Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Méér daklozenbedden? Nee, dank U (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99395)

eno2 14 december 2007 11:18

Méér daklozenbedden? Nee, dank U

De bevoegde organisaties wijzen het installeren van méér daklozenbedden af, in de komende koude periode.
Dat lost volgens hen immers het (onderliggende?) probleem niet op.

Jonge jonge, moeten we nu echt niemand helpen omdat hulp het (totale) probleem niet (totaal) oplost?

Ik stel voor die bevoegde organisties terug onbevoegd te maken.
Eén zo'n blunder is daarvoor genoeg...

Mitgard 14 december 2007 11:24

het zal niet meer hip zijn om zwakkeren te helpen.
mensen die dat wel nog doen noemt men tegenwoordig 'chuggers'.

eno2 14 december 2007 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3146108)
het zal niet meer hip zijn om zwakkeren te helpen.
mensen die dat wel nog doen noemt men tegenwoordig 'chuggers'.

Op anti-chuggers stuur ik chafflers af...

King of beggars and fleas 14 december 2007 11:36

ik moet ook zo geen bed hoor

k ga nog eerder doodvriezen op de trappen van t koninklijk paleis

steek jullie kleffe rotsolidariteit in jullie vuile stinkende reet want deze solidariteit mag niet nodig zijn

ik wil niet afhankelijk moeten zijn van liefdadigheid en of solidariteit

kom deze dakloze dus geen soep aanbieden want ik giet ze gewoon uit over je kop

circe 14 december 2007 11:38

Als ik van jou was zou ik gaan aanbellen in het klooster van fabiola. Plaats genoeg ginder.

King of beggars and fleas 14 december 2007 11:38

en van die soepuitdelers zijn hatelijke mensen

die doen dat helemaal niet voor de daklozen

ze doen dat omdat ze iets mispeutert hebben en denken dat daarmee goed te maken en niks anders

dergelijk volk wil ook dat er daklozen blijven want zij willen soep kunnen blijven uitdelen he

anders kunnen ze aan de anderen niet laten zien wat voor goeien ze toch zijn :roll:

King of beggars and fleas 14 december 2007 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3146153)
Als ik van jou was zou ik gaan aanbellen in het klooster van fabiola. Plaats genoeg ginder.

idd nog eerder dat dan gaan slapen in zo n nachtasiel ;-)

King of beggars and fleas 14 december 2007 11:40

wie daklozen soep geeft maar hen niet steunt als ze voor hun rechten opkomen doet meer kwaad met soep uit te delen dan goed

wie echt iets om daklozen geeft ziet in dat het mensonterend is om van anderen en van liefdadigheid en solidariteit afhankelijk te moeten zijn

wie echt iets om daklozen geeft zal dus eerst proberen zorgen dat ze niet van jouw aalmoes moeten afhangen

circe 14 december 2007 11:42

ik deel alleen maar soep uit omdat ik standaard 4 liter blijk klaar te maken. Mijn soepmaat geraakt maar niet aangepast.

King of beggars and fleas 14 december 2007 11:43

er moeten trouwens toch eerst een paar honderd daklozen doodvriezen en mensen verhongeren enzo voor er iets gaat veranderen - voor er iets aan gedaan wordt - voor de publieke opinie wakker wordt

wel als het dan toch moet dan beter snel !!!!!

Chipie 14 december 2007 13:25

Bij sommigen zijn de grijze cellen doodgevroren...:-D

jan hyoens 14 december 2007 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3146087)
De bevoegde organisaties wijzen het installeren van méér daklozenbedden af, in de komende koude periode.

Jonge jonge, moeten we nu echt niemand helpen omdat hulp het (totale) probleem niet (totaal) oplost?

Dat komt omdat bijna het hele 4de wereldgedoe in handen is van progressieve wereldverbeteraars die wel in naam willen spreken van de (kans)armen maar liever hun handen niet vuil maken.

