Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   NMBS is er met aan lachen zeker ???? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99299)

abi 12 december 2007 17:10

NMBS is er met aan lachen zeker ????

Bron vrt

Citaat:

Spontane staking vertraagt treinverkeer

wo 12/12/07 - In het station Gent-Sint-Pieters is een spontane staking uitgebroken bij de machinisten. Die zal grote problemen veroorzaken tijdens de avondspits.

De machinisten zijn ontevreden over de nieuwe dienstregeling van de NMBS, die op zondag 9 december van kracht werd. Ze zijn ook misnoegd over hun eigen dienstrooster.

Daarop legden de machinisten het werk neer. De staking wordt erkend door de vakbonden ACV en ACOD. Sinds 14 uur vanmiddag is er overleg tussen de bonden en de directie van de NMBS.

Een tiental treinen is vanmiddag al niet vertrokken, en ook voor het avonduur worden er grote problemen verwacht.

Zowat dertig procent van de treinen zal niet uitrijden. Als alternatief worden er meer stoptreinen ingeschakeld, wat extra vertraging zal veroorzaken.

Volgens spoorbeheerder Infrabel zullen de grootste problemen zich situeren op de lijnen Gent-Genk, Eeklo, Kortrijk en Geraardsbergen.

Ook het verkeer van en naar de nationale luchthaven en alles wat via Brussel moet, zou vertraging oplopen.

Werken die eigenlijk nog wel,die van spoor ??

Den Ardennees 12 december 2007 17:12

Ze zouden alleszins hun ongenoegen op een andere manier moeten uiten. De enigen die ze treffen, zijn de reizigers, en bij die hebben ze al niet teveel sympathie meer met al die stakingen van de laatste jaren.

Burkide 12 december 2007 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3142256)
Ze zouden alleszins hun ongenoegen op een andere manier moeten uiten. De enigen die ze treffen, zijn de reizigers, en bij die hebben ze al niet teveel sympathie meer met al die stakingen van de laatste jaren.

Spreek voor jezelf ;-)

Den Ardennees 12 december 2007 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3142258)
Spreek voor jezelf ;-)

ik spreek voor mezelf én mensen die ik ken die ook de trein gebruiken.

Burkide 12 december 2007 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3142261)
ik spreek voor mezelf én mensen die ik ken die ook de trein gebruiken.

Ja, maar niet voor de reizigers. Deze reiziger heeft alvast de natuurlijke reflex om met de stakers te sympathiseren ;-), al moet ik toegeven dat ik in dit concrete geval de beweegredenen nog niet ken.

Savatage 12 december 2007 17:41

Hopelijk worden de stakers afgedankt.

Praetorian 12 december 2007 17:44

Ik steun ze compleet.

Praetorian 12 december 2007 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3142312)
Hopelijk worden de stakers afgedankt.

Doe dat en er rijdt geen trein meer.

Rogge 12 december 2007 17:46

ik ga die mensen hun stakingsrecht niet ontzeggen, maar als ze mijn trein afschaffen, sta ik daar mooi te koekeloeren en bezorgen ze mij daar veel last mee. Misschien kunnen ze eens een andere strategie uitdenken? als ze bijvoorbeeld eens alle treinen laten rijden, maar ze sluiten de loketten, en ze doen geen controles? zo treffen ze de nmbs in haar portemonnee, en laten ze de reizigers gerust die dan gratis kunnen rijden.

Savatage 12 december 2007 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 3142324)
Doe dat en er rijdt geen trein meer.

Aanbod van arbeidskrachten is voldoende groot, die luie stakers zijn ze beter kwijt dan rijk.

Burkide 12 december 2007 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3142337)
Aanbod van arbeidskrachten is voldoende groot, die luie stakers zijn ze beter kwijt dan rijk.

