Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Pleidooi voor soepeler drugsbeleid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99282)

Spinoza 12 december 2007 13:13

Pleidooi voor soepeler drugsbeleid

Van onze correspondent Bert Lanting
gepubliceerd op 12 december 2007 02:51 , bijgewerkt op 12 december 2007 13:02

BRUSSEL - Het kabinet moet bij andere landen aandringen op versoepeling van de internationale drugsverdragen, omdat de huidige repressieve aanpak niets oplevert. Dat bepleit een groep vertegenwoordigers uit de politiek, justitie en politie in een brief aan premier Balkenende.

De oproep is medeondertekend door ex-premier Van Agt, burgemeester Leers van Maastricht en europarlementariër Kathalijne Buitenweg (GroenLinks).

Volgens de ondertekenaars is het huidige cannabisbeleid ‘ongeloofwaardig’. ‘Zo wordt het gebruik in kleine hoeveelheden gedoogd, maar wordt de productie vervolgd.’ Gevolg is dat de illegale productie in feite wordt gestimuleerd.

‘In 1998 spraken de landen in VN-verband af dat de wereld in 2008 drugsvrij moet zijn. Die repressieve aanpak heeft volledig gefaald. Het is duidelijk dat we in 2008 voor een nieuwe aanpak moeten kiezen’, aldus Buitenweg.

Bron: de Volkskrant

Zuiver knip- en plakwerk is verboden op dit forum. Niet alleen omwille van auteursrechten. Dit forum dient om te discussiëren, en aangezien u hier geen aanzet tot discussie formuleerde, sluiten wij dit topic.

met groeten van,
de moderatie

eno2 12 december 2007 15:06

Citaat:

Soepeler dan in Nederland?
Het is nu al van viscositeit nul.

connect 12 december 2007 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 3141696)
‘In 1998 spraken de landen in VN-verband af dat de wereld in 2008 drugsvrij moet zijn.’

:lol::lol::lol::lol:

Morduk 12 december 2007 15:14

Welk drugsbeleid ?

Morduk 12 december 2007 15:18

Citaat:

‘In 1998 spraken de landen in VN-verband af dat de wereld in 2008 drugsvrij moet zijn. Die repressieve aanpak heeft volledig gefaald. Het is duidelijk dat we in 2008 voor een nieuwe aanpak moeten kiezen’, aldus Buitenweg.

En daarna gaan alle mensen van elkaar houden en is er geen kanker meer en geen stoute meneren die mensen zomaar doodschieten en geen oorlog en honger en...en...[wordt schuimbekkend van idealisme afgevoerd]

Daimanta 12 december 2007 15:20

Citaat:

Van onze correspondent Bert Lanting
gepubliceerd op 12 december 2007 02:51 , bijgewerkt op 12 december 2007 13:02

BRUSSEL - Het kabinet moet bij andere landen aandringen op versoepeling van de internationale drugsverdragen, omdat de huidige repressieve aanpak niets oplevert. Dat bepleit een groep vertegenwoordigers uit de politiek, justitie en politie in een brief aan premier Balkenende.

De oproep is medeondertekend door ex-premier Van Agt, burgemeester Leers van Maastricht en europarlementariër Kathalijne Buitenweg (GroenLinks).

Volgens de ondertekenaars is het huidige cannabisbeleid ‘ongeloofwaardig’. ‘Zo wordt het gebruik in kleine hoeveelheden gedoogd, maar wordt de productie vervolgd.’ Gevolg is dat de illegale productie in feite wordt gestimuleerd.

Bron: de Volkskrant

Leuk verhaal, maar compleet gelul. Zweden heeft pas een echt repressief beleid. En eentje die ook echt werkt, ik hoop dat in Nederland een keer de ogen open gaan en dat we dat beleid gaan volgen.

Maar dat zal wel niet gebeuren. Of zoals een Nederlandse politicus heeft gezegd: Als het Nederlandse beleid niet overeenstemt met de internationale regels, dan moeten we de internationale regels maar veranderen.

Pure arrogantie.

Savatage 12 december 2007 15:28

Simpele copy & paste. De oproep is trouwens ook al te gek om er gehoor aan te geven.

Infidel 12 december 2007 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3141978)
Leuk verhaal, maar compleet gelul. Zweden heeft pas een echt repressief beleid. En eentje die ook echt werkt, ik hoop dat in Nederland een keer de ogen open gaan en dat we dat beleid gaan volgen.

http://www.cedro-uva.org/lib/boekhout.drugsbeleid.html

Interessant artikel, die jouw mening toch deftig nuanceerd.
Ik ga toch voor het Nederlandse model, want het Zweedse lijkt mij compleet overdreven en belachelijk.
Hun "preventief beleid" is simpelweg desinformatie. Het is niets voor niets dat hun anti-drugsspotjes in programma's zoals 'Ruby Wax' commercial breakdown geraken'.

Bhairav 12 december 2007 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Infidel (Bericht 3142161)
http://www.cedro-uva.org/lib/boekhout.drugsbeleid.html

Interessant artikel, die jouw mening toch deftig nuanceerd.
Ik ga toch voor het Nederlandse model, want het Zweedse lijkt mij compleet overdreven en belachelijk.
Hun "preventief beleid" is simpelweg desinformatie. Het is niets voor niets dat hun anti-drugsspotjes in programma's zoals 'Ruby Wax' commercial breakdown geraken'.

Ja van rechts mag er best wel wat overdreven worden over drugs: liegen dat het o zo gevaarlijk is...omdat het gevaarlijk is?:roll:

duveltje382 12 december 2007 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3142179)
Ja van rechts mag er best wel wat overdreven worden over drugs: liegen dat het o zo gevaarlijk is...omdat het gevaarlijk is?:roll:

Weet wel wat je schrijft hé Bhairav,ik ben nen rechtse gast,en bezie mijn forum maar eens hé ;)

Bhairav 12 december 2007 16:37

Uw forum?

duveltje382 12 december 2007 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3142190)
Uw forum?

Mijn onderschrift eens aanklikken

Bhairav 12 december 2007 16:41

Ik kan niks zoeken op een bierforum.

duveltje382 12 december 2007 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3142199)
Ik kan niks zoeken op een bierforum.

Ok dan als je het niet begrijpt,geen erg hoor .....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be