Mitgard 14 december 2007 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 3146523)
Dat komt omdat bijna het hele 4de wereldgedoe in handen is van progressieve wereldverbeteraars.

dat moest ook wel.
conservatieve wereldverslechteraars hebben immers nooit een probleem gehad met armoede bij ons.
'eigen schuld' was en is het standaard-antwoord van rechts op de vierde wereld problematiek.
en wie zo denkt gaat zich natuurlijk niet engageren om die mensen te helpen, dat is logisch.

filosoof 14 december 2007 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3146445)
Bij sommigen zijn de grijze cellen doodgevroren...:-D

En toch lacht hij nog...Innige deelneming, moedige arme stakker:-(

duveltje382 14 december 2007 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3146087)

dat zal het Vierde Wereld Syndicaat graag horen denk ik
Citaat:

Weer volgens het VWS is hulp aan nemen totaal fout,men moet zelfs weigeren volgens de woordvoeder
Citaat:

Ik zal Kobaf ervan op de hoogte brengen met de groetjes van Eno2 ;-)

Duupje 14 december 2007 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3146154)
en van die soepuitdelers zijn hatelijke mensen

die doen dat helemaal niet voor de daklozen

ze doen dat omdat ze iets mispeutert hebben en denken dat daarmee goed te maken en niks anders

dergelijk volk wil ook dat er daklozen blijven want zij willen soep kunnen blijven uitdelen he

anders kunnen ze aan de anderen niet laten zien wat voor goeien ze toch zijn :roll:

Ja, schiet nog eens op de boodschapper. Daar ben je goed in. Precies of de vrijwilligers die het echt goed bedoelen, het allemaal veroorzaakt hebben.

Daarbij, spreek niet over 'deze dakloze', je zit 24/24 op het net, en je hebt een dak boven je hoofd (al is het niet het jouwe mss). En nee, ik veroordeel u niet (al ga je 9/10 weer direct op u achterpoten staan als ik iets zeg).

Wil je je woorden hard maken, ga dat dan aanklagen bij de instanties die het mogelijk maken dat er nog steeds zovele daklozen zijn. Maar val niet de goedbedoelende mensen aan die toch proberen om al die daklozen een hart onder de riem te steken, en hen toch met het beetje dat ze zelf kunnen, oprecht helpen.

duveltje382 14 december 2007 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 3146563)
Ja, schiet nog eens op de boodschapper. Daar ben je goed in. Precies of de vrijwilligers die het echt goed bedoelen, het allemaal veroorzaakt hebben.

Daarbij, spreek niet over 'deze dakloze', je zit 24/24 op het net, en je hebt een dak boven je hoofd (al is het niet het jouwe mss). En nee, ik veroordeel u niet (al ga je 9/10 weer direct op u achterpoten staan als ik iets zeg).

Wil je je woorden hard maken, ga dat dan aanklagen bij de instanties die het mogelijk maken dat er nog steeds zovele daklozen zijn. Maar val niet de goedbedoelende mensen aan die toch proberen om al die daklozen een hart onder de riem te steken, en hen toch met het beetje dat ze zelf kunnen, oprecht helpen.

:thumbsup:

forumspook 16 december 2007 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3146155)
idd nog eerder dat dan gaan slapen in zo n nachtasiel ;-)

als u naar het nachtasiel gaat: goed opassen op uw schoenen en warme jas (onder uw hoofd leggen), en niet te dicht tegen uw lotgenoten aanschurken (gevaar voor luizen en schurft).

Savatage 16 december 2007 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 3146563)

:thumbsup:

Schitterende reactie

driewerf 16 december 2007 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3146147)
ik moet ook zo geen bed hoor

k ga nog eerder doodvriezen op de trappen van t koninklijk paleis

doen. Echt doen. Kom jongen. Toon dat ge kloten aan uw lijf hebt en ga naar dat paleis. Ik hou de radio aan om het nieuwsbericht te horen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be