Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Wilders Nederlands politicus van het jaar (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99496)

Zwartengeel 15 december 2007 23:03

Wilders Nederlands politicus van het jaar

Citaat:

za 15/12/07 - Geert Wilders is volgens een peiling van de NOS-radio de Nederlandse politicus van het jaar. Wilders is parlementslid, aanvankelijk voor de rechts-liberale VVD, maar nu voor zijn eigen Partij voor de Vrijheid. Hij staat bekend om zijn populistische standpunten.

De redactie van de NOS hield dit jaar voor het eerst een peiling onder zowel politieke verslaggevers als het publiek.

De uitslagen verschillen sterk van elkaar. Alleen Wilders scoort in beide lijstjes hoog, waardoor de redactie hem als winnaar aanwijst.

De eer moet hij wel delen met fractieleider Alexander Pechtold van het links-liberale D66, die de grote winnaar is bij de parlementaire pers, en met fractieleider Bas van der Vlies van de conservatieve Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP).

Van der Vlies kwam bovenaan het publiekslijstje, met hulp van een actie van SGP-jongeren. Wilders eindigde in beide lijstjes op de tweede plaats.

"Ze denken positiever over mij dan ik over hen"

De parlementaire pers roemt Wilders om zijn vermogen "de politieke discussie te overheersen", het "debat naar zich toe te trekken" en de "publiciteit te halen met goed getimede oneliners".

Wilders had niet verwacht bij de pers goed te scoren. "Ze denken positiever over mij dan ik over hen." Hij verklaart zijn populariteit doordat hij zijn plannen op het juiste moment naar voren brengt en daarbij "niet met meel in de mond spreekt".

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...071215_wilders
Kijk eens aan, zie. Daar kan onze bevooroordeelde linkse regimepers hier ten lande nog een puntje aan zuigen...

Adam Smith 16 december 2007 00:12

Hoewel ik ik absoluut niet links ben, veracht ik veel van de standpunten van Wilders; maar hij houdt de gemoederen zowel links als rechts enorm bezig en dat is best een vermelden waard (in Nederland).

Savatage 16 december 2007 00:16

Hij heeft m.i. terecht gewonnen.

Praetorian 16 december 2007 00:40

Kerel heeft ze niet alle vijf op een rij in zijn bovenkamer. Rare uitverkiezing.

Adam Smith 16 december 2007 00:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 3149678)
Kerel heeft ze niet alle vijf op een rij in zijn bovenkamer. Rare uitverkiezing.

Hij radicaliseet en daarmee maakt hij zijn punt absurd. Maar iedereen mag kiezen wat hij wil ( niet enkel wat de comunistische partij wil wat men kiest), tja democratie he.

Sjaax 16 december 2007 02:05

Citaat:

De parlementaire pers roemt Wilders om zijn vermogen "de politieke discussie te overheersen", het "debat naar zich toe te trekken" en de "publiciteit te halen met goed getimede oneliners".
Gaat het om de verkiezing van de politicus van het jaar, of om de verkiezing van de politieke cabaretier van het jaar?

Zijn voortdurende discriminerende en absurde opmerkingen (verbieden van de Koran) zijn op zich al reden genoeg om hem geen credits te geven. Maar ook zijn voorstellen voor financiering van inkomsten en de daar tegenover staande uitgaven, hoewel hij officieel geen begroting maakte, slaan nergens op. Van een serieus politieker mag worden verwacht dat hij een realistisch financieel plaatje opstelt.

filosoof 16 december 2007 02:30

Citaat:

De Nederlandse politicus van het jaar 2008 zal dus de eer weigeren vermoed ik...:twisted:

longhorn 16 december 2007 02:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3149824)
De Nederlandse politicus van het jaar 2008 zal dus de eer weigeren vermoed ik...:twisted:

Wilders heeft als politicus tenminste het lef om uw godsdienst en je collega-moslims te wijzen op hun tekortkomingen om in het Westen te kunnen wonen. Vele laffe politiekers in Belgie doen in hun broek voor de islam en haar duivels.

