Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Geseponeerde zaken -PARKET (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99443)

revenge 15 december 2007 04:57

Geseponeerde zaken -PARKET

Eind 2005 werd ik door een agressieve cafehanger in Oostende van mijn barkruk gemept omdat de jaloerse Dader dacht dat ik zijn vrouw hingen afpakken..
Ik smakte tegen de grond,verloor een tand van mijn kunstgebit en verloor en lichte hersenschudding opliep.
De cafe baas reageerde met de Gekende dader huiswaarts te sturen en de politie op de hoogte te stellen die een proces verbaal opmaakte..
De politie rade mij aan de 900 te bellen voor nader onderzoek en zorgen.. Heel dit geval resulteerde in een tandarts bezoek en enkele dokters bezoeken.
De politie liet me weten dat ik de onkosten notas diende bij hen binnen te brengen.De dader liet weten dit alles te betalen.. Het voormalig onkosten notatje was toe n 129 euro.
Toen ik de politie liet weten dat dit bedrag niet het eind totaal was,contacteerden ze de dader opnieuw een presenteerden hem de volle rekening 250 euro, waarop de dader repliceerde* Dit is teveel,laat de zaak maar voorkomen!!!!!!!!
Rond 2007 contacteerde ik telefonisch het parket waarbij men mij liet weten dat de zaak nog moest voorkomen.. Heden nam ik opnieuw contact op met het gerecht en liet men me schriftelijk weten dat de zaak geseponeerd is, ik heb nu een brief ter inzage van het dossier geschreven..
Kan men heden hier in dit Apeland zomaar iemand van zijn stoel kloppen zonder gevolg!!!!
Wat kan ik nu nog doen????

King of beggars and fleas 15 december 2007 05:11

een paar maanden geleden werden mijn ouders naar aanleiding van mijn politieke activiteiten met de dood bedreigd door communistisch krapuul

daar werd ook klacht tegen ingediend met de haiders vd dreigmails enz erbij - zonder enig gevolg

ik kan daar slechts uit concluderen dat bedreigen in dit land dus mag

retardmagnet 15 december 2007 06:25

U heeft het recht om u rechtstreeks tot de onderzoeksrechter te wenden met verzoek een gerechtelijk onderzoek te voeren. De onderzoeksrechter zal u vragen een bedrag te betalen bij griffie van de rechtbank. Indien de klacht nadien gegrond verklaard blijkt, krijgt u het bedrag dan terug.

revenge 15 december 2007 06:53

Dank u wel
Wat is de som van het te betalen bedrag ?? a.u.b

kadet 15 december 2007 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door revenge (Bericht 3147852)
Dank u wel
Wat is de som van het te betalen bedrag ?? a.u.b

Geseponeerd, wat nu?
Als benadeelde persoon hoeft u zich niet neer te leggen bij een seponering! U heeft volgende mogelijkheden:
Voor ernstige misdrijven (niet voor overtredingen,lees de kleinere pekelzonden) kunt u zelf een gerechtelijk onderzoek op gang brengen door klacht met burgerlijke partijstelling neer te leggen bij de onderzoeksrechter. Hiervoor moet u een door de onderzoeksrechter bepaald bedrag (meestal tussen de 150 en de 750 euro)betalen. Deze som krijgt u terug wanneer later een daadwerkelijke veroordeling volgt.
Bij een gerechtelijk onderzoek is geen klassering zonder gevolg meer mogelijk en zal de onderzoeksrechter steeds onderzoeksmaatregelen nemen en zal de raadkamer hoe dan ook uitspraak over de zaak doen. In bepaalde gevallen en voorzover de schuld volgens u absoluut vaststaat kunt u ondanks seponering de vermoedelijke dader ook rechtstreeks laten dagvaarden voor de strafrechter en schadevergoeding eisen. Raadpleeg hierover uw advocaat. U kunt na een seponering ook uw advocaat schadevergoeding laten vorderen voor een burgerlijke rechter. Aan de hand van het strafdossier zal u of uw advocaat dan dienen aan te tonen dat de tegenpartij aansprakelijk is voor uw schade. De burgerlijke rechter kan evenwel geen straf uitspreken.

King of beggars and fleas 15 december 2007 08:09

dus maw wie geen 150 a 750 euro kan ophoesten die mag je op zijn bek slaan

duveltje382 15 december 2007 08:31

*knip*

King of beggars and fleas 15 december 2007 08:39

*knip*

duveltje382 15 december 2007 08:46

*knip*

King of beggars and fleas 15 december 2007 08:50

*knip*

duveltje382 15 december 2007 08:54

*knip*

revenge 15 december 2007 09:53

Ging dat hier niet over Seponeren en nu plots over liquideren????
enfin bedankt KADET voor het duidelijke antwoord

HAMC 15 december 2007 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door revenge (Bericht 3147836)
Eind 2005 werd ik door een agressieve cafehanger in Oostende van mijn barkruk gemept omdat de jaloerse Dader dacht dat ik zijn vrouw hingen afpakken..
Ik smakte tegen de grond,verloor een tand van mijn kunstgebit en verloor en lichte hersenschudding opliep.
De cafe baas reageerde met de Gekende dader huiswaarts te sturen en de politie op de hoogte te stellen die een proces verbaal opmaakte..
De politie rade mij aan de 900 te bellen voor nader onderzoek en zorgen.. Heel dit geval resulteerde in een tandarts bezoek en enkele dokters bezoeken.
De politie liet me weten dat ik de onkosten notas diende bij hen binnen te brengen.De dader liet weten dit alles te betalen.. Het voormalig onkosten notatje was toe n 129 euro.
Toen ik de politie liet weten dat dit bedrag niet het eind totaal was,contacteerden ze de dader opnieuw een presenteerden hem de volle rekening 250 euro, waarop de dader repliceerde* Dit is teveel,laat de zaak maar voorkomen!!!!!!!!
Rond 2007 contacteerde ik telefonisch het parket waarbij men mij liet weten dat de zaak nog moest voorkomen.. Heden nam ik opnieuw contact op met het gerecht en liet men me schriftelijk weten dat de zaak geseponeerd is, ik heb nu een brief ter inzage van het dossier geschreven..
Kan men heden hier in dit Apeland zomaar iemand van zijn stoel kloppen zonder gevolg!!!!

