Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Sarkozy belooft voorlopig militair niet tussen te komen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99480)

whopperke 15 december 2007 15:17

Sarkozy belooft voorlopig militair niet tussen te komen

Artikeltje in het Laatste Nieuws van zaterdag 15 Dec 2007. Sarkozy zou gisteren aan Verhofstadt (Door Geert Hoste gekend als Blue Tooth) beloofd hebben om voorlopig militair niet tussen te komen in Belgie naar aanleiding van de crisis tussen Vlamingen en Walen. Wat een franskiljonne arrogantie van die man. Dus maw, in Frankrijk hebben ze al een denkpiste om eventueel militair geschut boven te halen indien wij Vlamingen ons niet vlug koest gaan houden. Het zint Sarko blijkbaar niet dat we het Franse juk willen afgooien. Ik heb tot nu toe altijd meedeleven gehad met de Fransen naar aanleiding van de rellen in hun steden, ze gaan mij verdorie nog zo ver krijgen dat ik mij ga aansluiten bij die jongeren die Frankrijk in brand willen steken. Dus Sarko, gij Uw problemen in Frankrijk en wij de onze in het voorlopige Belgie. En den Blue Tooth liet zich dat allemaal zeggen gisteren op de Europese top in Brussel. En Den gucht? Minister van Buitenlandse zaken, zou beter eens de Fransen tot de orde roepen. Deze Vlaming en ik ben beslist niet alleen, duldt geen Franse of andere buitenlandse inmenging. We zullen zelf wel uitmaken wat goed is voor ons.

DebianFox 15 december 2007 15:19

Ik heb het ook gelezen, ik heb nooit rekening gehouden met een Franse militaire interventie. De scheiding zal toch vreedzaam verlopen, niet?

De weg ligt dus wel open naar Brussel en de gestolen Vlaamse gemeenten in Wallonie :twisted:

I amsterdam 15 december 2007 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door whopperke (Bericht 3148527)
Artikeltje in het Laatste Nieuws van zaterdag 15 Dec 2007. Sarkozy zou gisteren aan Verhofstadt (Door Geert Hoste gekend als Blue Tooth) beloofd hebben om voorlopig militair niet tussen te komen in Belgie naar aanleiding van de crisis tussen Vlamingen en Walen. Wat een franskiljonne arrogantie van die man. Dus maw, in Frankrijk hebben ze al een denkpiste om eventueel militair geschut boven te halen indien wij Vlamingen ons niet vlug koest gaan houden. Het zint Sarko blijkbaar niet dat we het Franse juk willen afgooien. Ik heb tot nu toe altijd meedeleven gehad met de Fransen naar aanleiding van de rellen in hun steden, ze gaan mij verdorie nog zo ver krijgen dat ik mij ga aansluiten bij die jongeren die Frankrijk in brand willen steken. Dus Sarko, gij Uw problemen in Frankrijk en wij de onze in het voorlopige Belgie. En den Blue Tooth liet zich dat allemaal zeggen gisteren op de Europese top in Brussel. En Den gucht? Minister van Buitenlandse zaken, zou beter eens de Fransen tot de orde roepen. Deze Vlaming en ik ben beslist niet alleen, duldt geen Franse of andere buitenlandse inmenging. We zullen zelf wel uitmaken wat goed is voor ons.

Wallonie komt vrijwillig naar Frankrijk ,daar zijn geen troepen voor nodig.

I amsterdam 15 december 2007 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3148532)
Ik heb het ook gelezen, ik heb nooit rekening gehouden met een Franse militaire interventie. De scheiding zal toch vreedzaam verlopen, niet?

De weg ligt dus wel open naar Brussel en de gestolen Vlaamse gemeenten in Wallonie :twisted:

Vlaanderen en de EU zullen er voor moeten zorgen dat Brussel nooit bij Frankrijk komt.

DebianFox 15 december 2007 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3148540)

Inderdaad hoe zielig, allemaal wegens gebrek aan alternatief. Ze kunnen niet op hun eigen benen staan. Wallonië zal wellicht ook wel barsten, de Oostkantons zullen voor Luxemburg en/of Duitsland opteren en provincie Luxemburg zal toch eerder richting G-H Luxemburg kijken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3148546)
Vlaanderen en de EU zullen er voor moeten zorgen dat Brussel nooit bij Frankrijk komt.

Met de steun van de Angelsaksische wereld en de EU (Alsof Duitsland een sterker Frankrijk wenst) zal ons dat wel lukken, ook al zullen de Brusselaars ook iets te zeggen willen hebben.:|

I amsterdam 15 december 2007 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3148559)
Inderdaad hoe zielig, allemaal wegens gebrek aan alternatief. Ze kunnen niet op hun eigen benen staan. Wallonië zal wellicht ook wel barsten, de Oostkantons zullen voor Luxemburg en/of Duitsland opteren en provincie Luxemburg zal toch eerder richting G-H Luxemburg kijken.

Met de steun van de Angelsaksische wereld en de EU (Alsof Duitsland een sterker Frankrijk wenst) zal ons dat wel lukken, ook al zullen de Brusselaars ook iets te zeggen willen hebben.:|

De Brusselaars zullen voor een Europeese toekomst kiezen en niet voor een omstreden positie binnen Frankrijk.

luke 15 december 2007 15:36

Brussel blijft bij ons.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3148546)

Deel graag Uw verlangen, maar dat zal niet zonder moeite gaan...persoonlijk zou ik Brussel nog liever zien verengselen dan verfransen, maar waar is de tijd dat we zegden "onverengelst en onverfranst"...nader nadenken doet ons engels doen verkiezen boven frans. Niet alleen is engels nauwer verwant met onze taal( wij hadden indertijd 1 uur ,elke twee jaar ,engels in het college en ik spreek het perfect, durf niet zeggen hoeveel uren frans we hadden per week...maar spreek ook perfect frans, maar niet perfect genoeg om mijn moedertaal te laten vallen voor de brusseleers) maar zij hebben ook geen gemeenschappelijke grenzen met ons moederland en dus taalgrens is geen probleem met het engels, bovendien zitten zij , dank zij Europa ,reeds flink binnen in Brussels.