Praetorian 16 december 2007 03:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3149832)
Wilders heeft als politicus tenminste het lef om uw godsdienst en je collega-moslims te wijzen op hun tekortkomingen om in het Westen te kunnen wonen. Vele laffe politiekers in Belgie doen in hun broek voor de islam en haar duivels.

Dat kan best zijn, maar het punt blijft dat zijn discours en analysemethode compleet van de pot zijn gerukt. Zijn oriëntalisme is nog gekker dan dat van Britse imperialisten 2 eeuwen terug.

born2bewild 16 december 2007 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3149824)

en dan?
Begin misschien maar eerst met de nobelprijs van de "vrede" op te doeken.
Dan kunnen we nog eens klappen.

stropkeuh 16 december 2007 09:51

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof

Citaat:

Als ge da maar weet...;-)

Bhairav 16 december 2007 10:21

Aandachtshoer zijn loont dus.

filosoof 16 december 2007 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3150071)
Aandachtshoer zijn loont dus.

Citaat:

vermogen "de politieke discussie te overheersen", het "debat naar zich toe te trekken" en de "publiciteit te halen met goed getimede oneliners".

filosoof 16 december 2007 10:33

Citaat:

Wilders geeft de islam méér aandacht dan die verdient.

bk232214 16 december 2007 11:09

bent u

Citaat:

Bent u niet over waspoeder bezig

Marlboro 16 december 2007 11:40

Ben niet met alles eens zoals fdw ook zegt amar hij durft ook te zeggen waar het opstaat terwijl de anderen dat niet durven;bang om stemmen kwijt te raken,bang voor de moslims.

Savatage 16 december 2007 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 3149841)
Dat kan best zijn, maar het punt blijft dat zijn discours en analysemethode compleet van de pot zijn gerukt. Zijn oriëntalisme is nog gekker dan dat van Britse imperialisten 2 eeuwen terug.

So? Hij noemt de problemen duidelijk bij hun naam, dat is iets wat al te moeilijk is voor de meeste politici.

Den Duisteren Duikboot 16 december 2007 12:24

Citaat:

Zijn dat de criteria? Tactiek is alles, inhoud is niets? De parlementaire pers is ook niet meer wat ze zou moeten zijn... :roll:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3150254)
So? Hij noemt de problemen duidelijk bij hun naam, dat is iets wat al te moeilijk is voor de meeste politici.

Hij dringt zijn eigen definitie op van wat 'de problemen' zijn. Daarmee is hij vooral een goed tacticus. Inhoudelijk heeft het weinig om het lijf: Jan Modaal een beetje opstoken met allerlei doem-en-verderf-beelden, dat kan iedereen. De Kerk deed hem dat al uitstekend voor in de Middeleeuwen.

Savatage 16 december 2007 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 3150285)
Hij dringt zijn eigen definitie op van wat 'de problemen' zijn. Daarmee is hij vooral een goed tacticus. Inhoudelijk heeft het weinig om het lijf: Jan Modaal een beetje opstoken met allerlei doem-en-verderf-beelden, dat kan iedereen. De Kerk deed hem dat al uitstekend voor in de Middeleeuwen.

Als dat enkel zijn eigen definitie was, dan zou hij heus niet zo populair zijn. Deze populariteitsstrijd duidt enkel aan dat heel wat mensen zich kunnen vinden in zijn definitie van wat de problemen zijn.

Bovenbuur 16 december 2007 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3149504)
Kijk eens aan, zie. Daar kan onze bevooroordeelde linkse regimepers hier ten lande nog een puntje aan zuigen...

Hier roept ook iedereen inclusief Wilders dat de media links zijn hoor. Maar kennelijk heeft hij dus ongelijk. En hoe een partij waarvan de leden geeneens horen te kijken bovenaan kan belanden, hoor ik daar schijnheiligheid?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be