Dimitri |
12 december 2007 00:08 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
(Bericht 3141022)
Als privatiseren gelijk staat aan dwangmatig meer bedrijfspostjes voor aftandse partijbonzen creëren, nee dank u.
Als privatiseren gelijk staat aan "Ok, we hebben er vanaf ... NU niks meer mee te maken", graag dan.
Jammer genoeg neigt het Belgische model altijd naar de eerste vorm (zie energiemarkt).
|
In België gelooft de meerderheid van de politiek nog niet in verzelfstandiging, laat staan liberalisering. Men is gewend alles vanuit de politiek te bepalen en het liefst blijft men dat doen, zo lijkt het. Waarschijnlijk verandert dat niet eerder dan wanneer Europese regelgeving verzelfstandiging of privatisering oplegt.
Ik vind het alvast jammer dat Vlaanderen zich niet afzet tegen dit Belgische beleid. In plaats van een Vlaamse vertegenwoordiger in de raad van beheer van de NMBS, had men beter de overheveling het beheer over de infrastructuur kunnen opeisen. Als Infrabel opgesplitst wordt in een Vlaamse en een Waalse spoorbeheerder, kan Vlaanderen zelf gaan bepalen wie er over het Vlaamse spoor rijdt. Dat hoeft dan niet perse meer de NMBS te zijn, die net als de NS destijds weinig op lijkt te hebben met spoorvernieuwingen als integratie van trein en tram/metro (lightrail), het inzetten van lichte treinen die tezelfdertijd meer stations kunnen bedienen, decentralisatie, etc.
|