenen vast tot sluiting van een draad:

1. De discussie wordt op de verkeerde plaats gevoerd, wat kan worden opgelost door deze simpelweg te verplaatsen naar de juiste rubriek;

2. Of, het gaat helemaal om geen discussie, wegens schelden (bijvoorbeeld) of om welke reden ook, en dan kan de draad worden verwijderd of verplaatst naar "koeien en kalveren".

En, dat de gesloten draad toch automatisch naar de achtergrond verdwijnt vind ik geen argument.

mvg

Rudy 19 december 2007 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kadee (Bericht 3155511)

... waarmee duidelijk wordt dat "politics.be" een tijdelijk studententijdproject is, zoals Blockwatch.

tronca 20 december 2007 02:48

Wij vinden het zinvol om gesloten threads te laten staan als signaal aan andere gebruikers. Zo zien anderen waarom threads gesloten worden. Bovendien, als we threads gewoon verwijderen krijgen we de vraag waar de thread naar toe is. Ze gewoon laten staan is dus efficiënter. Threads die niet door de beugel kunnen worden verwijderd.

Kadee 20 december 2007 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3157525)
... waarmee duidelijk wordt dat "politics.be" een tijdelijk studententijdproject is, zoals Blockwatch.

dit "tijdelijk studententijdproject" draait al redelijk wat jaren mee, en geen enkele medewerker wordt betaald, dus vragen we begrip voor het feit dat we niet over de middelen beschikken om de zaken echt professioneel aan te pakken.

Rudy 26 december 2007 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kadee (Bericht 3159007)
dit "tijdelijk studententijdproject" draait al redelijk wat jaren mee, en geen enkele medewerker wordt betaald, dus vragen we begrip voor het feit dat we niet over de middelen beschikken om de zaken echt professioneel aan te pakken.

Begrijp ik ook wel hoor, met alle respect voor wie op vrijwillige basis een forum in goeie banen wilt leiden.

Toch even dit: Om professioneel op te treden hoef je niet desnoods een cent meer te verdienen.

eno2 20 februari 2008 13:37

Citaat:

Kadee,

Waarom zouden daar geen interessante bijdragen kunnen instaan van Jan Pol en Pier?

Rudy 20 februari 2008 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3266709)
Waarom zouden daar geen interessante bijdragen kunnen instaan van Jan Pol en Pier?

Dan hoeft die topic ook niet gesloten te worden hé Eno. Desnoods kunnen de belasterende reakties worden verwijderd.

eno2 20 februari 2008 15:38

zie onder

eno2 20 februari 2008 15:38

Soms kuisen ze die threads ook helemaal manueel uit.
U zal begrijpen dat dit een erg tijdrovend, vies, vuil en zwaar werkje is voor onbetaalde vrijwilligers.

Rudy 20 februari 2008 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3266956)
U zal begrijpen dat dit een erg tijdrovend, vies, vuil en zwaar werkje is voor onbetaalde vrijwilligers.

Ook juist. Maar dit is nu eenmaal de taak voor wie zich engageert, onderbetaald of totaal vrijwillig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be