Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Leterme bereid om vicepremier te worden onder Verhofstadt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99236)

Ovidius 11 december 2007 15:17

Leterme bereid om vicepremier te worden onder Verhofstadt

Citaat:

Leterme bereid om vicepremier te worden onder Verhofstadt

Er ligt een scenario op tafel waarbij aftredend premier Guy Verhofstadt de interimregering zou leiden en Yves Leterme voor CD&V vicepremier zou worden. Leterme zou de portefeuille Financiën en Institutionele Hervormingen krijgen, waardoor hij de staatshervorming op de rails kan zetten. In CD&V kringen wordt het scenario ontkend. Volgens de woordvoerder van Verhofstadt is het nieuws 'voorbarig'.

Leterme kan zich vinden om voorlopig te functioneren als tweede viool, en zou dan tegen Pasen de fakkel kunnen overnemen om een definitieve regering te leiden. Guy Verhofstadt staat niet te springen om een interimkabinet te leiden, maar is bereid om het te doen als het de politieke situatie kan deblokkeren. Dat bevestigden goedgeplaatste bronnen.

Lees verder

Ik vermoed dat ook deze piste geen kans zal maken, vooral aan Franstalige kant waar Reynders zijn oog heeft laten vallen op de Wetstraat 16. Ik betwijfel of Leterme überhaupt nog aanvaardt zal worden aan Franstalige kant?

EDIT: Opgelet voor ballonekes van kranten, dit zou er weer zo één kunnen zijn.

I amsterdam 11 december 2007 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius (Bericht 3139744)
Ik vermoed dat ook deze piste geen kans zal maken, vooral aan Franstalige kant waar Reynders zijn oog heeft laten vallen op de Wetstraat 16. Ik betwijfel of Leterme überhaupt nog aanvaardt zal worden aan Franstalige kant?

EDIT: Opgelet voor ballonekes van kranten, dit zou er weer zo één kunnen zijn.

Het schijnt al weer achterhaald te zijn.
Veranderingen bij de politici gaan nu niet per dag maar per uur.

Philips Inc. 11 december 2007 15:22

Dat laatste betwijfel ik ook. De CD&V zou best het 1e ministerschap aan de blauwe laten, in ruil voor een flinke staatshervorming.

Knuppel 11 december 2007 15:22

Citaat:

Opgelet voor ballonekes van kranten, dit zou er weer zo één kunnen zijn.
Dat was de eerste reactie van mijn ventje toen hij het las.

Dit is het zoveelste balonnetje.
De CD&V ontkent het trouwens ook.

Tavek 11 december 2007 15:23

Ballon is al kapotgeprikt.

I amsterdam 11 december 2007 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc. (Bericht 3139757)
Dat laatste betwijfel ik ook. De CD&V zou best het 1e ministerschap aan de blauwe laten, in ruil voor een flinke staatshervorming.

Als dat zo is, dan zou het toch Reynders moeten zijn en niet Verhofstadt.

Knuppel 11 december 2007 15:25

Het is wel duidelijk wie door de media gediend wordt.
Niet dan?

roger verhiest 11 december 2007 15:25

Van zodra men posten begint te verdelen is de oplossing nabij...

Daimanta 11 december 2007 15:26

Van balon tot doorgeprikt in 8 uur. Raar volk, die Belgen.

Knuppel 11 december 2007 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3139761)
Als dat zo is, dan zou het toch Reynders moeten zijn en niet Verhofstadt.

Ik geloof idd nooit dat de winnaars van de verkiezingen onder de verliezer zullen willen dienen.

Knuppel 11 december 2007 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3139764)

Eerder zogauw niemand het nog nodig heeft de media voor zijn balonnenwinkel te spannen.

Ovidius 11 december 2007 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3139758)
Dat was de eerste reactie van mijn ventje toen hij het las.

Slim ventje dat je daar hebt, maar idd we zijn op die zes maanden allemaal wel wat achterdochtiger geworden en vooral wijzer als het gaat over krantenartikelen te interpreteren.
Citaat:

Dit is het zoveelste balonnetje.
De CD&V ontkent het trouwens ook.
Persoonlijk speelt het geen rol voor mij wie de fakkel draagt, het zal trouwens een vergiftigd geschenk zijn voor iedereen die er zich aan waagt.

Ovidius 11 december 2007 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3139768)
Van balon tot doorgeprikt in 8 uur. Raar volk, die Belgen.

Ovidius 11 december 2007 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 3139760)
Ballon is al kapotgeprikt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3139771)
Ik geloof idd nooit dat de winnaars van de verkiezingen onder de verliezer zullen willen dienen.

Pas op, Leterme is niet vies van een bocht meer of minder dat heeft hij reeds bewezen de laatste maanden.

Knuppel 11 december 2007 15:39

Citaat:

het zal trouwens een vergiftigd geschenk zijn voor iedereen die er zich aan waagt.

Financiën en Institutionele Hervormingen bedoel je toch?

Ovidius 11 december 2007 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3139764)

Denk je? Ik zie nog niet direct oplossingen hoor, alles wordt nog afgeschoten, het is nu zelfs persoonlijk geworden op veel vlakken. Zowel aan Vlaamstalige kant met het veto tegen Verhofstadt als aan Franstalige kant met de veto's tegen Di Ruppo en Reynders en Milquet.

De puzzel wordt er steeds moeilijker door ook. Cool

Ovidius 11 december 2007 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3139794)
Financiën en Institutionele Hervormingen bedoel je toch?

Alles Knuppel, het is daar een puinhoop. Financiën, staatshervorming, buitenlandse perceptie over België, etc...

fransV 11 december 2007 15:55

flink

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc. (Bericht 3139757)

Wat houdt dat in een flinke staatshervorming?Alles bij het oude laten ?

Garry 11 december 2007 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius (Bericht 3139793)
Pas op, Leterme is niet vies van een bocht meer of minder dat heeft hij reeds bewezen de laatste maanden.

Ik zie hier niets anders dan Leterme dit en leterme dat en CD&V zus en zo, maar waar zit het NVA in het verhaal. Heeft het CD&V het NVA gedumpt misschien? In dat geval is het goed mogelijk dat YL zijn zoveelste bocht heeft genomen. Daar zal VB zeer opgetogen over zijn. Hop naar de zoveeste grote overwinning.

Chipie 11 december 2007 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3139815)
Ik zie hier niets anders dan Leterme dit en leterme dat en CD&V zus en zo, maar waar zit het NVA in het verhaal. Heeft het CD&V het NVA gedumpt misschien? In dat geval is het goed mogelijk dat YL zijn zoveelste bocht heeft genomen. Daar zal VB zeer opgetogen over zijn. Hop naar de zoveeste grote overwinning.

Ja, waarom BDW niet voordragen als premier? :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be