U spreekt met een advokaat die de zaak voor een civiele rechtbank brengt alwaar u uw kosten plus extra centen als schadevergoeding voor uw lijden en moeite vraagt. Zoals de man zei, laat de zaak maar voorkomen.

De schoofzak 15 december 2007 15:37

Citaat:

Naar mijn ervaring ga je best naar de onderzoeksrechter, zoals hier al gesteld is, voor een klacht met stelling van burgerlijke partij.
Heb je een zogenaamde familiale verzekering met rechtsbijstand, rep je dan naar hen, zodat je je kan laten bijstaan door een advokaat.

Hou er wel rekening mee dat als er in het dossier elementen zitten die wijzen dat jij 't een en 't ander gedeeltelijk of geheel uitgelokt zou hebben (met uw zatte patatten bijvoorbeeld, ik fantaseer hier maar wat hé ...), dat de definitieve schaderegeling ook met dat gegeven in overeenstemming zal zijn. En uw verzekeringsmaatschappij zal die vergezochte dus wellicht niet bestaande hipotese ook niet leuk vinden.

Vertel het ons; hou ons op de hoogte.

Groentje-18 15 december 2007 23:13

Citaat:

De politie rade mij aan de 900 te bellen voor nader onderzoek en zorgen..

Off-topic maar kreeg je iemand aan de lijn?
Ik dacht dat dat nummer al lang niet meer operationeel was ...

duveltje382 16 december 2007 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3149516)

:-D:-D:-D
Daar kan je aan zien dat deze forummer al een oud persoon is Groentje-18

kadet 16 december 2007 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3149516)

900,100, 101, 112

1. Wat is 112 ? Waartoe dient het?
112 is een Europees noodnummer dat u in de 25 lidstaten van de Europese Unie kan gebruiken in geval van agressie, ongeval of in elke andere noodsituatie.
Ter herinnering, de 25 Staten van de Unie zijn: België, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden.
2. Waarom heeft men het nummer 112 geïntroduceerd in de Europese Unie?
De Raad van de Unie heeft die beslissing genomen om te vermijden dat iedereen die naar een ander land van de Unie gaat, telkens de noodnummers die van kracht zijn in dit land moet onthouden.
3. Bestaat en werkt het nummer 112 overal in de Europese Unie?
Ja.
4. In welke taal word ik ontvangen wanneer ik het nummer 112 vorm in België?
En in de andere lidstaten van de Europese Unie?

In principe gebruikt u de taal van het land vanwaar u belt, maar in het algemeen kunnen de telefonisten die uw oproep ontvangen, ook in het Engels antwoorden.
5. Is 112 een gratis nummer?
Ja.
6. Heb ik voordeel door 112 te bellen in het buitenland, in plaats van het lokale noodnummer?
Als u twijfelt of het correcte lokale noodnummer niet weet, is 112, dat makkelijk te onthouden is, een zeer waardevolle hulp. Maar indien u absoluut zeker bent van het correcte lokale noodnummer voor de aard van uw oproep (zoals in België 100 voor ambulance of brandweer en 101 voor politie), hebt u geen voordeel bij het vormen van het 112 ten opzichte van het lokale nummer.
7. Wat betekent de verschijning van het bericht " netwerk niet beschikbaar - alleen noodnummer " op het scherm van mijn GSM ?
Dit bericht verschijnt wanneer de GSM-netwerken storingen vertonen en niet kunnen worden gebruikt. Zelfs in dat geval kunt u, met uw GSM, een noodoproep doen, indien u zich in een noodsituatie bevindt of indien u getuige bent van agressie, of van een ongeval.
Dit bericht betekent niet dat men dit nummer moet opbellen in geval van storingen van GSM of van het netwerk. Door zo te handelen zou u de werking van de hulpcentra ernstig verstoren en zou u verhinderen dat de nodige hulp wordt verstrekt aan diegenen die het nodig hebben.

Kadee 17 december 2007 17:59

GELIEVE PERSOONLIJKE VETES NIET OP DIT FORUM UIT TE VECHTEN.

eno2 17 december 2007 18:27

Citaat:

U hoeft verder niets te doen.
Ik zwem regelmatig in het zwembad van Oostende tegen de Procureur des Konings op, voor wiens seponerende crawl-slag ik in het geheel nooit uit de weg wil gaan.
Bij de volgende botsing zal ik hem een onderwatertrap tegen zijn kloten
verkopen, waarbij ik hoop, REVENGE, dat je daarmee voor je onbetaalde rekening ruimschoots vergoed acht....

Zonder dank, maar ook geen stank aub...

eno2 17 december 2007 18:36

En hier volgt mijn mening over Politiecommissarissen bij wie je als vreedzame burger half kapotgeslagen (een maand werkonbekwaam) aangifte komt doen voor zinloos geweld:
Knip***
Knip***
en nog eens Knip***

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be