Jantje 15 december 2007 15:38

Citaat:

Had ik een paar maanden geleden in andere draden al niet gewaarschuwd dat de crisis in Belgie, binnen de Belgische grenzen moest gehouden worden, of dat we het middenpunt van een Europees slagveld zouden worden.
En daar Frankrijk geen Nato-lid is en Belgie wel, zijn alle nato-landen verplicht om Belgie te komen bevrijden van de Franse bezetter bij de minste oproep van een verkozen volksvertegenwoordiger of het staatshoofd of zijn plaatsvervanger.

Sarko kan dus beter eerst eens goed nadenken voor hij een militaire aanval op Belgie plant, want dan vraaagt hij zelf immers om aangevallen te worden door al zijn buurlanden.

janPieter 15 december 2007 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3148590)
Had ik een paar maanden geleden in andere draden al niet gewaarschuwd dat de crisis in Belgie, binnen de Belgische grenzen moest gehouden worden, of dat we het middenpunt van een Europees slagveld zouden worden.
En daar Frankrijk geen Nato-lid is en Belgie wel, zijn alle nato-landen verplicht om Belgie te komen bevrijden van de Franse bezetter bij de minste oproep van een verkozen volksvertegenwoordiger of het staatshoofd of zijn plaatsvervanger.

Sarko kan dus beter eerst eens goed nadenken voor hij een militaire aanval op Belgie plant, want dan vraaagt hij zelf immers om aangevallen te worden door al zijn buurlanden.

Inderdaad Belgie is lid van de Nato maar een onafhankelijk vlaanderen is dat niet!
Vlamingen zijn voor het ogenblik in het buitenland uiterst ongeliefd en onsympathiek.
Ze worden gelijkgesteld met onverdraagzame nationalisten en extremisten.
Vooral hun agressieve houding tegenover franstalige verkozenen (burgemeesters), franstalige sociale gevallen (sociale huurlijsten) en franstalige kinderen (scholen in de brusselse rand) smaakt ongelooflijk bitter en wrang.
Niemand bij de echte belgen, noch bij de Nato-landen zou er iets op tegen hebben moest Sarko eens de boel opkuisen met zijn beroemde karcher.
Als je goed luistert naar de woorden van de Luxemburger die laatst op TV was, zijn alle scenario's al lang doorbesproken, en zal men wel de nodige maatregelen treffen om te vermijden dat de flaminganten balkantoestanden veroorzaken.

filosoof 15 december 2007 16:10

dubbele thread!

Citaat:

Onderwerp hier al in bespreking:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=99429

filosoof 15 december 2007 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door janPieter (Bericht 3148651)
Vlamingen zijn voor het ogenblik in het buitenland uiterst ongeliefd en onsympathiek.
Ze worden gelijkgesteld met onverdraagzame nationalisten en extremisten.
Vooral hun agressieve houding tegenover franstalige verkozenen (burgemeesters), franstalige sociale gevallen (sociale huurlijsten) en franstalige kinderen (scholen in de brusselse rand) smaakt ongelooflijk bitter en wrang.

Conclusie: niet de Vlamingen zijn uiterst ongeliefd en onsympathiek, maar enkel (of vooral) de flaminganten en de andere Vlamingen lijden eronder.

Sickboy 15 december 2007 16:23

Ik ga al wa molotov-cocktails klaarzetten...
En juist nu de wapenwet is verstrengd...doemetoch...

the outlaw torn 15 december 2007 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy (Bericht 3148701)
Ik ga al wa molotov-cocktails klaarzetten...
En juist nu de wapenwet is verstrengd...doemetoch...

mja, ik zou eerder opteren vr zwaar oorlogsgeschut en nt te vergeten, het aloude jachtgeweer.

Nr.10 15 december 2007 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3148731)
mja, ik zou eerder opteren vr zwaar oorlogsgeschut en nt te vergeten, het aloude jachtgeweer.

Het mijne zal niet gericht zijn op de fransen ... wees gerust :twisted:

Sickboy 15 december 2007 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 3148745)

tot ze in uw living staan...

Daimanta 15 december 2007 16:53

Als het nodig is zal ik persoonlijk de fransen proberen tegen te houden. Laten we echter lopen dat de scheiding vreedzaam zal verlopen.

Sickboy 15 december 2007 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 3148745)

En mogen we vragen op wie dan wel?

De Waal 15 december 2007 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3148767)
Als het nodig is zal ik persoonlijk de fransen proberen tegen te houden.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Aeternitas 15 december 2007 16:58

Citaat:

Militaire inmenging? Komaan, zeg! Net of Europa (en, aangezien het hier om Frankrijk gaat, meerbepaald Duitsland en Engeland) dat zal toestaan. Te belachelijk voor woorden.

Den Ardennees 15 december 2007 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3148540)

Neen, indien Vlaanderen zich zou afscheiden zal Wallonië onafhankelijk blijven, want in Frankrijk zouden de Di Rupo's, de Milquets en de Michels niets meer te zeggen hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be