Hoezo? Ik dacht dat heel Vlaanderen ijverig aan het werk was, en de enige werklozen hier luie Walen en volksvreemde elementen waren? :twisted:

Savatage 12 december 2007 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3142339)
Hoezo? Ik dacht dat heel Vlaanderen ijverig aan het werk was, en de enige werklozen hier luie Walen en volksvreemde elementen waren? :twisted:

Dat zal je mij niet horen zeggen hoor, we hebben hier in Vlaanderen ook het parasietenprobleem. :-) In Wallonië is dat enkel nog stukken erger.

Praetorian 12 december 2007 18:02

Citaat:

Ik vrees dat je alleen met zware repressie het boeltje nog draaiende zal kunnen houden. Maar dat zal je waarschijnlijk niet tegenhouden.

Savatage 12 december 2007 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 3142356)
Ik vrees dat je alleen met zware repressie het boeltje nog draaiende zal kunnen houden. Maar dat zal je waarschijnlijk niet tegenhouden.

Dat laat ik wel over aan die stakers die zorgen dat iedereen last heeft omdat ze met hun 'problemen' te koop lopen.

Niemand is verplicht om bij de NMBS te blijven werken, iemand die het daar beu is of het oneens is met de arbeidsvoorwaarden, kan er eenvoudig opstappen. Ik zie echt niet in waarom de raad van bestuur nu nog een luisterend oor zou geven aan die stakers.

Praetorian 12 december 2007 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3142363)
Dat laat ik wel over aan die stakers die zorgen dat iedereen last heeft omdat ze met hun 'problemen' te koop lopen.

Niemand is verplicht om bij de NMBS te blijven werken, iemand die het daar beu is of het oneens is met de arbeidsvoorwaarden, kan er eenvoudig opstappen. Ik zie echt niet in waarom de raad van bestuur nu nog een luisterend oor zou geven aan die stakers.

En niemand moet om het even welk dictaat van zijn werkgever pikken.

Eichmann 12 december 2007 18:20

Citaat:

Rabiaat Vlaams Belanger wellicht?;-) Of grote fan van de Michel Verscheuren? lol

Dat het openbaar vervoer staakt is best irritant en inderdaad als de vakbonden echt willen een signaal geven naar de directie toe dat ze dan bv. de loketten sluiten en geen controles uitvoeren zodat de burger tenminste niet gestrafd wordt. Wat niet wegneemt dat de werkmens zomaar alles moet slikken wat het patronaat hen door de strot wil rammen.

Savatage 12 december 2007 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 3142381)
En niemand moet om het even welk dictaat van zijn werkgever pikken.

Dat ze het er dan afbollen. Maar zo slecht blijkt het er dan toch niet te zijn.

Praetorian 12 december 2007 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3142394)

Gezinssituatie is bv. een reden. Maar dat ken jij waarschijnlijk niet.

Savatage 12 december 2007 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3142393)
Rabiaat Vlaams Belanger wellicht?;-) Of grote fan van de Michel Verscheuren? lol

Iets tussen VB en LDD in eerder.

Citaat:

Dat het openbaar vervoer staakt is best irritant en inderdaad als de vakbonden echt willen een signaal geven naar de directie toe dat ze dan bv. de loketten sluiten en geen controles uitvoeren zodat de burger tenminste niet gestrafd wordt.
Akkoord.

Citaat:

Wat niet wegneemt dat de werkmens zomaar alles moet slikken wat het patronaat hen door de strot wil rammen.
Wat ook niet wegneemt dat ze niet bij de minste arbeidswijziging heel wat buitenstaanders moeten kloten.

Eichmann 12 december 2007 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3142394)

U vergeet welllicht dat die mensen in dienst zijn getreden volgens bepaalde voorwaarden, voorwaarden die de directie nu veranderd wil zien. Ik zou jouw reactie wel eens willen weten als het bedrijf waar jij werkt opeens je eindejaarspremie wil afgeschaft zien of opeens besluit dat jij als dagwerker bv opeens in 3 ploegen moet gaan werken (of omgekeerd). Dan ga jij de stakers wellicht eens goed uitlachen als je de deur achter je dichtrekt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be