Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Reynders, de gematigde als redder van het vaderland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99257)

lomeanor 11 december 2007 19:45

Reynders, de gematigde als redder van het vaderland

1 Bijlage(n)
De laatste weken is er in de media een ontzettende campagne aan de gang om Reynders voor te stellen als de meest gematigde Franstalige, de redder des vaderlands die de twee gemeenschappen weer met elkaar zal verzoenen.

Deze régimepropaganda staat echter haaks op de werkelijheid. De propagande die Reynders in de Vlaamse gemeentes van Halle-Vilvoorde durft te verspreiden toont ons een hele andere werkelijheid aan.

Mocht een Vlaamse partijvoorzitter zoiets durven schrijven, Wallonië zou in rep en roer staan. In Vlaanderen kraait hier echter geen haan naar...

Zwartengeel 11 december 2007 19:52

D�*t krijgen we dan weer in de reguliere media niét te lezen.

stropdrager 11 december 2007 19:52

Reynders is een even grote Vlamingenhater als Maingain, meer heb ik over die man niet te zeggen.

lomeanor 11 december 2007 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3140328)
D�*t krijgen we dan weer in de reguliere media niét te lezen.

Hoe zou dat nu komen met zulk een kritische en onpartijdige media. ;-)

omaplop 11 december 2007 19:55

Is toch al van verleden jaar??

Nu totale verwarring in Wallonie: MR verwijt CDh kartel te vormen met PS en wil in de oppositie gaan.

Aldus zou Reynders ook zijn woord gestand blijven en NIET in een regering stappen met de PS

stropdrager 11 december 2007 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3140308)
De laatste weken is er in de media een ontzettende campagne aan de gang om Reynders voor te stellen als de meest gematigde Franstalige, de redder des vaderlands die de twee gemeenschappen weer met elkaar zal verzoenen.

Deze régimepropaganda staat echter haaks op de werkelijheid. De propagande die Reynders in de Vlaamse gemeentes van Halle-Vilvoorde durft te verspreiden toont ons een hele andere werkelijheid aan.

Mocht een Vlaamse partijvoorzitter zoiets durven schrijven, Wallonië zou in rep en roer staan. In Vlaanderen kraait hier echter geen haan naar...

Heb jij die brief vorig jaar in je brievenbus gekregen?

lomeanor 11 december 2007 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 3140337)

Wat maakt dat uit? Hij zal wel niet plots van idee veranderd zijn.
Trouwens, hij zei net hetzelfde in een folder dit jaar waarin hij de kandidaten van het kartel MR-FDF aanprees.

Hij is dus recidivist. ;-)

lomeanor 11 december 2007 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3140342)
Heb jij die brief vorig jaar in je brievenbus gekregen?

Ja, die heb ik in mijn brievenbus gekregen.

En mijn brievenbus staat dus in een Vlaamse gemeente.

stropdrager 11 december 2007 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 3140337)

Die brief dateert inderdaad van vorig jaar, voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2006. (ik vraag me trouwens af waarom Reynders voor de gemeenteraadsverkiezingen campagne heeft gevoerd in de gemeenten van Halle-Vilvoorde terwijl hijzelf in de gemeente Luik woont).

Maar de citaten van Yves Leterme over de Franstaligen in de rand dateren ook van 2006 en toch zijn er nog steeds mensen (vooral Franstaligen en belgicisten) die erover beginnen.

stropdrager 11 december 2007 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3140350)
Ja, die heb ik in mijn brievenbus gekregen.

En mijn brievenbus staat dus in een Vlaamse gemeente.

Hebben al de inwoners van Halle-Vilvoorde die brief gekregen? (dus ook de inwoners van Galmaarden, Liedekerke, Londerzeel, Zemst).

lomeanor 11 december 2007 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3140358)
(ik vraag me trouwens af waarom Reynders voor de gemeenteraadsverkiezingen campagne heeft gevoerd in de gemeenten van Halle-Vilvoorde terwijl hijzelf in de gemeente Luik woont).

Waarschijnlijk om als MR-voorzitter de lokale MR-FDF kandidaten te ondersteunen.
Citaat:

Maar de citaten van Yves Leterme over de Franstaligen in de rand dateren ook van 2006 en toch zijn er nog steeds mensen (vooral Franstaligen en belgicisten) die erover beginnen.
Dat is inderdaad het grote verschil, de selectiviteit van onze régimepers.

Trouwens, de feiten zijn dit jaar herhaald bij de verkiezingen. In de folder van MR-FDF voor de verkiezingen van juni stond net hetzelfde. Die heb ik ook bijgehouden, maar ik vind hem jammer genoeg niet meer terug.

lomeanor 11 december 2007 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3140366)
Hebben al de inwoners van Halle-Vilvoorde die brief gekregen? (dus ook de inwoners van Galmaarden, Liedekerke, Londerzeel, Zemst).

Ik heb geen contact met alle inwoners van Halle-Vilvoorde. ;-)

Maar hij is allessinds verspreid in Dilbeek, Sint-Pieters Leeuw, Gooik, Lennik en Zaventem (van die gemeenten ben ik zeker).

stropdrager 11 december 2007 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3140373)
Ik heb geen contact met alle inwoners van Halle-Vilvoorde. ;-)

Maar hij is allessinds verspreid in Dilbeek, Sint-Pieters Leeuw, Gooik, Lennik en Zaventem (van die gemeenten ben ik zeker).

Als er in Gooik ook al Franstalige propagandabrieven werden uitgedeeld, dan werden die brieven in heel Halle-Vilvoorde uitgedeeld (dus niet alleen in de gemeenten die grenzen aan het Brussels gewest). Gooik grenst namelijk aan de provincie Oost-Vlaanderen. Ik weet trouwens ook dat er in Affligem MR-FDF folders werden uitgedeeld.

lomeanor 11 december 2007 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3140393)
Als er in Gooik ook al Franstalige propagandabrieven werden uitgedeeld, dan werden die brieven in heel Halle-Vilvoorde uitgedeeld (dus niet alleen in de gemeenten die grenzen aan het Brussels gewest). Gooik grenst namelijk aan de provincie Oost-Vlaanderen. Ik weet trouwens ook dat er in Affligem MR-FDF folders werden uitgedeeld.

Als ik me niet vergis, is er hier op dit forum reeds eens een draad geweest mbt franstalige folders in Gooik.

Jammer dat die zoekfunctie niet werkt. :-(

ZERO 11 december 2007 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3140428)
Jammer dat die zoekfunctie niet werkt. :-(

http://www.google.com/search?source=...e+zoeken&meta=

lomeanor 11 december 2007 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ZERO (Bericht 3140445)

Heb ik ook geprobeerd, maar ik kan daar de desbetreffende draad niet vinden.

Jaani_Dushman 11 december 2007 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3140393)
Gooik grenst namelijk aan de provincie Oost-Vlaanderen. Ik weet trouwens ook dat er in Affligem MR-FDF folders werden uitgedeeld.

Idem voor Opwijk.

lombas 11 december 2007 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3140308)

Wat is de bron van dat kaartje?

Kim 11 december 2007 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3140550)
Wat is de bron van dat kaartje?

Met dank aan je wederhelft... ;)

lombas 11 december 2007 21:30

Hihi.

:-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be