![]() |
Modelgezin essentieel voor wereldvrede
Citaat:
|
Citaat:
Maar neen, het zijn maar het condoom, de pil en niet-traditionele gezinsvormen die de oorlogen veroorzaken. :? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij bedoelt de paus dat een man en een vrouw een betere, natuurlijke harmonie kunnen creëeren, elkaar beter in evenwicht kunnen houden en aanvullen. Zoiets als Yin (vrouwelijk) en Yang (mannelijk), Yin-Yin en Yang-Yang is onevenwicht.
|
Citaat:
|
Citaat:
Godslastering! Ketter! Je zou beter huwen, kindjes maken en meewerken aan de wereldvrede. Vooruit! |
Citaat:
|
Citaat:
Dit is de eigenlijke tekst. Het gaat eigenlijk vooral over de koppeling tussen het gezin als "hoeksteen van de samenleving" en het idee dat we allemaal deel uit maken van 1 grote "global family". Vrij mooie tekst, al ga ik er niet op alle punten mee akkoord. |
Citaat:
Bedankt om mij even te laten weten dat ik in principe ongelukkig ben en over psychische problemen beschik. En ik maar het tegendeel denken... |
Citaat:
Geen probleem, ik ga ooit wel eens huwen (volgens de vernieuwde huwelijkswetgeving van 2003) en dan zullen we veel kindjes maken (allé, toch proberen tot het lukt) |
Citaat:
Zo gelukkig lijken ze mij toch niet, om nog maar te zwijgen over de kinderen. |
Citaat:
zoietske als de vele oorlogen onstaan uit een yin-yang geharmoniseerde maatschappij waarin yin1 wat jaloers werd op yin2 ? |
Citaat:
wie weet biedt het nu wel soelaas btw stond yin nu voor vrouw en yang voor man ... anders moet ik mijn vorige post herschrijven ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Is Bush Rooms-Katholiek?
Ik dacht het niet. Rooms-Katholieke presidenten in de Verenigde Staten worden doodgeschoten. |
Wat mij persoonlijk betreft, ik geloof in het "gezin" als man-vrouw-kinderen en eventueel een losgeslagen tante, confer het Victoriaanse model dus.
Jammer genoeg ben ik zelf een Malthusiaan, en geloof ik dat de mens verheven is boven de natuur, en wens ik momenteel niet echt kinderen. Het is fijn idealen te hebben om er zelf niet aan te voldoen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be